קרע בשריר הירך האחורי לז'יז'יץ', שייעדר כשישה שבועות

אנטה ז'יז'יץ' שחקן מכבי תל אביב | אודי ציטיאט

לפני גמר גביע ווינר: הצהובים התבשרו כי הקרואטי יחמיץ חלק נכבד מפתיחת העונה. זיו הפצוע בסגל להפועל אילת אך נותר בספק, קלויארו החליף את וויליאמס

(גודל טקסט)

לפני גמר גביע ווינר: הצהובים התבשרו כי הקרואטי יחמיץ חלק נכבד מפתיחת העונה. זיו הפצוע בסגל להפועל אילת אך נותר בספק, קלויארו החליף את וויליאמס

גמר גביע ווינר לשנת 2021 ייערך מחר (ראשון, 20:45) בתל אביב ויפגיש את מחזיקת המפעל והאלופה מכבי תל אביב עם הפועל אילת. הצהובים הגיעו למשחק אחרי ניצחונות ברבע הגמר על מכבי ראשון לציון ובחצי הגמר על הפועל ירושלים. הקבוצה הדרומית ניצחה ברבע הגמר את הפועל חיפה ובחצי הגמר הדיחה את הפועל חולון.

יממה לפני הגמר, הדאבליסטית הודיעה על חדשות מצערות מבחינתה: הסנטר אנטה ז'יז'יץ' סובל מקרע קטן בשריר הירך האחורי, שצפוי להשבית אותו למשך כשישה שבועות ובעקבותיו יחמיץ הקרואטי חלק לא מבוטל מפתיחת העונה.

שחקן מכבי תל אביב יפתח זיו
שחקן מכבי תל אביב יפתח זיו | דני מרון

הנתונים: מכבי תל אביב זכתה במפעל שמונה פעמים. הקבוצה היחידה שהצליחה לנצח את הצהובים בגמר המפעל היא הפועל ירושלים. הפועל אילת עלתה לגמר בפעם השנייה. בפעם הקודמת היא הפסידה למכבי תל אביב 87:80, בגמר שגם כן נערך בדרייב אין. שתי הקבוצות נפגשו בעונה שעברה שש פעמים – המאזן 2:4 לטובת מכבי תל אביב. צוף בן משה קלע 15 נקודות ברבע ובחצי גמר גביע ווינר. הפעם הקודמת שקלע מספר דו ספרתי של נקודות הייתה ב-7 בנובמבר 2020, נגד מכבי תל אביב ביד אליהו.

במרכז ההתמודדות: ג'יילן ריינולדס. אחרי ההצגה בחצי הגמר נגד הפועל ירושלים ולפני המפגש הסופר פיקנטי נגד האקסית באיירן מינכן, ינסה שחקן הפנים של הצהובים להמשיך ולהרשים נגד הקבוצה מהדרום במשחק הגמר. מולו מחכה קו קדמי עמוס, כולל ג'סטין פאטון האימתני.

בכמה מילים: אחרי הניצחון המשכנע על הפועל ירושלים בחצי הגמר, הצהובים מגיעים כפייבוריטים ברורים לגמר וייהנו כמובן גם משליטה ביציעים שכ-3,000 אוהדים צהובים אמורים לתת להם תחושה ביתית. יאניס ספרופולוס החליט להמשיך עם ג'יילן ריינולדס שלהט בחצי הגמר, וגם עם סקוטי ווילבקין, אך דרק וויליאמס נותר מחוץ לסגל ואת מקומו תופס אנג'לו קלויארו. קמרון טיילור לא יתלבש. יפתח זיו, שנפצע בקרסול בסיום המשחק נגד ירושלים, בספק. בהפועל אילת מחפשים הפתעה גדולה, כשעצם העלייה לחצי הגמר, ולאחר מכן לגמר, היא כבר הפתעה. הקבוצה של אריאל בית הלחמי משחקת עם שלושה זרים אחרי שחרור שניים בעקבות בעיית משמעת לפני פחות משבוע, ובינתיים נתקלה בקשיים לקראת המשחק כשאיחור של שעתיים וחצי בטיסה שלהם לתל אביב גרם להם לאחר לאימון הערב.