מכבי תל אביב ניצחה את הפועל ירושלים 65:81 ועלתה לגמר גביע ווינר

שחקני מכבי תל אביב | דני מרון

הצהובים מחקו פיגור של 12 נקודות מהרבע הראשון וניפצו את רצף ההפסדים ליריבה הגדולה בגביע ווינר. ריינולדס ונאנלי הצטיינו, רבע אחרון של 9:25 עשה את העבודה וספרופולוס וחבורתו יפגשו את הפועל אילת לקרב על התואר ביום ראשון

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב עלתה היום (שישי) לגמר גביע ווינר אחרי ניצחון מתוק ויוקרתי 65:81 על הפועל ירושלים בחצי הגמר. הצהובים שזכו במפעל בעונה שעברה, יפגשו את הפועל אילת ביום ראשון למשחק על התואר. רבע אחרון נפלא של 9:25, סימן לאלופה את הדרך לניצחון אחרי 30 דקות מאוד בינוניות שלה.

מכבי תל אביב פתחה את המשחק היום בצורה רעה מאוד, נקלעה לפיגור דו ספרתי ברבע הראשון ונראתה אובדת עצות, רכה ומבולבלת. בדקות הללו הפועל ירושלים נראתה מרוכזת ונדמה היה שהיא בדרך לניצחון רביעי ברציפות על היריבה הגדולה בגביע ווינר.

אלא שזה היה רחוק מסיום. הצהובים נהנו ממשחק מצוין של ג'יילן ריינולדס וג'יימס נאנלי, חזרו בהדרגה והמשחק הפך להיות צמוד. בכניסה לרבע האחרון לוח התוצאות הראה 56:56, אבל רק קבוצה אחת עלתה לפרקט. מכבי תל אביב הגיעה לשיאה בדיוק ברגע הנכון, כשבצד השני ירושלים מתפרקת לחלוטין. הצהובים עלו ליתרון, הגדילו אותו ללא רחם והפליגו לניצחון.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: ג'יילן ריינולדס 22 נקודות ו-6 ריבאונדים, ג'יימס נאנלי 15 ו-6 אסיסטים, סקוטי ווילבקין 15, רומן סורקין 8, יפתח זיו 8 ו-4 איבודים, ג'ון דיברתולומאו 7, קינן אוואנס 2, ג'ייק כהן 2. עוז בלייזר שיחק ולא קלע.

קלעו להפועל ירושלים: שון קילפטריק 16 (4 מ-7 ל-3) ו-4 איבודים, רטין אובאסוהן 13 ו-4 איבודים, ג'יילן אדאמס 12 ו-4 איבודים, אנתוני בנט 6, אדם אריאל 5, יובל שניידרמן 4, עמית גרשון 3, ת'ון מייקר 2, איתי שגב 2 ו-7 ריבאונדים, ווילי וורקמן 2. שגיב דוד שיחק ולא קלע.

שחקן מכבי תל אביב ג'יילן ריינולדס
שחקן מכבי תל אביב ג'יילן ריינולדס | דני מרון

רבע 1

אחרי כמה החטאות בשני הצדדים, בנט העלה את ירושלים ראשונה על הלוח עם מהלך של 3 נקודות. בהמשך שתי שלשות מהירות של אובאסוהן וקילפטריק העלו את האדומים ל-2:9. הצהובים התקרבו לפני שמטח השלשות של ירושלים נמשך והיא טיפסה ל-6:15. אדם אריאל הוסיף בהמשך 5 נקודות רצופות כדי להעלות ל-12 הבדל ובסיום הרבע 16:24 לקבוצה מהבירה.

יפתח זיו, מכבי תל אביב
מכבי תל אביב פתחה רע מאוד | דני מרון

רבע 2

מכבי תל אביב פתחה את הרבע השני עם כדורסל הרבה יותר אגרסיבי שהצליח להאט את היריבה. מהלך של סל ועבירה עוד אפשר לאובאסוהן להעלות את ירושלים ל-19:29 אחרי דקות מפוזרות, אבל שם האדומים נתקעו. שתי הקבוצות סיפקו קרב חפירות שכלל הרבה איבודים וכדורסל לא טוב גם בהמשך, אבל מכבי תל אביב הצליחה לגרד נקודות, לבצע עצירות ולחזור ל-31:27 ול-36:35. שלשה של קילפטריק על הבאזר קבעה 35:40 לירושלים בהפסקה.

שחקני הפועל ירושלים שון קילפטריק, ווילי וורקמן
שלשה על הבאזר. קילפטריק חוגג עם וורקמן | דני מרון

רבע 3

מכבי תל אביב פתחה את הרבע השלישי עם ריצת 0:9 ועלתה ליתרון 40:44. ריינולדס ונאנלי נתנו את הטון וירושלים נראתה אובדת עצות בהתקפה, אבל עבודה טובה בהגנה השאירה אותה בתמונה. אחרי שעלתה ל-42:47, האלופה נתקעה, הקבוצה מהבירה התקרבה והתפתח משחק צמוד מאוד. היתרון עבר מצד לצד ובסוף הרבע התוצאה הייתה 56:56.

שחקן הפועל ירושלים ג'יילן אדאמס, מול סקוטי ווילבקין, שחקן מכבי תל אביב
אדאמס התחיל לייצר נקודות ברבע השלישי | דני מרון

רבע 4

נדנדת הסלים נמשכה גם ברבע האחרון. קילפטריק וריינולדס ניהלו קרב אקדוחנים כשאף אחד מהם לא מצליח להוליך את הקבוצה שלו לבריחה. אבל קצת יותר מ-4 דקות דקות בתוך הרבע, זה הגיע. שלשה של זיו קבעה 60:64 למכבי תל אביב ומיד לאחר מהן אובאסוהן ביצע עבירה תוקף. ווילבקין קלע 2 נוספות בצד השני, האדומים החטיאו והסוף התקרב. מכבי זיהתה יריבה פצועה וניגשה לסיים את הסיפור, כשבעזרת ריצת 2:16 היא מטפסת ל-62:77, בדרך ל-65:81 בסיום.

אוהדי הפועל ירושלים
סיום מאכזב מבחינתם. אוהדי הפועל ירושלים | דני מרון

אתמול כאמור עלתה לגמר הפועל אילת, אחרי שגברה 77:79 על הפועל חולון בחצי הגמר הראשון.