מכבי תל אביב הביסה את הפועל אילת וזכתה בגביע ווינר

ג'ון דיברתולומאו שחקן מכבי תל אביב מניף את גביע ווינר | דני מרון

האלופה קיבלה משחק טוב מנאנלי (19) וסורקין (16) בדרך ל-62:92 קליל על הדרומיים ולזכייה תשיעית במפעל, רגע לפני פתיחת היורוליג

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב היא מחזיקת גביע ווינר לעונת 2021/22 לאחר שהביסה 62:92 את הפועל אילת בגמר. זוהי הזכייה התשיעית של הצהובים בתואר, אותו הניפו בתום משחק בו שלטו מתחילתו ועד סופו. ג'יימס נאנלי הוליך את קלעי המנצחת, וסחב אותה על גבו במהלך המחצית הראשונה.

הקבוצה של יאניס ספרופולוס עלתה ליתרון דו ספרתי בשלב מוקדם של המשחק, אך הדרומיים הצליחו לחזור בזכות יכולת טוב של ג'סטין פאטון וצוף בן משה והורידו עד מינוס חמש. סורקין ואוואנס הרימו גם הם את הרמה ברבע השלישי, כשהתעוררות של בריון אלן הורידה את אילת בפיגור סביר לקראת הרבע המכריע.

שחקן מכבי תל אביב ג'יימס נאנלי נבחר למצטיין גמר גביע ווינר
הוליך את הצהובים לזכייה תשיעית בגביע ווינר. ג'יימס ננאלי עם גביע ה-MVP | דני מרון

את הרבע הרביעי החלה האלופה בריצת 0:16, כאשר אילת לא הצליחה לקלוע במשך יותר משש דקות, עד שבן קרטר קלע נקודות ראשונות עבור הדרומיים מהקו. זה כמובן לא השפיע על התוצאה הסופית, כשבסיום חגגה מכבי תל אביב זכייה נוספת בגביע ווינר, רגע לפני פתיחת עונה נוספת ביורוליג.

יחד עם ג'יימס נאנלי (19) בלט גם רומן סורקין שהציג יכולת גבוהה וקלע 16 נקודות, להן הוסיף 10 ריבאונדים. מנגד, ג'סטין פאטון הוליך את קלעי אילת עם 11 נקודות, כשצוף בן משה, בן קרטר ובריון אלן הוסיפו 10 כ"א, אך זה לא עזר כהוא זה לקבוצה של בית הלחמי.

מהלך המשחק

רבע 1:

הדקות הראשונות עוד היו צמודות, אבל אז מכבי תל אביב החלה לקלוע מחוץ לקשת וג'יימס ננאלי העלה אותה ליתרון דו-ספרתי כבר אחרי שש דקות וחצי: 9:21. בן קרטר ורועי הובר ניסו לכרסם מעט בפער, אבל הצהובים סיימו את הרבע ביתרון 18:28.

רבע 2:

ג'ון דיברתולומאו כבר העלה את מכבי תל אביב ליתרון 13 נקודות, אבל ג'סטין פאטון שתי הטבעות ושבע נקודות רצופות, יחד עם שלשה של בן משה, הקטינו ל-33:28 ואילצו את יאניס ספרופולוס לקחת פסק זמן. המהלך עזר, כי ג'יילן ריינולדס הצטרף לננאלי שהמשיך לקלוע מחוץ לקשת, ויחד עם הובילו ל-33:45 בסיום המחצית.

רומן סורקין שחקן מכבי תל אביב
נכנס לעניינים גם הוא. סורקין | דני מרון

רבע 3:

הצהובים הגדילו את יתרונם, שנע סביב ה-15-16 הפרש במהלך הרבע כשצוף בן משה וג'סטין פאטון מנסים להשאיר את הקבוצה של אריאל בית הלחמי בתמונה. רומן סורקין היה טוב מאוד במהלך הרבע השלישי. בריון אלן שהצטיין בחצי הגמר, העלה את מאזן הנקודות האישי שלו לדו ספרתי, אך הדאבליסטית לא נבהלה והמשיכה לצעוד ביתרון דו ספרתי. שלשה על הבאזר של רועי הובר הורידה את אילת בפיגור 64:54 לקראת הרבע הרביעי.

רבע 4:

מכבי תל אביב קלעה שש נקודות בלבד בארבע הדקות הראשונות של הרבע המכריע, אך מנגד הפועל אילת לא הצליחה לשים נקודות על הלוח בכלל בפרק זמן זה. ההפרש הצהוב שוב צמח ל-16, כשחמש נקודות של הקבוצה של ספרופולוס לאחר עבירה בלתי ספורטיבית לחובת היריבה וההפרש קפץ כבר ל-54:75 עם 0:11 צהוב מפתיחת הרבע. אילת קלעה נקודות ראשונות ברבע 3:40 דקות לסיום, אך אז ההפרש עמד על 24, והמשחק למעשה היה גמור. 62:92 למכבי תל אביב בסיום, והיא זוכה בגביע ווינר בפעם התשיעית בתולדותיה.

שחקן הפועל אילת בריון אלן מול שחקן מכבי תל אביב ג'ייק כהן
לא הצליח לשחזר את היכולת מחצי הגמר. אלן | דני מרון

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: ג'יימס ננאלי 19 נקודות, 6 ריבאונדים, 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, רומן סורקין 16, 10 ריבאונדים ו-5 חסימות, קינן אוואנס 11 ו-4 חטיפות, ג'יילן ריינולדס 9 ו-5 ריבאונדים, אנג'לו קלויארו 8, ג'ון דיברתולומאו 8, ג'ייק כהן 7, עוז בלייזר 6, סקוטי ווילבקין 6, עודד ברנדווין 2. עידו מנצ'ל (01:43 דקות) שותף, אך לא קלע.

קלעו להפועל אילת: ג'סטין פאטון 11 נקודות ו-7 ריבאונדים, צוף בן משה 10 ו-6 ריבאונדים, בן קרטר 10 ו-5 ריבאונדים, בריון אלן 10 ו-7 אסיסטים, רומלו ווייט 7, רועי הובר 6, מירון רוינה 4, עידו הראל 2, חואקין שוכמן 2, עידו הראל 2. ירדן אשכנזי (02:52 דקות) ואור אשכנזי (01:43) שותפו, אך לא קלעו.