בשל האירועים בנס ציונה: יו"ר הפועל חולון נקנס ב-12,500 ש"ח

איתן לנציאנו | אודי ציטיאט

נקבע עונשו של איתן לנציאנו, שבמשחק מול הכתומים קילל את השופטים וניסה להוריד את קבוצתו מהמגרש: "מדובר בהתנהגות חמורה. לא מיצינו את הדין מתוך תקווה שיתעשת ויפנים שעליו לנהוג ע"פ הכללים", נמסר מהאיגוד

קבוצות: הפועל חולון
(גודל טקסט)

בית הדין של איגוד הכדורסל החליט היום (ראשון) לקנוס את יו"ר הפועל חולון איתן לנציאנו ב-12,500 ש"ח בפועל, בשל האירועים במשחק בין הסגולים לעירוני נס ציונה לפני חודש וחצי.

עונשו של לנציאנו מורכב מהפעלה אוטומטית של קנס על תנאי שעמד כנגדו, בסך 5,000 ש"ח, בצירוף קנס בגובה 15,000, שמחציתו בפועל ומחציתו על תנאי לשנתיים הקרובות, בגין עבירות זהות. "לא מיצינו את הדין עם הנאשם מתוך תקווה כי יתעשת ויפנים שעליו לנהוג על פי הכללים המשמעתיים. על הנאשם להבין כי אם לא יעשה כן, נראה שלא יהיה מנוס מלהסיק את המסקנות המתבקשות מכך", נכתב בנימוק ההחלטה, ברמיזה לכך שעבירות דומות בעתיד עלולות לגרור את הרחקתו של היו"ר מהמגרשים.

כזכור, לקראת סיומו של אותו משחק הורחק מאמן חולון סטפאנוס דדאס, שעיכב את חידוש ההתמודדות בכך שנכנס לשטחי המגרש וסירב להתפנות, כאשר לאחר מכן היווני השתולל בעמדת הראיונות וצרח על אחד הצלמים במקום.

לנציאנו, בתגובה להרחקתו של דדאס, ירד לפרקט ונכנס לאזור הספסל של קבוצתו, כשהוא מפציר בפני צוות האימון להוריד את השחקנים מהמגרש ולפוצץ את המשחק. על פי דו"ח השופטים, היו"ר צעק לעברם וקילל במילים הבאות: "מכרתם את המשחק, מושחתם, אפסים, זבלים, בני זונות". עוד צוינו בכתב האישום דברים שאמר לנציאנו בתגובה לאירועים במשחק וציוצים שלו בטוויטר, במסגרתם כינה את שופטי המשחק "שקרנים" וטען כי שיקרו בדו"ח.

"מדובר בהתנהגות חמורה, שלא הסתיימה בניסיון להוריד את קבוצתו מהמגרש ובהתנהלות סוערת ובוטה של הנאשם כלפי השופטים תוך כדי המשחק, אלא נמשכה אף לאחר מכן בראיון העיתונאי ובציוץ בטוויטר. לנאשם עבר מכביד מאוד בעבירות דומות ותלוי ועומד כנגדו עונש על תנאי של קנס על סך של 5,000 ש"ח. יחד עם זאת, התחשבנו בדברי הנאשם בפנינו לעניין תרומתו לחברה הישראלית בכלל ולענף הכדורסל בפרט, וכן בעובדה שבמשך התנהלות הדיון הנאשם היה מורחק מ-9 משחקים", נמסר מטעם האיגוד.

איתן לנציאנו | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי