ספרופולוס חגג גביע ראשון, זוסמן: "לא באנו מוכנים, אבל ניצחנו"

יובל זוסמן | דני מרון‎

מכבי תל אביב החזירה לעצמה את התואר אחרי ארבע שנים, המאמן עקץ: "צחקו עליי, אבל כשאמרתי שהכל פתוח בגמר התכוונתי לזה". השחקן שנבחר ל-MVP: "היינו שאננים בהתחלה"

(גודל טקסט)

זה לא היה פשוט כפי שכולם חשבו לאור הסגל הדליל במיוחד של מכבי ראשון לציון, אבל התסריט הצפוי אכן התממש ומכבי תל אביב זכתה הערב (חמישי) בגביע המדינה ה-45 בתולדותיה, הודות ל-69:86 על מכבי ראשון לציון בהיכל בחולון.

עבור מאמן הצהובים, יאניס ספרופולוס, היה זה גביע ראשון בישראל ולאחר המשחק הוא ביקש תחילה לברך את היריבה: "מכבי ראשון לציון ששיחקה כדורסל מצוין, כפי שציפינו – חלק צחקו עליי, אבל ידענו שהיא קבוצה טובה. התכוונתי לכך שהכל פתוח בגמר הזה ואתם ראיתם כמה טוב הם שיחקו והם ראויים לכבוד מאיתנו. אם לא היינו מכבדים אותם, לא היינו מנצחים".

כיצד הוא הרגיש עם החמישייה של מכבי ראשון לציון: "הכרנו את כולם, כי יש לנו סקאוטינג טוב. כמובן שהתמקדנו בשחקנים המרכזיים וראיתם שראשון לציון שיחקה מצוין. שלטנו במשחק ואני חושב שבמחצית הראשונה קלענו ב-35 אחוז מבחוץ וזה לא רע וגם החטאנו מספר זריקות פנויות, אבל זה השתנה לאחר מכן והיה לנו קל יותר".

יאניס ספרופולוס | דני מרון‎

הלחץ שהיה להחזיר את הגביע למכבי ת"א: "משחקי גביע הם תמיד לא צפויים, מדובר במשחק אחד מכריע שהכל בו יכול לקרות ולכן בכל העולם יש הפתעות במפעל הזה. לא שיחקנו כדורסל נהדר וזה לא פשוט להגיע לגמר כפייבוריט, אבל שיחקנו כדורסל מספיק טוב כדי לזכות".

מכבי תל אביב נהנתה מיכולת טובה של הזרים סקוטי ווילבקין, אנטה ז'יז'יץ' ויובל זוסמן שקלעו כל אחד 16 נקודות ובסיום המשחק הודה הישראלי שנבחר ל-MVP של הגמר: "קודם כל אני רוצה להגיד כל הכבוד למכבי ראשון לציון שנתנה 150 אחוז עם הסגל הקיים ומגיע לה כל הכבוד. לא משחק גדול שלנו, אבל ניצחון זה ניצחון וגביע זה גביע".

על המחצית הראשונה הצמודה, למרות הסגל הדליל של ראשון לציון שהתייצבה עם זר אחד ושלושה שחקני נוער: "ידענו שהם יעשו טריק עם הנוער ואנחנו היינו שאננים, אין מילה אחרת, לקח לנו זמן להיכנס למשחק. לא באנו מוכנים, אבל ניצחנו ועכשיו אנחנו עם הפנים קדימה".

יובל זוסמן, עוז בלייזר | דני מרון‎

על היכולת שהציג אמר לסיכום: "אני יודע מי אני ויודע שאני קלעי. התחלתי לא טוב, אבל אני לא חושב על זה יותר מדי, נשארתי מפוקס וידעתי מה אני צריך לעשות. לא חשבתי על קרב שלשות מול קולשוב, מה שנכנס, נכנס ומה שלא לא".

עוז בלייזר התפרץ לראיון של זוסמן ואמר: "הרבה אנשים חושבים שהוא (זוסמן, ס.ו) בחור שקט, אבל הוא לא. הוא בחור זהב שאני אוהב מאוד, זה אח שלי".

גם ספרופולוס דיבר על היכולת של זוסמן: "הוא שיחק מצוין, אבל אני חושב שבמחצית השנייה היה לו משחק מושלם מבחינה התקפית. מהרגע שהגעתי התפקיד של יובל השתנה והוא שיחק אצלי בחמישייה גם ביורוליג, לא רק בישראל. היו לו שתי פציעות רציניות, אבל עכשיו הוא חוזר לעצמו מבחינה פיזית ומנטלית".

סקוטי ווילבקין הוסיף לדברי חברו: "כולם נראים מאושרים ואני חושב שזה ניצחון גודל. לקח לנו ארבע שנים (להחזיר את הגביע) ואני שמח שהצלחנו. נצטרך לשחק ככה כדי לזכות באליפות ואני שמח לראות את זוסמן ואחרים משחקים ככה".

סקוטי ווילבקין | דני מרון‎

אנטה ז'יז'יץ' זכה בגביע ראשון בקריירה וסיפר: "אני מאוד שמח לעשות את זה עם קבוצה כמו מכבי תל אביב. הקבוצה לא זכתה בגביע כמה שנים וזה נתן לנו מוטיבציה לנצח. פגשנו יריבה קשה שלא ויתרה ואני מאוד שמח שניצחנו ובצדק. בכל גמר יש לחץ, אבל אני חושב שבמחצית השנייה עשינו עבודה ושחקנים לקחו היום זריקות גדולות".

ג'ון דיברתולומאו סיכם: "היה לנו חשוב מאוד לזכות וזה גם ייתן לנו מומנטום לפלייאוף. ידענו שנפגוש קבוצה טובה שתילחם ותשחק טוב מאוד. זה גמר גביע וכולם מתעלים. אני יודע שהיו ויכוחים אם צריך לשחק ומתי וכמובן שראשון לציון מאוכזבת".

מכבי תל אביב מחזיקת הגביע | דני מרון‎

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי