מוקדמות היורופקאפ: הפועל חיפה הפתיעה את יניסיי בחוץ, גם נס ציונה עלתה

קאדים אלן שחקן הפועל חיפה | אתר רשמי, אתר פיב"א

האדומים ניצחו 80:85 את הרוסים ויתמודדו על הבתים מול ביירוית. שמחון בלט עם 17 נקודות, חסין: "מקדיש את זה למשפחת אלפסי". הכתומים גברו 82:86 על פארנו האסטונית

(גודל טקסט)

הפועל חיפה רשמה היום (רביעי) ניצחון מרשים מאוד כשגברה 80:85 על יניסיי קרסניורסק הרוסית בחוץ ועלתה אל המשחק המכריע על עלייה לשלב הבתים של היורופקאפ. האדומים ישחקו ביום שישי מול ביירוית הגרמנית החזקה על העלייה לשלב הבתים. גם במקרה של הפסד, חיפה עשויה להיכנס אל שלב הבתים כיוון ששתיים מהמפסידות במשחק המכריע ייכנסו לטורניר כלאקי לוזרס כשההשערה היא שמדובר בשתי המפסידות בהפרשים הנמוכים ביותר.

גם אלופת המפעל עירוני נס ציונה עלתה לשלב המוקדמות האחרון לאחר ניצחון דחוק על 82:86 על פארנו האסטונית.

אוהדי הפועל חיפה מול ייניסיי קסניורסק
אוהדי הפועל חיפה שעשו את הדרך הארוכה כדי לתמוך בקבוצה | אתר רשמי, אתר פיב"א

המשחק היה צמוד מאוד בשלושת הרבעים הראשונים כשהיתרון עובר מצד אל צד, אבל ברבע האחרון ספנסר וייס קלע שלוש שלשות קריטיות במאני טיים, שסידרו לאדומים יתרון. גם עמית שמחון, קאדים אלן וגרגורי ורגאס דייקו מחוץ לקשת והפועל חיפה רצה כל הדרך לניצחון גדול.

עמית שמחון הוביל את חיפה עם 17 נקודות, קאדים אלן קלע 16 נקודות (6 מ-9 מהשדה), גרגורי ורגאס סיים עם 12 נקודות, 13 אסיסטים ו-4 ריבאונדים וספנסר וייס קלע 12, כולל שלוש שלשות ברבע האחרון. ג'יימס תומפסון היה לא טוב במחצית הראשונה, אבל עדיין סיים עם 11 נקודות ו-5 ריבאונדים, סקוטי ג'יימס קלע 9 ואיגור נסטרנקו נתן דקות טובות מהספסל וקלע 8 נקודות. את הרוסים הוביל ברינטון ג'בון למאר עם 22 נקודות ו-5 ריבאונדים.

מאמן חיפה אלעד חסין הנרגש אמר אחרי המשחק לאתר הקבוצה: "באנו בידיעה שאנחנו משחקים נגד קבוצה חזקה עם מסורת ועוד אצלה בבית. מגיע קרדיט לכל מי שקשור למועדון הפועל חיפה, כולם עשו עבודה נהדרת. השחקנים פה נלחמו, נתנו את הנשמה, ביצענו ברוב המשחק את תכנית המשחק שלנו ועצרנו שלושה שחקנים משמעותיים שלהם על 19 נקודות ביחד. במחצית השנייה שיחקנו טוב מאוד מבחינה התקפית. אני רוצה להקדיש את הניצחון הזה למשפחת אלפסי, אריק היה חבר טוב מאוד שלי. אני שולח להם חיבוק גדול, אני נרגש מאוד, עצוב מאוד הסיפור הזה. זהו, אנחנו ממשיכים עכשיו למשחק מול ביירוית בעוד יומיים".

דיאנטה גארט שחקן עירוני נס ציונה
הוליך את קלעי נס ציונה. גארט | אתר רשמי, אתר פיב"א

מחזיקת היורופקאפ עדיין כאן. עירוני נס ציונה אמנם הסבכה, אך ניצחה בסופו של דבר 82:86 את פארנו האסטונית ועלתה לשלב המוקדמות האחרון במפעל, שם יפגשו את פורטו. הקבוצה של ליאור ליובין ברחה כבר ליתרון דו ספרתי (17 בשיא), אך נקלעה לקאמבק של האסטונים, שכבר כפו שוויון 71:71, ארבע דקות לסיום.

דיאנטה גארט הצטיין אצל נס ציונה והוליך אותה עם 19 נקודות , כשמרין מאריץ' מוסיף 17 נקודות ו-8 ריבאונדים. פרנק ברטלי הוסיף 16, 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים כשטל דן הוסיף 7.

עוד באותו נושא: הפועל חיפה בכדורסל