השיחה עם אוברדוביץ' והמסר מבוסטון: כך נסללה דרכו של ים מדר לפרטיזן

ים מדר שחקן הפועל תל אביב |

הסלטיקס הבהירו שחוזה לא מובטח "לא נכון לנו ולא נכון לו", השועל הסרבי חיזק והפועל תל אביב קיבלה תמונת ניצחון אחרי ש"חשבו שלא נקבל 20 אלף". כך הגיע הרכז למועדון הסרבי במטרה ללמוד מהמאסטר ולהגיע ל-NBA

(גודל טקסט)

כמה ימים לפני היציאה של ים מדר לארצות הברית לאימונים לקראת ליגת הקיץ, נפגשו נציגיו עם אנשי הפועל תל אביב על מנת להגיע להבנות. מצד אחד אמנם הצדדים סיימו בוררות לא נעימה עם פסק דין בעייתי שנוטה לכיוון הפועל תל אביב מבלי לנקוב בסכום שחרור ספציפי, אך מנגד רצו גם בהפועל וגם מצידו של מדר לא להשאיר קצוות פתוחים לפני שהוא יוצא לאחד החודשים הקריטיים בקריירה שלו.

במהלך אותן שיחות הוסכם כי אם מדר לא יקבל חוזה מובטח ב-NBA, הפועל תל אביב תיכנס למשא ומתן עם כל קבוצה שתרצה את השחקן. "אם ים היה סגור בפרטיזן כבר אז, סביר להניח שהיו מורידים את סכום השחרור", סיפרו אמש בהפועל, והסבירו שמדר "היה בטוח שיגיע לבוסטון".

ואכן, רק בשבוע שעבר כשהסלטיקס הבהירו לנציגי מדר שלא יקבל חוזה מובטח, הוא חזר לאפשרות שצצה לפני חודשיים – פרטיזן בלגרד. תוך כמה ימים הדברים הבשילו, ואחרי החתימה מדר יהפוך לישראלי השלישי שמשחק בליגה הסרבית בשנים האחרונות אחרי גל מקל בכוכב האדום בלגרד וגיא פניני בז'לזניק.

ים מדר במדי בוסטון סלטיקס
כולם מרוצים אחרי הקיץ הקריטי. מדר במדי בוסטון | אימג'בנק GettyImages, Ethan Miller

שיחת הטלפון בין מדר לז'ליקו אוברדוביץ', הותירה רושם רב אצל הכישרון הצעיר מבית דגן. מדר העביר מסר שישמח לשחק בפרטיזן אם המעבר לסלטיקס לא יסתייע, אך במקביל בסרביה מספרים כי אחרי השיחה העריכו גורמים בכירים בקבוצה כי הסיכוי שהשחקן יצטרף הוא נמוך. "הבנו שמדר רוצה ויכול להגיע ל-NBA. הסוכנים שלו חזקים מאוד בארצות הברית, והם גרמו לנו להבין שהוא כנראה יעשה את זה".

התפנית הגיעה לפני כשבוע, אז חזר מדר באופן פעיל לשוק האירופי. הסיבה לא הייתה משחק חלש כזה או אחר או הפציעה לקראת סיום ליגת הקיץ, אלא פשוט ההבנה שלו ושל מקורביו שחוזה מובטח בבוסטון לא יגיע. "היה ניסיון להגיע לחוזה דו כיווני", הודה במהלך הימים האחרונים אחד מאנשי הסלטיקס, "זה לא היה משהו שחשבנו שנכון לנו או לים".

ברקע של המגעים עמדה הפועל תל אביב. האדומים היו מוכנים להתפשר על כסף אם מדר היה מגיע לסגל הסופי של בוסטון, אך בכל מקרה אחר עמדו מאוד איתנים עם דרישות מוצקות, ורצו 250 אלף דולר לפחות. הדרישה הזאת הורידה את אפשרות ליגת הפיתוח מהפרק והובילה את מדר לאירופה.

בימים האחרונים מלבד פרטיזן היו עוד שתי קבוצות שהיו בתמונה – אולם הגרמנית ושרלרואה מבלגיה. אולם הייתה מוכנה לקלוט את מדר, אך לא הייתה מסוגלת לשלם סכומים שמתקרבים לדרישות של האדומים. כל הנתונים הללו הובילו בחזרה לפרטיזן בלגרד. בסופו של דבר מדר ירוויח כ-300 אלף דולר לשנתיים, פלוס אופציה לעונה שלישית, עם אפשרויות יציאה ל-NBA. את הכסף להפועל תל אביב תשלם פרטיזן עם עזרה מהצד של מדר.

מאמן פנרבחצ'ה ז'ליקו אוברדוביץ'השיחה עם המאסטר עשתה את שלה. אוברדוביץ' | רויטרס

מדר יחבור בימים הקרובים לאימוני פרטיזן שהחלו בתחילת השבוע, ויצטרף לאחד הפרוייקטים הנוצצים ביבשת. פרטיזן רוצה לחזור לצמרת הכדורסל האירופי, ואחרי שנים של דשדוש מקצועי וכלכלי, היא מכוונת גבוה מאוד. היא אפילו מקבלת סיוע מגורמים המקורבים לממשלה בסרביה כדי להחזיר עטרה ליושנה.

במהלך העונה תשחק פרטיזן בשתי מסגרות עיקריות – יורוקאפ והליגה האדריאטית. בשלב הזה חתומים בפרטיזן לא פחות מארבעה רכזים – מדר, דאלאס מור, מרכוס פייג' ומיכאילו פטרוביץ' המקומי בן ה-19. בסרביה העריכו אמש כי אם זו הרשימה שתישאר לפתיחת העונה, מדר יכול לפלס את דרכו במהלך העונה אפילו עד החמישייה ולעמדה מרכזית תחת ז'ליקו אוברדוביץ'.

אלא שהשאלה הגדולה עומדת סביב הגעתו של קווין פאנגוס, מי שהוגדר על ידי הבכירים בפרטיזן השבוע כ"המטרה העיקרית שלנו הקיץ". בקיץ הקודם פאנגוס היה מועמד לקבוצות רבות ביבשת, והפתיע לבסוף כשעזב את זניט שהציעה לו חוזה גדול. אם יחתום בבלגרד, יהפוך לשחקן המרכזי של אוברדוביץ' ויהפוך את הסיטואציה של מדר למסובכת יותר.

כאמור, החוזה של מדר הוא לשנתיים פלוס אופציה לשנה שלישית. במחנה של מדר סיפרו כבר אתמול כי בקיץ הבא ינסה שוב את מזלו ב-NBA. "ים למד הרבה מאוד מהקיץ הזה, ואנחנו יודעים שצריך להגיע בעמדה מסוימת לקיץ. הוא יקווה להיות שם בשנה הבאה", סיפר אחד מחבריו אתמול.

שחקן זניט סנט פטרסבורג קווין פאנגוס מול שחקן מכבי תל אביב יובל זןסמןישפיע רבות על המעמד של מדר. קווין פאנגוס (עם הכדור) | דני מרון

אחד המנצחים הגדולים של אמש היה רמי כהן, יו"ר הפועל תל אביב. רק לפני כמה ימים היו כאלה שכינו את הדרישה של כהן ל-250 אלף דולר עבור ים מדר כ"חצופה". אמנם מכבי תל אביב קיבלה על דני אבדיה, דראגן בנדר ואלייז'ה בריאנט הרבה יותר כסף בשנים האחרונות, וכך גם הפועל ירושלים על דיווידאס סירווידיס, אבל גם הסכום שהאדומים יקבלו על מדר אינו מבוטל. למעשה, מדובר בהעברה היקרה ביותר של שחקן ישראלי מישראל לקבוצה אירופית.

"היו כאלה שלא האמינו שנקבל 20 אלף דולר", סיפרו אתמול בהפועל תל אביב בגאווה, "עמדנו לאורך כל הזמן איתנים בדעתנו, והתברר שצדקנו. אם נשווה את זה לכדורגל ולמה שנהוג לשלם, זה מקביל למכירה של 3-4 מיליון דולר. זה הישג גדול למועדון".

רמי כהן היה בין היחידים בהפועל תל אביב שטען בחודשים האחרונים כי אם מדר לא ישחק בבוסטון, הוא יעדיף שישחק בהפועל תל אביב. כהן האמין שלמדר יהיה ערך מוסף בקבוצה, גם מבחינה כלכלית, ושהוא יעזור לקבוצה בכל הקשור למציאת ספונסרים ומכירת מינויים. יחד עם זאת, בקבוצה אמרו אמש: "אבל זה לא 250 אלף דולר".

עסקת מדר תוביל להגברת המאמצים של הפועל תל אביב בצירופו של גל מקל שנותר ללא קבוצה בשלב המתקדם הזה של הקיץ. מקל אמר מספר פעמים בקיץ האחרון כי יעדיף לשוב לישראל מסיבות אישיות והאדומים הם המועמדים הבולטים לקלוט אותו. הגעה של מקל צפויה להוביל לעזיבה של גיל בני.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי