גורדון עשוי לפנות את עמדת המאמן לקפלן. מהפכה בגלבוע/גליל

שחקני הפועל גלבוע/גליל | אודי ציטיאט

אחרי ההפסד למכבי ת"א בגמר הפלייאוף, עוזר המאמן הדומיננטי עשוי לקבל את הקבוצה. גורדון: "צריך ללכת בתהליך". כל הזרים יעזבו, זיו מבוקש בצרפת וספרד, ארצי וגרשון יעזבו גם כן. הקבוצה תירשם ליורופקאפ

(גודל טקסט)

הפועל גלבוע/גליל סיימה אמש (חמישי) את עונת 2020/21 עם תואר סגנית אלופת ישראל, כשהפסידה במשחק האחרון והקובע של גמר הפלייאוף 73:67 למכבי תל אביב בהיכל מנורה מבטחים, והצהובים זכו באליפות רביעית ברציפות.

עם סיום טקס הנפת הצלחת ירדו שחקני גלבוע/גליל לחדר ההלבשה שלרבים מהם דמעות בעיניים. אנשי הקבוצה, שגם הם התקשו לעצור את אכזבתם, ניסו לעודד את השחקנים שרשמו עונה נפלאה עם אחד התקציבים הנמוכים בליגת העל.

"עברנו כל כך הרבה בשלושה חודשים האלה, לא החלפנו שחקנים, לא חיפשנו תירוצים ואין לנו את התקציב הגדול", אמר ג'ו תומאסון שנראה מאוכזב מאוד בסיום. "נשארנו ביחד כל יום, לא התלוננו כשביקשו מאיתנו לשחק עוד משחק נגד חולון, ולשחק משחק אחרי 24 שעות על האלופות. להראות רגשות זה חלק מהחיים. אני מודה לאלוהים על מה שאני עושה בכל יום, זה יותר ממשחק בשבילי, בגלל זה אני מראה את הרגשות שלי, אני קורע את התחת שלי כל יום".

סקוטי ווילבקין, ג'ו תומאסון | אודי ציטיאט

על המשחק הקובע אמר תומאסון: "אני חושב שהמשחק הראשון למשחק השני עשינו התאמות, ביצענו הרבה יותר טוב והרבה יותר אגרסיבי. הם עשו התאמות להיום, הם היו פשוט יותר טובים. אני מסיר את הכובע בפני החברים שלי והצוות המקצועי, נלחמנו עד הסוף כמו כל העונה. אני פשוט גאה בהם. הראינו אופי כל העונה, קרדיט למכבי, אבל אני גאה בחברים שלי ובחדר ההלבשה. אני אוהב את החברים שלי והמאמנים. מכבי היו יותר טובים, שיחקנו לפני 24 שעות, הכדורים היו קצרים קצת, אבל אין במה להתבייש".

גלבוע יוצאת לקיץ מאתגר מאוד מבחינתה, כשבקבוצה כבר הצהירו שירשמו בעונה הבאה ליורופקאפ, המפעל בו זכתה עירוני נס ציונה העונה. האדומים צפויים לאבד את כל השחקנים הזרים שלהם, כשבג'הייבה פלויד וקרי בלאקשיר יש התעניינות מצד קבוצות בכירות ביבשת, וכן חלק גדול מהסגל הישראלי.

יפתח זיו יעזוב ככל הנראה לאירופה, כשסוכנו אבי זילברמן מחזיק בהצעות מצרפת והתעניינות מספרד בו. נתנאל ארצי צפוי לעשות שדרוג בשכרו לקבוצה אחרת בישראל, עמית גרשון יעזוב גם כן, וגם גיל בני ויותם חנוכי שמחזיקים בחוזים מתנדנדים. מנגד, בקבוצה מחפשים חיזוק צעיר שימשיך את המסורת של הגלבוע, התעניינו באיתי מושקוביץ', יליד בית השיטה, אך השחקן צפוי לעבור לקבוצה אחרת. איגור קולשוב מועמד לחזק את האדומים.

יפתח זיו | אודי ציטיאט

"לכל אחד מהשחקנים האלה אצלנו יש את הצ'אנס להגיע לרמה הגבוהה", סיכם תומאסון, "בתחילת העונה לא חשבו שיש לנו שחקנים איכותיים, אבל עשרה חודשים לאחר מכן יש הרבה שחקנים איכותיים כאן. אני אוהב את ההתקדמות של יפתח זיו, יש לו את הצ'אנס להיות אחד הישראלים הטובים, קרי בלאקשיר קורע את עצמו, ג'הייבה פלויד הוא פריק של הטבע. בעוד שנתיים לא יוכלו לעצור אותו. אם אייזיאה בריא הוא שחקן גדול. אף אחד מאיתנו לא בן 28, מחשיבים אותי כווטרן ואני רק בן 27. הוכחנו שאנחנו ברמה גבוהה".

שאלה מרכזית נוספת בגלבוע היא עמדת המאמן. אבישי גורדון הגיע במהלך העונה במקומו של ליאור ליובין, וביחד עם עוזר המאמן גיא קפלן הובילו את הקבוצה עד לגמר הפלייאוף. בגלבוע יצטרכו לקבל החלטה מי מבין השניים, גורדון או קפלן יעמוד על הקווים כמאמן ראשי, כשהנטייה היא לבחור בקפלן נכון לעכשיו. גורדון הודה אמש כי "בשבילי זה היה חתיכת הזדמנות, אני עדיין לא מוכן במאה אחוז, אני כל הזמן רוצה ללמוד ולהיות חלק. אני לא מתבייש לזוז לצד ולתת למי שיש את הידע לעזור, מה שחשוב זה הקבוצה והשחקנים. לא יודע מה יהיה שנה הבאה, נראה איך יתקדם. שום דבר לא בוער, צריך ללכת בתהליך. הייתה עונה מיוחדת, שנזכור אותה לעוד הרבה שנים".

אבישי גורדון | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי