הבורר פסק: החוזה של מדר בהפועל ת"א תקף, ישוחרר רק "בדרישות סבירות"

ים מדר, סנדי כהן | ברני ארדוב

אם מדר יקבל חוזה מובטח מבוסטון, האדומים יקבלו בין 500 ל-750 אלף דולר. יפוצו גם במקרה שירצה להשתחרר לקבוצה אחרת מחוץ ל-NBA. רמי כהן: "לא מחפשים את רעתו של ים, ורוצים אותו בהפועל ת"א"

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

ניצחון להפועל תל אביב בבוררות עם ים מדר. הבורר מטעם איגוד הכדורסל, עו"ד ישראל שמעוני, הכריע כי החוזה של השחקן במדים האדומים תקף גם לעונה הבאה, ולא קבע סכום שלפיו הוא ישוחרר מהקבוצה. המשמעות היא כי אם מדר ירצה לחתום בקבוצה שהיא לא קבוצת NBA, האדומים יוכלו לנהל איתם משא ומתן על הסכום שיקבלו.

מדר, שתבע שחרור בחינם מהאדומים, נמצא בימים אלה בארצות הברית ומתאמן לקראת ליגת הקיץ בלאס וגאס תחת אנשי בוסטון סלטיקס. אם השחקן יצליח לקבל חוזה מובטח בשורות הסלטיקס, הוא ישוחרר לפי התנאים המקובלים בין קבוצות ה-NBA לקבוצות באירופה, כשהסכום צפוי לנוע בין חצי מיליון ל-750 אלף דולר. כל קבוצה אחרת, בישראל או באירופה, שתרצה לצרף את השחקן של האדומים.

שמעוני קבע כי אם הפועל תל אביב תעמיד דרישות לא הגיוניות לשחרורו של מדר, סכום שנראה לנציגיו לא סביר, הם רשאים לפנות אליו בשנית על מנת שיפסוק בנושא.

ים מדר | אודי ציטיאט

"לא מצאתי עילה המאפשרת לי לקבוע כי התובע משוחרר מחובתו לשחק בשורות הנתבעת גם בעונת 21/22, אשר בסיומה או זכאי להשתחרר לכל גורם ללא תנאי וללא תמורה. כפי שציינתי לעיל, לא מצאתי גם מקום לסעד החלופי הנתבע של קביעת סכום But-Out שתמורת תשלומו ישוחרר השחקן לכל קבוצה בה יחפוץ. לשם הסרת ספק, אני קובע כי לזכות התובע עומדת התחייבות בת תוקף משפטי מצד הנתבעת לשחררו כנגד דרישות סבירות ואף מתחת לכל אם וככל ותגיע הצעה קונקרטית למעבר לקבוצות צד ג'. במקרה כזה, אם וככל שהנתבעת תציב דרישות בלתי סבירות כתנאי לשחרורו תעמוד לתובע הזכות לפנות לבורר בדרישה לנקוב בסכום הסביר, בירור אשר יתאפשר בשים לב כאמור לנסיבות הקונקרטיות של הבקשה".

רמי כהן, יו"ר הפועל תל אביב: "אני שמח שהבוררות קבעה שגם במקרה הזה שהפועל תל אביב צודקת בפרשנות שלה ומתנהלת בהוגנות. חזרנו למצב שים הוא שחקן הפועל תל אביב, ואני שמח כי יש בינינו יחסים מדהימים. בגלל זה אנחנו לא מחפשים את רעתו, ורוצים אותו בהפועל תל אביב. אם תהיה לו הזדמנות להתקדם למשהו שהוא גדול, נשב ונדבר. אנחנו מקדימים את המאוחר, לא פנו אלינו".

מהפועל ת"א נמסר כי "מועדון הכדורסל הפועל ת"א מברך על פסיקת הבורר שהתקבלה היום. הפסיקה אישרה את קיום החוזה בין ים מדר להפועל תל אביב במלואו. אנחנו גאים בכל הדרך שעשינו עם ים, מאז הצטרף אלינו בגיל 15, דרך הפיכתו לשחקן מוביל וקפטן בהפועל, בנבחרת העתודה ובנבחרת הבוגרת ועד לבחירתו בדראפט 2020 – בדרכו לצמרת הכדורסל העולמי. אין ספק בכך שים הוא כישרון נדיר, וביחד עשינו דרך נפלאה. לאורך כל הליך הבוררות, לא היה בליבנו ספק שטענותינו נכונות ושים הוא שחקן הפועל תל אביב גם לעונה הבאה. אנו בטוחים שים עוד יגשים את חלומותיו בעתיד ויגיע לרמות הגבוהות ביותר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי