יישאר או יעזוב? בלייזר: "אין מניעה שאמשיך, הכל פתוח"

עוז בלייזר | דני מרון

פורוורד מכבי תל אביב סיכם עונה ראשונה בצהוב אחרי שזכה באליפות, ובראיון ל-103FM הוא שפך אור על עתידו. בנוסף, הוא סיפר על ההסתגלות ליורוליג ולמועדון הבכיר בארץ, וחשף מה לדעתו היה משחקו הטוב ביותר העונה

(גודל טקסט)

אחרי שזכה באליפות ראשונה בקריירה, עוז בלייזר מסכם עונה ראשונה מאז עשה את קפיצת המדרגה למכבי תל אביב. בראיון ל-103FM, הפורוורד שפך אור על עתידו, סיפר על ההסתגלות לרמת המשחק ביורוליג וחשף מה לדעתו היה המשחק הטוב ביותר שלו במדים הצהובים.

עתידו בעונה הבאה והרצון להישאר במכבי תל אביב: "אני עוד לא יודע, הכול פתוח. סיימתי את החוזה שהיה לי לשנה אחת והכול פתוח. מאוד נהניתי השנה, היה לי כיף לשחק ברמות האלה. אין ספק, זה מועדון גדול מאוד, ומסודר וטוב. צריך לחכות להתפתחויות ולראות מה יקרה".

ההתמודדות בקבוצת יורוליג מבחינת רמת המשחק והיריבות: "אין ספק שהייתי צריך להתרגל לרמה הזאת. שיחקתי שנה לפני כן ביורוקאפ, אבל היורוליג זה עדיין עוד שלב אחד למעלה. בשלבים מסוימים עשיתי עבודה טובה ובאחרים לקח לי קצת זמן להסתגל, להבין איפה אני נמצא ומה אני צריך לעשות טוב יותר. אני שמח שעשיתי את הצעד הזה והלכתי להתמודד ברמות האלה. אני חושב שאני יכול לשחק ברמות האלה ושאני כן מתאים. היה לי כיף להתמודד עם האתגר הזה".

עוז בלייזר | דני מרון

מה מונע ממנו להמשיך בקבוצה: "כרגע אין שום מניעה, זה באמת עניין של ההתפתחויות ומה שיקרה. רק סיימנו לפני יומיים, אנחנו עוד חוגגים ומנסים לנוח קצת מהשנה המטורפת שהייתה – 80 משחקים, עם קורונה, עם מלחמה באמצע, 30 ומשהו טיסות, המון שעות באוטובוס. עונה לא פשוטה בכלל, אז כרגע אני מתרכז בלנוח ולהתאושש ויש לי סוכן שעושה את העבודה ויתעדכן".

כולם היו רוצים שנה מטורפת כזו אם זה ביורוליג: "נכון, זאת השאיפה, אין ספק. זה חלק מלהיות ברמה הכי גבוהה. אלה הקרבות שצריך לעשות, רוב העונה להיות הרבה פעמים מחוץ לבית כשיש ילד קטן ואישה שנשארת לבד בבית עם התינוק. זה גם הקרבות שלהם, אבל זה המחיר שמשלמים כדי להיות ברמה הכי גבוהה".

ההבדל בין מכבי תל אביב לקבוצות אחרות בישראל: "זאת הסתגלות שונה, זה חלק מהעניין של להיות במועדון גדול שמחפש הצלחה, צריך לדעת לנצל כל דקה. זאת אדפטציה שהייתי צריך לעשות במהלך העונה הזאת, היו חלקים שעשיתי טוב יותר והיו כאלה שפחות. אני חושב שבסך הכל הייתה שנת התאקלמות טובה במועדון כזה, לא הרבה ציפו שאני אשתלב במהירות הזאת. הייתה סיטואציה של פציעות ואני חושב שלקחתי את ההזדמנות שקיבלתי. לפעמים לא פשוט לשנות תפקיד אחרי כל כך הרבה שנים בתפקיד מסוים, אבל ניסיתי לשים את הדגש על לתת 100 אחוז כשאני עולה למגרש, לנסות להרים את החבר'ה מבחינת אנרגיות, לתת איזשהו ניצוץ מהספסל. זאת הייתה המטרה שלי – כשאני על הפרקט וזה תלוי בי, לעשות את הכי טוב שאני יכול".

ספנסר וייס, עוז בלייזר | דני מרון

המשחק הכי טוב שלו העונה: "אני חושב שחצי גמר גביע המדינה היה המשחק הכי טוב שלי, ללא ספק, והוא גם היה בסיטואציה חשובה מאוד, נגד חולון. היינו במינוס 16, חזרנו בדקות האחרונות, ואני שמח שהיה לי חלק משמעותי במשחק הזה ועזרתי להביא את הגביע למועדון. אני חושב שהיו לי עוד משחקים טובים, חלקם ביורוליג, שהיו לי שם משחקים טובים מאוד. היה לי קצת לפעמים חוסר יציבות מבחינת משחקים ביורוליג, אבל אני חושב שעשיתי עבודה בצורה טובה רוב הזמן".

תפקידו בקבוצה: "אני חושב שהשנה התפקיד שלי במכבי היה להיות זה שעולה מהספסל ונותן איזה פרץ של אינטנסיביות ושל אנרגיה, וזה לא תמיד היה מתבטא בנקודות. אבל אני עושה גם דברים אחרים ובגלל זה אפשר לראות גם שהובלתי את הליגה בפלוס מינוס 100 נקודות יותר מהשחקן השני, כי אני עושה הרבה דברים שלא מתבטאים בנקודות. זאת מבחינתי הדרך לשחק כדורסל – לעשות את הדברים שצריך, לא תמיד עם נקודות. ראיתם בעונה האחרונה שלפעמים אני יכול לקלוע 20 נקודות, המטרה שלי היא לעשות מה שצריך כדי שהקבוצה תנצח, ואני חושב שזה מה שהביא אותי למכבי – המנטליות של להיות ווינר. כשהייתי בקבוצות אחרות הגעתי בחמש שנים האחרונות לארבעה גמרים, אז מבחינתי הניצחון הוא המטרה העליונה ויש הרבה דרכים להשיג אותו חוץ מנקודות. במשחקים שהייתי צריך לתת נקודות עשיתי את זה טוב".

עוז בלייזר | דני מרון

ההבדל באחוזי הקליעה בין הליגה לאירופה: "מבחינת האחוזים, האמת היא שלדעתי זה הרבה עניין של חשיבה. לליגה אני רגיל כי כבר שמונה שנים שאני משחק בה, אז אני מרגיש יותר נוח. ביורוליג לקח לי יותר זמן להתרגל למעמד. חשבתי לעצמי 'אני ביורוליג' וזה לפעמים לשים משקולות על עצמך. זה הרבה לשחק ולהבין עם הראש מה אתה צריך לעשות ולשחרר ולשחק באותה צורה. אני חושב שזאת הייתה הסיבה בעיקר, כי הקליעה נמצאת שם. זה עניין של ביטחון והאוטומטיות שאני זורק בה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי