יש מאמן חדש: אורן עמיאל חתם לשנתיים בהפועל ירושלים

אורן עמיאל | הפועל ירושלים, רשמי

הישראלי בן ה-49, שעזב את נימבורק הצ'כית, שב למועדון שבו שימש כעוזרו של בראד גרינברג לפני שבע שנים, יחליף את יונתן אלון וינסה לבנות סגל חדש בעיר הבירה: "אני נרגש. נעשה הכל כדי שהאוהדים ייהנו מאיתנו"

(גודל טקסט)

הפועל ירושלים סיימה את העונה המסויטת שלה כבר לפני שלושה שבועות, אבל עדיין לא החלה במלאכת הבנייה מחדש. המנכ"ל גיא הראל יצא בשבוע שעבר לארצות הברית, שם נועד עם הבעלים בניסיון להגדיל את התקציב, ונראה כי כעת יחלו האדומים בהתנעת המהלכים להרכבת הסגל. לשם כך סומן הערב (חמישי) וי על הצעד הראשון וההכרחי ביותר: מינוי מאמן. אורן עמיאל חתם לשנתיים וידריך את האדומים מהבירה. אף שלא שימש כמאמן ראשי בליגת העל כבר 15 שנים, אין מדובר בפנים זרות לחלוטין עבור הפועל ירושלים: הוא היה כבר עוזרו של בראד גרינברג בקבוצה בעונת 2013/14.

"אני נרגש, גם מעצם החזרה לארץ ובטח למועדון כזה מרגש", אמר עמיאל לאחר החתימה. "אני מכיר היטב את האוהדים האדומים וברור לי שזה הנכס הכי חשוב שלנו. המטרה המרכזית שלנו כרגע היא היא לבנות קבוצה שתתחבר לרוח הייחודית של המועדון גם בסגנון האטרקטיבי וגם ברגש. מצפה לנו הרבה עבודה ואני מתחייב שנעשה הכל כדי שהאוהדים שלנו ייהנו מאיתנו".

עמיאל בן ה-49 עבד במשך תשע שנים בנימבורק והפך מזוהה איתה בעשור האחרון. תחילה שימש כעוזרו של ננו גינזבורג, ובארבע העונות האחרונות עמד על הקווים והצעיד את הקבוצה לזכייה בארבע אליפויות צ'כיה. הוא הגיע איתה פעמיים לרבע גמר ליגת האלופות, ולפני שנה אף נבחר למאמן העונה במפעל.

בין 1995 ל-1999 שיחק עמיאל בהפועל גליל עליון, וניסיונו כמאמן בליגת העל כלל 15 משחקים בכפר בלום ב-2006. מלבד ימיו בנימבורק, הוא שימש כעוזר בגליל, במכבי תל אביב ובירושלים. עם חזרתו לעיר הבירה, הוא יחליף את יונתן אלון, שסיים את העונה החולפת כמאמן הקבוצה.

אף אחד משחקני ירושלים מאשתקד אינו חתום על חוזה לעונה הקרובה, ובמועדון הביעו עניין בהשארתם של אדם אריאל וסולימאן בריימו. עתידו של עידן זלמנסון תלוי במכבי תל אביב, שמחזיקה בזכויות עליו, ונראה כי כל יתר חברי הסגל יעזבו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי