אחרי 16 שנים: סדרת הגמר בליגת העל בכדורסל חוזרת

כריס ג'ונס, יפתח זיו
כריס ג'ונס, יפתח זיו | דני מרון

מכבי ת"א תארח את גלבוע למשחק הראשון בסדרת הטוב מ-3 ותקווה להתקרב לאליפות ה-55 בתולדותיה, בגן נר בונים על כך שניצחו העונה פעמיים את האלופה. ספרופולוס הזהיר: "קבוצה שמשחקת כל יומיים נמצאת בקצב יותר טוב"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב והפועל גלבוע/גליל יוציאו לדרך מחר (שני, 21:00) את סדרת הגמר של ליגת העל בכדורסל לעונת 2020/21. 16 שנים אחרי הפעם הראשונה, הליגה חוזרת להיות מוכרעת בסדרה ולא במשחק אחד או שניים על הפרשים, ובפעם הראשונה מזה 33 שנה בסדרה של הטוב משלושה משחקים.

הצהובים יכולים לזכות באליפות בפעם ה-55 בתולדותיהם והרביעית ברציפות, ואילו גלבוע יכולה לזכות באליפות השנייה מאז עברה לגן נר, כשהראשונה הייתה ב-2010 על חשבון אותה מכבי תל אביב. מאז 2008/9, אז הגיעה הקבוצה לגלבוע, נפגשו הקבוצות פעמיים בגמר, כשגלבוע ניצחה 77:90 ב-2010 ומכבי תל אביב נקמה בה שנה לאחר מכן, עם 64:91. בסדרה נפגשו הקבוצות רק פעם אחת מאז עברה הקבוצה לגלבוע, בעונת 2013/14, כשמכבי תל אביב ניצחה 1:3 ברבע הגמר.

מאמן האלופה, יאניס ספרופולוס, התייחס למפגש: "אנחנו משחקים בגמר נגד קבוצה טובה מאוד. התכוננו בכל הימים האלה, הייתה תקופת המתנה משמעותית, עבדנו על פרטים קטנים שהיינו צריכים. מאז שאנחנו יודעים שאנחנו נגד גלבוע, אנחנו עובדים על דברים מיוחדים אליהם. הם קבוצה טובה מאוד, הראו את זה בחצי הגמר. אנחנו צריכים להראות את המשחק שלנו, להילחם על כל כדור".

סקוטי ווילבקין | לילך וייס

היווני המשיך: "גלבוע ניצחו אותנו פעמיים העונה ואנחנו פעם אחת, אנחנו יודעים שהם קבוצה טובה והם יכולים לעשות את זה, אם לא נשחק טוב, אז הם מסוגלים לנצח אותנו. מהניסיון שלי, לפעמים כשמחכים יותר מדי זמן – נרדמים. כשמשחקים כל יומיים בעונה ובחצי הגמר, לפעמים קשה להגיע בצורה נכונה מנטאלית ומאבדים קצב, יכול להיות שזה יהיה נגדנו. הקבוצה ששיחקה כל יומיים בקצב יותר טוב".

למכבי תל אביב היו שלושה ימי הכנה יותר בהשוואה ליריבה שלה. מאז הניצחון על הפועל אילת 0:2 בחצי הגמר, הקבוצה של יאניס ספרופולוס עסקה בימים האחרונים בהכנות לגלבוע ובתיקון הטעויות מהמשחקים הקודמים נגד האדומים. מכבי, בסגל מלא יותר, הפסידה לגלבוע ביד אליהו ובגן נר, וניצחה אותה בצורה מגומגמת בבית העליון ב-2 נקודות בלבד. בקבוצה מקווים כי היתרון האיכותי שיש בסגל שלהם יבוא לידי ביטוי טוב יותר בפלייאוף, ויודעים כי המפתח יהיה המלחמה על הריבאונד, הורדת האחוזים של היריבה מחוץ לקשת והיכולת ההגנתית.

בגלבוע/גליל קיבלו רק יום וחצי של הכנות למכבי תל אביב אחרי הניצחון בסדרה המתישה נגד הפועל חולון. השחקנים של אבישי גורדון, שזכה בשתי אליפויות בשיטת הפיינל פור על חשבונם של הצהובים ויכול להפוך למאמן הראשון מאז מיקי דורסמן שזוכה באליפות בעונתו הראשונה כמאמן ראשי בליגת העל, מגיעים למשחק הראשון בסדרה עם אמונה גדולה בעצמם וביכולת שלהם לחולל סנסציה גדולה. בגלבוע ניסו להוריד מעט מהלחץ על יפתח זיו שהיה נראה לא טוב במשחק וחצי האחרונים נגד חולון, בידיעה שבלעדיו הסיכוי להפתעה הוא נמוך.

יאניס ספרופולוס | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי