מכוונת גבוה: גליל עליון פנתה לדריל מונרו ורוצה את גל מקל

גל מקל | Ivan Terron / Europa Press Sports via Getty Images

העולה החדשה מעוניינת לצרף את הסנטר בן ה-35 ששיחק מספר עונות במכבי ראשל"צ ואף זכה עמה באליפות. בקבוצה לוחצים גם על קפטן נבחרת ישראל להגיע, אך הרכז מעדיף לבחון אופציות באירופה

(גודל טקסט)

הפועל גליל עליון, העולה החדשה לליגת העל ששבה אחרי 13 שנים, נחושה להעלות הילוך בכל הנוגע לבניית הסגל לעונה הבאה. לאחר מינויו של יונתן אלון למנהל ספורטיבי של המועדון שיעזור גם לקבוצה הבוגרת, פנו בגליל לשחקן מכבי ראשון לציון בשנים האחרונות, דריל מונרו. מלבד שחקן הפנים בן ה-35, בקבוצה של ברק פלג רוצים לצרף גם ישראלי בכיר, כשהשחקן שבמועדון לוחצים עליו להגיע הוא גל מקל, אלא שבשלב הזה הגארד מעדיף לבחון שוב הצעות מאירופה.

מונרו (35, 2.02) הגיע לראשון לציון בקיץ 2015 והוביל את הקבוצה בעונתו הראשונה לזכייה היסטורית באליפות. הוא שב למועדון לקראת סוף עונת 2019/20, הוביל אותה לגמר הפיינל פור, ושיחק עמה בגמר גם בעונה לאחר מכן. העונה הכתומים לא הצליחו יתר על המידה ומונרו סיים עם 12.5 נקודות ו-7.2 ריבאונדים בממוצע.

מקל (33, 1.92) הודה לפני מספר ימים, בראיון ל-103FM, כי בשל סיטואציה משפחתית, ייתכן שהוא ייאלץ לשחק בישראל בעונה הקרובה. בשנים האחרונות הוא שיחק באירופה, מאז החוויה הפחות מוצלחת שלו במכבי תל אביב. בעונה האחרונה לבש את מדיה של מלאגה, אך בעקבות פציעה וסיבוך של קורונה מיעט לשחק. לפני כן שיחק ברג'יו אמיליה, זניט סנט פטרסבורג וגראן קנאריה. בישראל, מלבד שתי קדנציות במכבי תל אביב, שיחק גם במכבי חיפה והפועל גלבוע/גליל, ועם שתיהן זכה אליפות. הקריירה של מקל כוללת גם עונה אחת בדאלאס מאבריקס, מספר משחקים עם ניו אורלינס ועונות במדי בנטון טרוויזו, ניז'ני נובגורוד והכוכב האדום בלגרד.

בסגל של ברק פלג חתומים נכון לעכשיו ארבעה שחקנים ישראלים שימשיכו עם הקבוצה מהליגה הלאומית – הקפטן אלון ספיר, הגארד עומר טל, הסנטר המבטיח גבי צ'צ'אשוילי והפורוורד אייזיאה אייזנדורף.

מונרו על הכוונת של גליל עליון | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי