ראשון בליגת העל: ירושלים חוזרת לכפר בלום, נס ציונה באילת

אדם אריאל שחקן הפועל ירושלים עם ווילי וורקמן | ברני ארדוב

המחזור ה-1 בליגת העל: הפועל גליל עליון חוזרת לליגה הבכירה אחרי 13 שנים ותארח את הקבוצה מהבירה (19:25). הדרומיים יארחו את הכתומים של ליובין (19:30). הפועל באר שבע תארח את גלבוע/גליל (20:30)

(גודל טקסט)

משחקי מחזור הפתיחה של עונת 2021/22 בליגת העל יימשכו מחר (ראשון). העולה החדשה הפועל גליל עליון תארח למשחק מעניין את הפועל ירושלים המתחברת של אורן עמיאל. הפועל אילת, שעשתה ריצה יפה בגביע ווינר, תארח את עירוני נס ציונה. סגנית האלופה הפועל גלבוע/גליל תתארח למשחק חוץ אצל הפועל באר שבע.

הפועל גליל עליון – הפועל ירושלים (19:25)

הנתונים: 13 שנים, 5 חודשים ו-20 יום אחרי ששיחקו בפעם האחרונה בליגת העל, גליל עליון חוזרת. גם משחקה האחרון של גליל עליון היה נגד הפועל ירושלים בכפר בלום. רק שלושה משחקני הסגל של גליל עליון שיחקו בעבר בליגת העל – נמרוד לוי, אלון ספיר ואייזיאה אייזנדורף. ווילי וורקמן פותח את עונתו התשיעית בישראל – את עונת הבכורה עשה במדי גליל עליון בלאומית. אורן עמיאל אימן לראשונה בליגת העל במדי גליל עליון בעונת 2005/6, ומשחקו היחיד כמאמן הפועל ירושלים בעונת 2013/14 היה נגד גליל עליון בגביע המדינה.

במרכז ההתמודדות: איתי מושקוביץ. הכוכב הגדול של הליגה הלאומית בשנתיים האחרונות העדיף הצעה בקיץ מכפר בלום מאשר אפשרות לחזור להפועל ירושלים, כעת במשחק הבכורה שלו בליגת העל הוא ינסה להצדיק את הבחירה שלו.

בכמה מילים: הבכורה של גליל עליון בגביע ווינר נראתה רע מאוד, אבל מאז הצליחה הקבוצה של ברק פלג לחבר כמה משחקי אימון טובים יותר והיא אמורה להיראות אחרת בבכורה בליגה. במועדון מאמינים שהאולם בכפר בלום יהיה מלא לחלוטין. ביום שלישי תפתח גליל עליון את העונה גם בליגה הבלקנית. הפועל ירושלים מגיעה צפונה אחרי הטראומה של ההפסד לקרשיאקה, ויומיים לפני ההחלטה האם אנתוני בנט יישאר עד סוף העונה או ישוחרר – בנט, שפצוע בקרסול, לא יתלבש למשחק.

שחקן אולימפיאקוס ונגליס מנצאריס
שחקן אולימפיאקוס ונגליס מנצאריס | GettyImages

הפועל אילת – עירוני נס ציונה (19:30)

הנתונים: עירוני נס ציונה הגיעה עד היום ל-14 מפגשים רשמיים באילת, ומעולם לא ניצחה. ונגליס מנדזאריס היווני יפגוש במשחק את מארין מאריץ' הקרואטי, במשחק בין שתיים מחמש קבוצות שמחזיקות זרים אירופאיים בליגה. חמישה זרים שוחררו מהקבוצות ביחד עוד לפני פתיחת העונה, והיד עוד נטויה. 216 סנטימטרים – הוא הגובה של ג'סטין פאטון מאילת, השחקן הגבוה בליגה, הוא יפגוש את מארין מאריץ' מנס ציונה עם 211 סנטימטרים.

במרכז ההתמודדות: ונגליס מנדזאריס. לא בכל יום מגיע לישראל אלוף יורוליג לשעבר, בטוח שלא להפועל אילת. הרכז היווני נמצא אחרי השיא בקריירה שלו, אך מעניין מאוד לראות איך יתחבר לחבורה של בית הלחמי.

בכמה מילים: אחרי הריצה שנגמרה בהפסד בגמר גביע ווינר הורידה אילת הילוך, קיימה רק משחק אימון אחד, ותציג את מנדזאריס בהופעת בכורה אחרי שערך את אימון הבכורה שלו ביום חמישי. בקבוצה ממשיכים לחפש אחר זר חמישי, כשברביעי יפתחו את ההופעות בשלב הבתים ביורופקאפ. מי שלא תפתח את העונה ביורופקאפ היא נס ציונה שמתאוששת עוד מההדחה במוקדמות. לכתומים יש עדיין חמישה זרים, כשרק הערב הוחלט סופית לא לרשום את אייק וואמו הניגרי.

יותם חנוכי שחקן גלבוע/גליל
הרבה אחריות תעל הגב. חנוכי | דני מרון

הפועל באר שבע – הפועל גלבוע/גליל (20:30)

הנתונים: 6 מ-8 המפגשים הקודמים בין הקבוצות בליגת העל הסתיימו בהפרש דו ספרתי. זו הפעם השלישית בארבע העונות האחרונות ששתי הקבוצות נפגשות במחזור הפתיחה. רמי הדר פותח את עונתו הרביעית בבאר שבע, והוא המאמן בעל הרצף הנוכחי הגבוה ביותר מבין מאמני ליגת העל. מנגד גיא קפלן ידריך לראשונה משחק בליגה הראשונה.

במרכז ההתמודדות: יותם חנוכי. למרות שהוא עוד לא בגיל 20 נושא הקפטן של גלבוע/גליל הרבה על הגב – הוא אחד משלושה ישראלים שיצטרכו להתעלות כדי שהקבוצה תצליח השנה, ויצטרך להראות את זה מהרגע הראשון.

בכמה מילים: מלבד משחקי הכנה להפועל באר שבע היה משחק רשמי אחד, ובו לא הרשימה נגד מכבי ראשון לציון. האדומים מקווים להראות טוב בהרבה נגד גלבוע, למרות שאמיר בל נמצא בספק להתמודדות בשל פציעה בקרסול. גלבוע/גליל לא קיימה משחק אימון אחד בהכנה עם סגל מלא, והיא מקווה שלרשות גיא קפלן יעמוד סגל מלא לראשונה בבאר שבע. בהמשך השבוע תחל הקבוצה את הופעותיה ביורופקאפ כשתצא לאיטליה למשחק נגד רג'יו אמיליה.