עמיאל על השחקן הישראלי: "צריך לתת לו יותר אחריות, לא לסרס אותו"

אורן עמיאל | דב הליקמן

מאמן הפועל ירושלים החדש התראיין ל-103FM ודיבר על סגנון המשחק שהוא רוצה להנחיל: ("מאמין בתנועה ללא הכדור ושל הכדור"), הרכז שהביא איתו מנימבורק ("הפה והאנרגיה שלי"), וההכנות לעונה ("הקיץ הזה משוגע")

(גודל טקסט)

אחרי שנים רבות ומוצלחות בכדורסל הצ'כי עם נימבורק, אורן עמיאל מגיע לאחד התפקידים הנחשקים ביותר בכדורסל הישראלי: משרת האימון בהפועל ירושלים. לקראת עונתו הראשונה על הקווים בבירה, המאמן החדש של האדומים התראיין ל-103FM וסיפר על ההכנות לעונה, סוגיית הישראלים, השחקן שהביא יחד איתו מקבוצתו הקודמת, והקיץ המסובך מבחינת בניית הסגל.

מגיע אחרי עונה קשה: "העניין של ההישגיות זה בילט-אין במועדון וזה לא ישתנה לעולם. אני לא מסתכל על מה שהיה אלא מנסה לראות איך אנחנו בונים את הצוות הכי טוב שאנחנו יכולים, זה אתגר גדול מאוד. אני רוצה לבנות צוות שאני מאמין בו. הבאתי את הרכז ששיחק אצלי. אני חושב שזו העמדה הכי חשובה על המגרש, זה הפה שלי והאנרגיה שלי, יש לי ביטחון מלא ברטין אובסוהאן. אנחנו באמת עובדים עבודה יום יומית בשביל לנסות ולעשות את הבחירות הכי טובות שאנחנו יכולים".

מאגר הישראלים לא רחב: "הבאנו את איתי שגב שאני מאוד מאמין בו. אני מנסה לראות את הטוב שבסיטאוציה. יש עדיין שחקנים ישראלים שיכולים לתרום עם הכוונה נכונה. אני גם מאמין שלא צריך לסרס אותם ולדחוף אותם לעשות יותר. צריך לגרום להם לקבל יותר אחריות, בסוף זה יהיה עליהם והם צריכים להראות שהם מוכנים לזה".

רטין אובסוהאן | צילום: האתר הרשמי של ליגת האלופות

מה הכוונה ב'לא לסרס'? "ברור לי שבקבוצת כדורסל ההיררכיה נבנית . זה ברור למי מותר יותר ולמי מותר פחות. בסוף יש שחקנים שעמדו בפינות וכך סיימו את תפקידם. אני חושב שככל שנותנים לשחקן יותר אחריות לעשות דברים, ליזום ולהיות סבלני לטעויות שלו, בסוף אתה תרוויח בזה. בסופו של דבר הם צריכים לעשות שניים או שלושה דברים מצוין ומשם לגדול לעוד דברים".

סגנון המשחק: "מאמין בדינמיות, בתנועה ללא כדור ושל הכדור, הרבה ידיים שנגועות בכדור. ברור שיש שחקנים שהם יותר דומיננטיים והם יעשו יותר מהלכים. בסופו של דבר בכל הקבוצות שאימנתי, ובטח בנימבורק, היה לי חשוב לתת הרגשה לכל שחקן שיש לו ערך במרקם הקבוצתי. אני מקווה שאשאר נאמן למי שאני".

במנטליות הישראלים והצ'כים הם הפכים: "אני מקבל את מה שאתה אומר. צ'כיה, בלי קשר לנימבורק, זו מדינת ספורט. זו מדינה שלוקחת 10 מדילות אולימפיות באופן קבוע, מדינה שעולה בכדורגל ליורו, בטניס היא מעצמה וגם בהוקי. בסופו של דבר צריך להסתכל על מה אפשר, לא על מה הוא לא יכול לעשות אלא על מה כן אפשר לעשות. צריכים לדחוף את הישראלי, לשים יותר אחריות על השחקנים ואז גם המחויבות שלהם גדלה, לא רק 'תן לי', אלא גם צריך לקחת ולהראות שאתה שווה את הרמה".

אורן עמיאל | דב הליקמן

עמדות בהן הקבוצה מחפשת שחקנים: "מחפשים עוד שני קומבו-גארדים, עוד שחקן בעמדות 3-4 עם קליעה ושחקן גבוה. אנחנו בתהליכים, מקווה שדברים יתחילו לזוז יותר מהר. הקיץ הזה טיפה משוגע בגלל כל מיני דברים שקרו – קורונה, מלחמות, ליגות בכל אירופה שהסתיימו מאוחר, דראפט מאוחר וליגת הקיץ שתחל מאוחר".

ימתין עם החתמת זרים כדי לא ליפול איתם? "אין לנו ביטוח על מה שיבוא. רוצים לעשות הכי טוב שאנחנו יכולים ולהיות סבלניים במידת האפשר. זה לא רק עניין של שחקנים טובים, צריך להתאים אותם אחד לשני ולראות מי משלים את מי. לא ניקח שחקן רק כי יש לו סטטיסטיקות טובות, יש עבודה שהיא יותר מעמיקה. מקווה שהסבלנות תשתלם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי