"ווסטברוק הישראלי": טירוף יפתח זיו בגלבוע/גליל. תומאסון יעזוב?

יפתח זיו חוגג | דני מרון

הכוכב הסכים להשוואה והוסיף עוד רגע גדול לעונה המדהימה שלו כשניצח את חולון עם סל ענק וקירב את קבוצתו מרחק ניצחון מגמר הפלייאוף: "כיף לשחק מול קהל עוין שמקלל אותך". פרטיזן ואנטוורפן רוצות את האמריקאי

(גודל טקסט)

הפועל גלבוע/גליל התקרבה מרחק ניצחון אחד מחזרה לגמר פלייאוף ליגת העל בכדורסל לראשונה מאז עונת 2010/11, לאחר שגברה אמש (שני) על הפועל חולון 72:74 בחוץ. האדומים ינסו לסגור את הסדרה מחר (21:00) בגן נר, שאמור להיות מלא לחלוטין לקראת ההתמודדות.

גלבוע שלטה בהתמודדות בחולון, ולמרות שברבע השני שמטה יתרון היא שיחקה לפי תוכנית המשחק שלה ונראתה בדרך לניצחון. ברבע האחרון השחקנים של אבישי גורדון לא הצליחו לקלוע, נתקעו על נקודה במשך 5 דקות ושמטו את היתרון, אלא שאז קם הכוכב של הקבוצה, יפתח זיו, קלע 5 נקודות גדולות, כולל סל ניצחון 5.7 שניות לסיום, והעניק לה את הניצחון. זיו סיים את המשחק עם 23 נקודות.

"הקבוצה שלי סמכה עליי לשים את הכדור בידיים שלי, שמח שהחזרתי להם עם סל נחמד", אמר זיו בהצטנעות והתייחס לאחר מכן להשוואה לראסל ווסטברוק שנעשתה על ידי אחד העיתונאים: "הרגשה כיפית, אבל אני לא חושב עליה יותר מדי. זה מחצית, יש לנו עוד 40 דקות וזה מה שחשוב לנו. אתם יכולים להדביק לי את ווסטברוק הישראלי, אין לי בעיה".

יפתח זיו | דני מרון

על התהליך שעבר השנה בדרך לזכייה בתואר השחקן הישראלי של העונה אמר זיו: "זה המון בגרות שלי עם עצמי, הבנה יותר מדויקת מה אני צריך לעשות, בתור שחקן, בתור רכז, בתור מנהיג, בתור חבר לקבוצה, בתור מי שמקשיב למאמן מה צריך לעשות. ההבנה הזאת, החוסן המנטלי הזה, זה משהו שעבדתי עליו המון. אני יודע שזה עקב אכילס שלי, לא פחדתי להתמודד עם שחקנים פיזית, זה השדרוג שהייתי צריך לעשות. יש לי עוד הרבה לאיפה להתפתח ולגדול. בלי התמיכה של המועדון, של המאמנים, של השחקנים שהיו איתי – זה לא היה קורה. אני אסיר תודה להם על זה. עברתי אחד אחד ואמרתי תודה על התואר שקיבלתי כשחקן הישראלי של העונה. זה התהליך שעברתי".

בגלבוע פרגנו לשחקנים על העמידה בלחצים במשחק הקשה, אך יודעים כי ביכולת של חולון עדיין להפוך את הסדרה. זיו הודה כי באווירה בחולון הוא משחק טוב: "כיף לשחק מול הרבה קהל, קהל עוין שמקלל אותך, לא חווים את זה בכל מקום. זה באמת חוויה, התחבר לי יותר מפעם אחת. אנחנו רוצים לבוא למגרש הביתי שלנו, קורא לאוהדים שלנו לבוא, אנחנו צריכים אותם. חולון קבוצה טובה שיכולה להעניש, אין ספק שג'ונסון ישחק, אני מקווה שנבוא לשחק ונעשה את מה שאנחנו יכולים לעשות".

בנושא אחר, בסרביה מדווח היום כי אנטוורפן ג'יינטס ופרטיזן בלגרד מגלות עניין רב בג'ו תומאסון, שחקן גלבוע/גליל. בדיווח צוין כי מכיוון שתומאסון נמצא בימים אלו בשלבים המכריעים של העונה עם קבוצתו, והתפתחויות צפויות לאחר סיום העונה.

ג'ו תומאסון | ברני ארדוב
עוד באותו נושא: יפתח זיו, ראסל ווסטברוק

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי