Sport1 Banner

ממשיכה לשלוט: מכבי ת"א ניצחה את גלבוע/גליל וזכתה באליפות 55 בתולדותיה

מכבי תל אביב מניפה את צלחת האליפות | אודי ציטיאט

למרות ששמטו יתרון בן 22 נקודות לאחר קאמבק מעורר כבוד של האורחת, הצהובים זכו בתואר בפעם הרביעית ברציפות והשלימו טרבל מקומי אחרי 67:73. 19 לווילבקין, גם ג'ונס וקלויארו בלטו. הצפוניים יצאו עם מחמאות בלבד

(גודל טקסט)

עונת 2020/21 המשוגעת, שכללה סגרים, מבצעים צבעיים ואינספור שינויים תוך כדי תנועה, הסתיימה לה הערב (חמישי) עם שורה תחתונה זהה לזו שקיבלנו בשלוש העונות הקודמות: מכבי תל אביב היא אלופת המדינה בכדורסל. הצהובים זכו בתואר בפעם הרביעית ברציפות, לאחר שניצחו 67:73 את הפועל גלבוע/גליל ביד אליהו והשלימו 1:2 בסדרת הגמר, בדרך לאליפות ה-55 בתולדות המועדון.

הקבוצה הבכירה בישראל זכתה בטרבל מקומי לראשונה מאז 2014 ויאניס ספרופולוס הוביל את שחקניו לתואר בפעם השלישית מאז שהגיע למועדון. אין ספק שמבחינת היכולת, זו לא הייתה עונה מהמרשימות שמכבי תל אביב סיפקה, בטח אם לוקחים בחשבון את ההופעות המאכזבות ביורוליג, אך למרות התמודדות עם פציעות ועזיבתם של זרים חשובים כמו אלייז'ה בראיינט וטיילר דורסי בישורת האחרונה של העונה, הצהובים שוב הוכיחו עליונות על הליגה המקומית – כשהמשחק הערב היווה דוגמא ברורה לכך.

יממה בלבד לאחר שגלבוע/גליל הנחילה לה הפסד בכורה בפלייאוף וכפתה משחק שלישי בסדרה, האלופה חזרה הביתה אל ההיכל הגועש וניצלה את דחיפת הקהל כדי להשתלט על המשחק אחרי דקות ספורות של גישושים. מכבי תל אביב ברחה ליתרון שהגיע בשיאו ל-22 נקודות ולמרות שהאורחת הצליחה לייצר קאמבק גדול וחזרה למינוס שלוש בלבד בדקות ההכרעה, היתרון בניסיון ובאיכות עזר לצהובים לצאת עם ידם על העליונה.

מכבי תל אביב אלופת המדינה | אודי ציטיאט
גלבוע/גליל יצאה עם המחמאות בלבד | אודי ציטיאט

מעל כולם אצל האלופה, כמו בכל הסדרה וכפי שקורה לרוב מאז הגעתו לקבוצה, היה סקוטי ווילבקין. הכוכב, שנבחר ל-MVP של סדרת הגמר, תפס את המושכות כבר בדקות הראשונות וקלע מכל בלטה על הפרקט, כדי להריץ את המארחת ליתרון דו ספרתי מוקדם. כריס ג'ונס תרם יכולת טובה ברבע השני לצד אנג'לו קלויארו, יובל זוסמן בלט בשני הצדדים של המגרש וסיפק רבע שלישי מצוין וכך מכבי תל אביב סגרה תצוגה קבוצתית שלמה ומאוזנת, שכאמור עמדה בהסתערות של הצפוניים ברבע האחרון.

בצד האדום-לבן, אין ספק שהקבוצה מגן נר ראויה לכל המחמאות, שלצערה הרב לא ינחמו אותה. אחרי שאשתקד הגיעה לחצי גמר הפיינל פור, השנה גלבוע/גליל עשתה צעד אחד יותר, אך שוב נעצרה על ידי מכבי תל אביב. גלבוע שמרה על יציבות לאורך כל העונה, למרות שמאמנה הקודם ליאור ליובין עזב במהלכה לטובת פנאתינייקוס. מחליפו, אבישי גורדון שהיה שם כשחקן בפעם היחידה שבה הקבוצה הניפה את הצלחת, ב-2010, המשיך מאותו מקום בו קודמו נפרד והוביל את שחקניו לניצחונות מרשימים, כולל הדחת הטוענת העיקרית לכתר, הפועל חולון, בסדרת חצי הגמר.

בניגוד לאינטנסיביות והיעילות שהפגינו במשחק אתמול, הצפוניים לא הצליחו להציג את אותה הגרסה גם במשחק השלישי והקובע בסדרה, כנראה בשל העובדה שעבורם זה היה משחק רביעי בשישה ימים. למרות שהראתה אופי חזק והצליחה להדאיג את מכבי תל אביב ברבע האחרון, זה היה מאוחר מדי עבור גלבוע שתיאלץ להסתפק במקום השני בלבד. יפתח זיו, הכוכב הגדול של העונה שאף נבחר לישראלי המצטיין בליגה, התעורר רק לקראת הסיום במשחקו האחרון בקבוצה, ובשנה הבאה הוא יקווה להיות בצד שחוגג בסיום, בין אם יהיה זה במכבי תל אביב או בכלל מחוץ לישראל.

קלעו למכבי ת"א: סקוטי ווילבקין 19 (16 במחצית הראשונה), כריס ג'ונס ואנג'לו קלויארו 10 כ"א, עומרי כספי 9, יובל זוסמן 8, אות'לו האנטר 6, אנטה ז'יז'יץ' וטי ג'יי קליין 4 כל כ"א, ג'ון דיברתולומאו 3.

קלעו לגלבוע/גליל: עמית גרשון 14, יפתח זיו 11, ג'הייבה פלויד 9, ג'ו תומאסון, קרי בלאקשיר ונתנאל ארצי 8 כ"א, אייזיאה קאזינס 7, גיל בני 2.

הצלחת נשארת בצד הצהוב של ת"א | אודי ציטיאט
אוהדי מכבי ת"א הגיעו בהמוניהם | אודי ציטיאט
אווירה ראויה לגמר בהיכל | אודי ציטיאט
טירוף ביד אליהו | אודי ציטיאט

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה עם סקוטי ווילבקין, יובל זוסמן, אנג'לו קלויארו, עומרי כספי ואנטה ז'יז'יץ'. יפתח זיו, ג'ו תומאסון, נתנאל ארצי, קרי בלאקשיר וג'הייבה פלויד עלו בחמישיית האורחת. קלויארו התחיל את הערב עם שלשה אופיינית מהפינה, אבל זיו הגיב בסל קל ואסיסט לדאנק של פלויד, שקבע מהפך בתוצאה לראשונה בסדרה. ווילבקין חדר וקלע שתיים מתוך הצבע, פלויד ענה בקרש-סל מנגד וקבע 6:7. הפינג פונג נמשך בקליעות של זיו מהקו, כספי צלף שלשה, תומאסון החזיר בצד השני ו-ווילבקין השיב לו מחוץ לקשת. הגארד התחמם והשלים רצף של שמונה נקודות, כספי חתם מתפרצת וגרם לגורדון להזעיק פסק זמן ב-11:19 לצהובים. כריס ג'ונס נכנס והמשיך את המומנטום כשהעלה את המארחת ליתרון דו ספרתי ראשון. בלאקשיר קיזז, אך ביצע עבירה שלישית קריטית לגלבוע/גליל. גרשון דייק מהקו אחרי נקודות של זוסמן וקליין, ובתום הרבע הראשון 15:24 למכבי ת"א.

בלאקשיר ביצע עבירה שלישית מהירה |
ווילבקין התחמם והוביל את הצהובים לריצה | אודי ציטיאט
מכבי ת"א ברחה כבר ברבע הראשון | אודי ציטיאט

עמית גרשון המחליף פתח את הרבע השני בשלשה, אך ג'ון דיברתולומאו החזיר באחת משלו ו-ווילבקין הפציץ גם הוא מרחוק – 18:30 צהוב. אחרי בצורת קצרה, גיל בני קלע מהפינה וארצי חתך יפה כדי לתרגם אסיסט של פלויד לנקודות קלות שהקטינו לשמונה הפרש. בלאקשיר צימק עוד בקליעות עונשין, אבל שלשות של קלויארו וג'ונס, כל אחד מפינה אחרת, עזרו למארחת לברוח שוב ל-24:36. שלשה של ארצי נענתה בנקודה של קלויארו מהקו, פלויד ביצע גם הוא עבירה שלישית וג'ונס צלף מעבר לקשת. בלאקשיר קיזז, אבל ווילבקין הלוהט קבר עוד שלשה וקבע 29:42 למכבי ת"א בהפסקה.

ארצי והאדומים ניסו להתקרב | אודי ציטיאט
אבל ג'ונס היה מצוין ברבע השני | אודי ציטיאט
והאלופה שמרה על הפער | אודי ציטיאט

המחצית השנייה היוותה המשך ישיר לראשונה: זוסמן הוביל ריצת 0:8 שנעצרה בדאנק של פלויד, אך קלויארו החזיר בשלשה. קאזינס, בחמש נקודות רצופות, הקטין ל-53:38 והזעיק פסק זמן של ספרופולוס. דווקא ארצי חזר ממנו עם סל, אבל קליין השיב בקליעת ניתור וז'יז'יץ' סחט מפלויד עבירה רביעית, לפני שדייק בזריקת עונשין אחת מתוך שתיים. תומאסון הצליח לצמק את ההפרש ל-11, אבל זוסמן חתם את הרבע בשלשה שהעניקה לקבוצתו יתרון 47:61 כעבור 30 דקות של כדורסל.

זוסמן תפס את המושכות ברבע השלישי | אודי ציטיאט

שלוש דקות יבשות בתחילת הרבע האחרון הגיעו לקצן עם סל של תומאסון, גרשון ירה שלשה שהורידה לחד ספרתי לראשונה אחרי הרבה זמן ולאחר פסק זמן צהוב, תומאסון קלע שוב וקבע 61:54. כספי עשה סוף לחמש דקות ללא נקודות של קבוצתו, אבל בלקשיר את פלויד המשיכו לצמק וגרשון תפר שלשה ענקית שקירבה את האדומים ל-63:60. האנטר העיר את הצהובים בסל וג'ונס חדר נפלא לשתיים קלות, תוך כדי שהוא סוחט עבירה ומוסיף עוד אחת מהקו כדי להגדיל בחזרה לפלוס שמונה. האנטר החזיר את ההפרש לדו ספרתי כדקה לסיום, ומזה האורחים כבר לא הצליחו להתאושש. בסיום, 67:73 למכבי תל אביב, שזכתה שוב באליפות.

יפתח זיו. הופיע רק לקראת הסיום | אודי ציטיאט
גורדון. לא הצליח לשחזר את האליפות כמאמן | אודי ציטיאט
ספרופולוס ומזרחי חוגגים על הפרקט | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי