מכבי ת"א עשויה לבצע מהפך בסגל הישראלי לקראת העונה הבאה

שחקני מכבי תל אביב חוגגים | אודי ציטיאט

האופציה על קליין לא תמומש, סנדי כהן ובלייזר בדרך החוצה וכספי שוקל פרישה. דיברתולומאו היחיד שמחזיק בחוזה וג'ייק כהן יצטרף, אבל צפויים שינויים רבים ועל הפרק נמצאים דוברת, היידיגר, זיו, מנקו, גוט וסורקין

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב סיימה שלשום (חמישי) את עונת 2020/21 עם זכייה באליפות, וכבר אתמול החלה החזרה של שחקני הקבוצה לארצות הברית. בנוסף, יו"ר המועדון שמעון מזרחי המריא לברצלונה לפגישת בעלי המניות של היורוליג, וכך יעשה בתחילת השבוע גם המאמן יאניס ספרופולוס שיגיע לפגישת מאמני היורוליג.

בעוד הצהובים סיימו את חגיגות האליפות בסוף השבוע, הם צפויים להעלות הילוך בימים הקרובים בכל הנוגע לבניית הסגל לעונה הבאה, כשנכון לעכשיו ארבעה שחקנים מחזיקים בחוזה ללא אופציית יציאה – סקוטי ווילבקין, אנטה ז'יז'יץ', ג'ון דיברתולומאו ואנג'לו קלויארו, כשלגבי השניים הראשונים אין עוררין כי ימשיכו ולגבי שני האחרונים המגמה היא להמשיך איתם לעונה נוספת.

אלא שלמכבי ת"א יש לא מעט סימני שאלה גם מבין השחקנים הנוכחיים ובעוד לגבי שוק השחקנים הזרים האופציות מגוונות, לגבי האפשרויות הישראליות של הקבוצה, האופציות מצומצמות בהרבה. ג'ייק כהן יהיה השחקן הישראלי הראשון שיחתום. התנאים של המתאזרח כבר סוכמו באופן עקרוני ובמכבי ת"א יאיצו את השיחות על מנת להחתימו.

בדרך חזרה. ג'ייק כהן | דני מרון

לעומת זאת, יובל זוסמן ונציגו נדב מור צפויים להיפגש בקרוב עם הנהלת הקבוצה לגבי חוזה חדש, כשבמקביל הוא שוקל בכובד ראש מעבר לאירופה. האופציה על טי ג'יי קליין לא תמומש, סנדי כהן צפוי לעזוב ועומרי כספי שוקל פרישה. עוז בלייזר סיים את העונה בצורה לא טובה ונראה כי הסיכוי שימשיך לעונה שנייה הוא לא גבוה. הצעירים עידן אלבר ויונתן אטיאס יצאו להשאלה וסיכוי גבוה שגם דורי סהר יעשה זאת.

בכמה עמדות במכבי יקבלו החלטות על חיזוק לאחר שיחליטו לגבי השחקנים הקיימים. מקס היידיגר השייך לקבוצה ישוב ככל הנראה רק אם יוחלט לא לשמור על ג'ון דיברתולומאו, אחרת יושאל לעונה נוספת. מנגד, במכבי ת"א יצטרכו לקבל החלטה האם לנסות ולעשות מהלך על נועם דוברת, כשמהלך שכזה עשוי לעלות כמיליון שקל רק בכל הנוגע לשחרורו ממכבי ראשון לציון, או לנסות ולהחתים את יפתח זיו שמכוון לאירופה. אפשרות נוספת היא להמשיך ללא רכז ישראלי טבעי.

אם המגעים עם יובל זוסמן לא יצליחו, צפויה מכבי לנסות ולצרף שחקן ישראלי לסגל גם בעמדה הזאת. שני מועמדים עיקריים נמצאים על השולחן – רפי מנקו שירד ליגה עם שאלון הצרפתית וגולן גוט שסיים את חוזהו במכבי ראשון לציון. אם יוחלט שלא לממש את האופציה על בלייזר וגם כספי לא ימשיך, מכבי עשויה לשוב לאופציית רומן סורקין שהיה קרוב מאוד בעונה שעברה לחתימה.

בקבוצה יצטרכו לקבל גם החלטה לגבי עידן זלמנסון ששב אוטומטית למועדון. אם זלמנסון לא יוחתם על חוזה חדש, הוא ישוחרר לאלתר.

יעלה כמיליון שקל לצרפו מראשל"צ. דוברת | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי