ליגת העל: הפועל חולון רוצה להישאר מושלמת, נס ציונה מקווה להתאושש

שחקן הפועל חולון גיא פניני | אתר רשמי, האתר הרשמי של פיב"א

הסגולים יקוו להמשיך ביום ראשון (19:55) את פתיחת העונה התכליתית והמרשימה שלהם, בעוד יריבתם עדיין מחפשת את דרכה. ב-18:00: בני הרצליה נגד הפועל אילת

(גודל טקסט)

המחזור השני בליגת העל יימשך מחר (ראשון) עם שלושה משחקים, כולל שחזור הגמר סל מהעונה שעברה שבו תארח הפועל גלבוע/גליל את מכבי תל אביב. עירוני נס ציונה תנסה לעצור את הריצה של הפועל חולון, ובמשחק בין מנצחות המחזור הראשון, בני הרצליה תפגוש את הפועל אילת באולם היובל.

שחקן הפועל חולון רפי מנקו מול שחקן הפועל אילת מירון רוינה
גם הוא פוגש את האקסית. מנקו מול רוינה | דני מרון

עירוני נס ציונה – הפועל חולון (19:55)

הנתונים: עירוני נס ציונה קיימה מאז פתיחת ההכנה לעונה 7 משחקים, מתוכם 4 רשמיים, וניצחה רק את פארנו האסטונית. הפועל חולון קיימה מאז פתיחת ההכנה לעונה 10 משחקים, מתוכם 4 רשמיים, והפסידה רק להפועל אילת בגביע ווינר. עירוני נס ציונה קלעה בהפסד להפועל אילת ב-33 אחוזים ל-2 נקודות, הנתון השני הכי גרוע מאז שהקבוצה עלתה לליגת העל. הפועל חולון מסרה 31 אסיסטים בניצחון על מכבי ראשון לציון, השוואת שיא מועדון.

במרכז ההתמודדות: רפי מנקו. זה היה צפוי, אבל ההשתלטות של הגארד-פורוורד על משבצת הישראלי הבכיר של הפועל חולון נעשתה מהר מהצפוי. מנקו מסמן לכל מי שרק מסתכל מתחילת העונה שזו הולכת להיות העונה שלו.

בכמה מילים: הנושא החם סביב המשחק היה כוחות השיטור הרבים שיאבטחו אותו – 31 שוטרים ינסו לדאוג לסדר באולם הקטן בלב המושבה, וביחד עם כמה עשרות מאבטחים, יעלו לנס ציונה כמעט 30 אלף שקל. המקומיים מחפשים ניצחון ראשון וצפויים לשמור על הסגל מהמשחק נגד אילת, במה שעשוי להיות משחקו האחרון של הסנטר מארין מאריץ'. ליאור קררה ימשיך להיעדר. חולון המושלמת רוצה להמשיך במומנטום מפתיחת העונה ואמורה להינות מכ-300 סגולים ביציעים. הקבוצה תתארח אצל דרושפאקה הטורקית ביום רביעי.

צ'ינאנו אונואקו, בני הרצליה, זורק זריקת סבתא
6 מ-7 בזריקות סבתא. אונואקו | ברני ארדוב

בני הרצליה – הפועל אילת (18:00)

הנתונים: הניצחון של בני הרצליה בעונה שעברה על הפועל אילת קטע רצף של ארבעה ניצחונות של אילת על הקבוצה מהשרון, כולל זה שהוריד את הרצליה ללאומית בסוף עונת 2018/19. בני הרצליה נמצאת במאזן חיובי לראשונה מאז המחזור הראשון של עונת 2016/17. רועי הובר בחמישה משחקים רשמיים מאז פתיחת גביע ווינר: 10.6 נקודות, 6.4 אסיסטים ומדד 16.8. צוף בן משה בחמישה משחקים מאז פתיחת גביע ווינר: 13.6 נקודות ומדד 12.6. בכל המשחקים הוא רשם נתון דו-ספרתי בטורי הנקודות והמדד.

במרכז ההתמודדות: צ'ינאנו אונואקו. הסנטר תופס את העין בעיקר בזכות סגנון זריקות העונשין המוזר שלו, אלא שחוץ מהביזאר במשחק שלו הוא אחד הגבוהים האפקטיביים בליגת העל, ונגד הקו הקדמי המוכשר של אילת הוא ינסה להוביל את הרצליה להמשך פתיחת העונה המפתיעה.

בכמה מילים: אחרי הניצחון בדרייב אין, בהרצליה רוצים להמשיך את פתיחת העונה הטובה, כשהם אחת מארבע קבוצות בלבד בליגה שרושמות חמישה זרים בטופס. אילת, ששבה ארצה רק בחמישי בערב אחרי הניצחון בבולגריה, החתימה השבוע את כריסטיאן דוליטל שעדיין לא סיים את העונה בפורטו ריקו ואמור להצטרף בתקופה הקרובה. בן קרטר גמר את העונה בשל פציעה בברכו, רועי הובר יחליפו בתפקיד הקפטן.