דדאס לאחר איבוד הביתיות: "כולם רוצים שגלבוע/גליל תנצח אותנו"

סטפנוס דדאס | דני מרון

לאחר ההפסד בפתיחת הסדרה, מאמן חולון סיכם ערב דרמטי ודיבר על ההבדל בימי המנוחה בין הקבוצות: "זה לא היה משחק איכותי, אלא פיזי. הוא הלך לפרטים הקטנים". אבישי גורדון חשף: מי משחקניו מזכיר לו את עצמו?

(גודל טקסט)

המשחק הראשון בין הפועל חולון לגלבוע/גליל עמד בציפיות שהיו לאוהדי הכדורסל לקראת הסדרה: שתי קבוצות מצוינות וקשוחות, שעד הרגע האחרון נאבקות על הניצחון. אתמול (שני), הצפוניים הגיעו לחולון והשיגו 72:74 דרמטי בדרך ליתרון 0:1 בסדרה.

מאמן המפסידה, סטפנוס דדאס, דיבר לאחר המשחק על הפרטים הקטנים שגרמו לקבוצתו לאבד את יתרון הביתיות בסדרה: "ברבע הראשון והשלישי, גלבוע/גליל היו טובים בהרבה. ברבע השני ובמיוחד בחמש הדקות האחרונות אנחנו היינו הרבה יותר טובים. זה לא היה משחק איכותי, הוא היה מאוד פיזי והלך לפרטים הקטנים. ביצענו דברים לא נכונים בהגנה והפסדנו את המשחק. היו לנו שתי הזדמנויות לנצח וקיבלנו של סלים. אפשר לרמות מול היריבה אבל אי אפשר לרמות בספורט. פספסנו דברים שאנחנו עושים אוטומטית. שיחקנו לפני 48 שעות משחק מאוד אמוציונלי. לסי ג'יי האריס לא היו את הרגליים כמו במשחק הקודם".

כזכור, הפועל חולון איבדה בשבועות האחרונים את טיירוס מגי שנפצע ואת אייזיה מיילס שעזב במהלך מבצע "שומר החומות". לאור החוסרים, המאמן היווני החמיא לשחקניו, והוא כבר עם הפנים למשחק השני: "השחקנים שנשארו כאן נלחמו ואני גאה באיך שהם שיחקו, אבל אי אפשר לרמות את הספורט. גלבוע/גליל עם אותה קבוצה במשך תשעה חודשים. אני לא חושב שהם היו יותר טובים, אם יפתח זיו היה מחטיא היינו מנצחים, אבל זה מה שזה. פספסנו את המשחק הראשון והלחץ עלינו. ננסה להגיע לשם ולעשות עבודה יותר טובה". לאחר מכן, דדאס התייחס לעובדה שקבוצתו נהנתה מפחות ימי מנוחה מאשר יריבתה: "אתה יודע מה זה לחכות ארבעה ימים למשחק? הם ראו אותנו במשך ארבעה ימים. הם היו יותר טובים במשך רוב המשחק".

סי. ג'יי האריס | דני מרון

גם מתוך השחקנים שנשארו בארץ, בסגל של דדאס היו חיסור משמעותי, לאחר שכריס ג'ונסון לא חש בטוב ונותר מחוץ לסגל. "כריס לא יכול להסתכל על האור ולא לשמוע קולות חזקים", אמר מאמנו, "אנחנו נשמע מה שהרופאים אומרים. השחקן אמר שהוא רוצה לישון ולנוח, זה חלק מהכדורסל. הייתה לנו קבוצה אחת ויש לנו קבוצה אחרת בחלק המרכזי. הייתי גאה בחלק האחרון של איך ששיחקנו".

לבסוף, דדאס הסביר כי לטענתו "כולם רוצים שגלבוע ינצחו אותנו כאן, דדאס הזר, אומרים שגלבוע יותר סקסית בכלליות, קבוצה סימפטית כי הם הקבוצה שלא מצפים ממנה וזה נורמלי. אנחנו קבוצה טובה, נילחם ונתקן דברים. יש לנו דברים טקטיים שאנחנו צריכים לעשות טוב יותר. ברכות לגלבוע, מגיע להם לנצח, מה שחשוב בפלייאוף זה התוצאה".

אבישי גורדון | דני מרון

בצד המנצח, המאמן אבישי גורדון הודה גם הוא שלקבוצתו היה יתרון מסוים בזכות העובדה שזכו לשני ימי מנוחה נוספים: "בוודאי שליומיים יותר הייתה השפעה. רצינו סקור נמוך, ללכת ליתרונות שלנו, אין ספק שחולון קבוצה עמוקה וסופר אינטליגנטית. הכל מתחיל ונגמר בהגנה, החבר'ה באו מחויבים וידעו מה צריך לעשות. מסתכלים ליום רביעי. רצינו להישאר חיוביים ורגועים, להאמין אחד בשני ולא לאבד את הראש."

גורדון התייחס לחיסור המשמעותי אצל חולון: "לא ידעתי עד השנייה שהשחקנים ירדו מהמגרש שג'ונסון לא משחק. הוא אחד הזרים הטובים בליגה. הוא אחד השחקנים המרכזיים והמנועים של חולון. ביום רביעי אני בטוח שהוא ישחק". בנוסף, הוא החמיא לעמית גרשון, שתרם שלוש שלשות חשובות, ב-100% מחוץ לקשת: "הוא קצת מזכיר לי את עצמי, יש לי חיבה אליו ואני אומר לו לזרוק. הוא צריך לשפר את ההגנה והוא עשה עבודה טובה מאוד, רק שימשיך עם זה. השלשות שהו אקלע נתנו לנו אוויר וביטחון, הוא חשוב לנו להמשך הדרך".

עמית גרשון, וילי וורקמן | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי