אליפות היסטורית לגבוע/גליל? יפתח זיו: "רוצה לסיים בטעם מתוק"

שחקני גלבוע/גליל חוגגים | מאור אלקסלסי

אחרי הניצחון הנהדר בגן נר, האדומים מגיעים למשחק המכריע עם אמונה שיכולים לזכות בתואר בפעם ה-2. הרכז: "זה המשחק האחרון שלי". גורדון החל במלחמה פסיכולוגית. וגם: הפלאשבק הכואב מאשתקד והעייפות? לא קיימת

(גודל טקסט)

האדומים מגיעים למשחק הקובע על האליפות (ה', 21:00) עם אמונה שיכולים להביא אליפות שנייה לגן נר, יפתח זיו: "זה משחק אחרון שלי כאן, רוצה לסיים את זה מתוק. יש לי את התמונה של הסל של ווילבקין משנה שעברה בראש, יודע שיכולים לעשות את זה"

הפועל גלבוע/גליל יכולה לזכות הערב (חמישי) ב-21:00 באליפות השנייה מאז עברה הקבוצה מכפר בלום לגן נר (וראשונה מאז 1993), אם תנצח את מכבי תל אביב במשחק השלישי בסדרת גמר הפלייאוף בהיכל מנורה מבטחים. האדומים מגיעים למשחק אחרי הניצחון 76:81 במשחק השני בסדרה בגן נר אמש, ועם מומנטום ואמונה שהם יכולים לצאת עם הצלחת בסוף הערב.

המשחק הערב יהיה הרביעי של של גלבוע בשישה ימים, אך בקבוצה מסרבים להתלונן על עייפות. "הפיזיותרפיסטים יעבדו שעות נוספות בלילה. נצטרך לישון טוב ולנוח טוב. אנחנו עולים למגרש, לא חושב שהעייפות היא פקטור. יש הרבה כבוד לעייפות. אבל הבק טו בק קרה", סיפר אמש יפתח זיו, "לא יודע אם המהלך הקובע בשנה שעברה רץ לי בראש. יש לי את התמונה של סקוטי ווילבקין קולע את השלשה המכריעה, אז זה היה חצי גמר, משחק אחד, עכשיו אנחנו בגמר משחק אחד. יודעים שאנחנו יכולים לעשות את זה. הסלוגן שלנו הוא לב".

יפתח זיו | מאור אלקסלסי

בקבוצה מאמינים כי השחקנים יגיעו משוחררים להתמודדות, כשהמאמן אבישי גורדון עסק אמש כבר במלחמה פסיכולוגית. " במסיבת העיתונאים יאניס ספרופלוס אמר שהלחץ עלינו, אמרתי לו בשקט באוזן, שאין לחץ. הלחץ עכשיו עבר אליהם. מחר משחק של שנה מיוחדת, בדיוק מה שהמנהלת רצו. אנחנו נבוא, אין זמן לעייפות, זמן לקשקושים, לבוא מרוכזים. לב גדול משחקים עם הלב". בגלבוע העריכו הבוקר כי 1,500 אוהדים אדומים יהיו ביד אליהו הערב, כשהסעות למשחק ייצאו בשעה 18:00 מהאולמות בעין חרוד וגן נר.

*****

בגלבוע פתחו את המשחק השני נהדר, עלו ליתרון 15 נקודות במחצית הראשונה ונראו בדרך לניצחון בטוח, לפני שהאלופה הצליחה להשוות את המשחק, שתי דקות לסיום. ולמרות זאת, האדומים, בעזרת מהלכים גדולים של ג'ו תומאסון ויפתח זיו, יצאו עם הניצחון.

"לרגע היה לי חשש שהובלנו כבר 15 הפרש ולא יודע איך קרה שהצלחנו לאבד את זה", הוסיף זיו אמש, "זה היה היום שלנו, ידעתי שננצח. שלשה ענקית של ג'ו, סל נחמד שלי, עצירה או שתיים בהגנה. מהלכים של רצון ולב".

גיל בני, אבישי גורדון | מאור אלקסלסי

בקבוצה פרגנו אמש רבות לבניה סרור, שעל אף ששיחק רק 8 דקות, סיים עם 6 נקודות וכמה מהלכים גדולים. "בניה היה באמת גדול, עשה כמה פעולות אדירות, עזר לנו בריבאונד. ילד גדול. שמח שזה התחבר לו, יש לו עתיד גדול לפניו. הוא נתן גוף לאנטה ז'יז'יץ' שצריך. אמרתי לחבר'ה בחדר הלבשה, היום זה היה שחקן כזה או אחר, מחר זה יכול להיות מישהו אחר, יש לנו חבר'ה באמת טובים ואיכותיים. אנחנו קבוצה שוויונית בכל הרכב, מאמין שמחר נעשה שדרוג. בק טו בק טו בק לאליפות", אמר זיו בסיום.

הגארד המוביל של האדומים התייחס לעובדה שהוא צפוי לעזוב את הקבוצה בתום העונה: "אני חושב שזה המשחק האחרון שלי כאן, אני מוכן ובשל, אני ראוי לעשות את קפיצת המדרגה הבאה. מעדיף לסיים את זה מתוק עם אליפות. הבא בתור? אירופה או ספרד. אתמול חן כלפון התחתן ולא יכולנו ללכת לחתונה, שיהיה לו המון מזל טוב. אמרנו לו שיש לו טבעת וגם אנחנו רוצים. לא שוכחים גם את דניאל ששון שהוא חלק מהמשפחה, זה חלק מהגדולה של המועדון הזה. אנחנו משחקים בשבילם, יש לנו דברים לעשות". 

אוהדי גלבוע/גליל | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי