ביום שלישי, אחרי 22 שנים: הפועל אילת חוזרת לשחק במפעל אירופי

שחקן הפועל אילת חואקין שוכמן עם צוף בן משה | אתר רשמי, רז גליל, מנהלת הליגה

התכולים יפגשו בסופיה (20:30) את פארמה הרוסית בסיבוב הראשון מבין שלושה במוקדמות ליגת האלופות. אם יודחו, ישחקו העונה ביורופקאפ

(גודל טקסט)

כשהפועל אילת עמדה בפעם האחרונה על במה אירופית היא עוד לבשה מדים בצבעי צהוב ושחור, אלא ש-27 נקודות ו-16 ריבאונדים של גרג ניוטון, 17 שקלעו אמיר כץ ואורן אהרוני, בתוספת 11 אסיסטים של קורי גיינס, לא הועילו; ג'יי אר הולדן, לימים אלוף היורוליג והיורובאסקט, כיכב עם 21 נקודות, 7 ריבאונדים ו-7 אסיסטים והצעיד את ריגה לניצחון 80:83 על היריבה הישראלית בלטביה.

22 שנים ותשעה חודשים חלפו מאז – 8,309 ימים ליתר דיוק – ורק מחר (שלישי, 20:30) תופיע אילת במשחקה הבא במסגרת יבשתית. התכולים נמצאים בסופיה שבבולגריה, ויפגשו בסיבוב הראשון של מוקדמות ליגת האלופות את פארמה הרוסית.

מאמן הפועל אילת אריאל בית הלחמי
עונה אירופית יוצאת לדרך. בית הלחמי | דני מרון

כדי להעפיל לשלב הבתים, יצטרכו המאמן אריאל בית הלחמי ושחקניו לעבור שלוש יריבות. אם יגברו על פארמה, הם ישחקו ביום חמישי נגד לה מאן – והמנצחת תעפיל לגמר על הכרטיס הנכסף, ייתכן שמול פרומיטיי של ננו גינזבורג. גם אם יודחו בשלב כזה או אחר, העונה האירופית של האילתים לא תסתיים והם ישחקו ביורופקאפ, המפעל שבו זכתה עירוני נס ציונה בעונה שעברה (לא לפני שעברה את פארמה בחצי הגמר).

בית הלחמי בנה הקיץ מחדש את הסגל, והחתים שני זרים מוכרים ומעניינים: האחד הוא הגארד המנוסה וויל צ'רי (30, 1.85), ששיחק בעבר אצל דיוויד בלאט בקליבלנד ואחר כך בז'לגיריס קובנה, אלבה ברלין ואולימפיאקוס; והאחר הוא הסנטר ג'סטין פאטון (24, 2.16), שנבחר במקום ה-16 בדראפט 2017 ונע מאז בין ה-NBA לליגת הפיתוח.