מכבי תל אביב הביסה את הפועל ירושלים וחזרה למאזן חיובי בליגת העל

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין | דני מרון

האלופה ברחה כבר ברבע הראשון והתאוששה מההפסד לגלבוע/גליל עם 80:104 על הקבוצה של עמיאל. גליל עליון ניצחה את נס ציונה

(גודל טקסט)

המחזור השלישי בליגת העל יצא לדרך כבר הערב (שבת) כשבמוקד עמד הקלאסיקו של הכדורסל הישראלי בו הביסה מכבי תל אביב ללא כל קושי 80:104 את הפועל ירושלים, ושבה למאזן חיובי בליגת העל לאחר ההפסד לגלבוע/גליל במחזור הקודם. במשחק נוסף העולה החדשה הפועל גליל עליון כבר במאזן חיובי לאחר שניצחה את עירוני נס ציונה, שעדיין ללא ניצחון בליגת העל.

שחקן מכבי תל אביב ג'יימס נאנלי מול שחקן הפועל ירושלים אדם אריאל
הצהובים ברחו במהלך הרבע הראשון. נאנלי מול אריאל | דני מרון
שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין
רקד היום על הפרקט. ווילבקין | דני מרון

מכבי תל אביב – הפועל ירושלים 80:104

לאחר ההפסד המפתיע לגלבוע/גליל ולאחר הסיום המדאיג מול פנאתינייקוס ביורוליג, התפוצצו הערב הצהובים על יריבתם הגדולה בליגה וברחו לה כבר ברבע הראשון. ירושלים הגיעה נרפית מאוד למשחק ולא באמת איימה על הניצחון המקומי. סקוטי ווילבקין, שלא נרשם במחזור הקודם רקד על הפרקט והוליך את קלעי המנצחת, וגם סיפק את המהלך היפה של המשחק כשמסר מאחורי הגב לעוז בלייזר, שהטביע והקפיץ את הקהל בהיכל. בצד השני אובאסוהן קלע 21, אך זה לא מנע מהקבוצה של אורן עמיאל הפסד ליגה ראשון העונה.

קלעו למכבי תל אביב: סקוטי ווילבקין 18 נקודות, ג'יילן ריינולדס 15 ו-6 ריבאונדים, רומן סורקין 14, עוז בלייזר 14, ג'יימס ננאלי 12, קינן אוואנס 7, יפתח זיו 7 ו-6 ריבאונדים, ג'ון דיברתולומאו 7, דרק וויליאמס 5, עודד ברנדווין 5. ג'ייק כהן (10:49 דקות) ונדב ינקוביץ (00:53) שותפו, אך לא קלעו.

קלעו להפועל ירושלים: רטין אובאסוהן 21 נקודות, 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, קייזר גייטס 12 ו-7 ריבאונדים, שון קילפטריק 9, עמית גרשון 8, אדם אריאל 8, אנתוני בנט 6, ג'יילן אדאמס 5, איתי שגב 5, ווילי וורקמן 4, אילון ששון 2. שגיב דוד (03:16 דקות) שותף, אך לא קלע.

שחקן מכבי תל אביב ג'יילן ריינולדס מול שחקן הפועל ירושלים אנתוני בנט
בלט ברבע השני. ריינולדס מול בנט | דני מרון

מהלך המשחק

רבע 1:

שתי הקבוצות החלו את המשחק בצורה מעט מפוזרת והגיעו ביחד למספר דו ספרתי של איבודים במהלך הרבע הראשון. הצהובים רצו 0:9 וברחו ל-13:22. סחיטת שתי עבירות של ירושלים ששלחו את שחקניה לקו הורידה אותה לקראת הרבע השני בפיגור 22:16.

רבע 2:

ווילבקין ודיברתולומאו קלעו 8 נקודות ללא מענה בפתיחת הרבע השני והעלו את הצהובים ליתרון דו ספרתי, עמיאל הגיב בפסק זמן. הריצה המקומית נעצרה ב-3:24, כששון קילפטריק דייק פעמיים מהקו והוריד ל-37:18. ירושלים הצליחה לעצור את הסחף ולהקטין למינוס 14, ובמחצית הוליכה המארחת 36:52.

רבע 3:

ווילבקין פתח נהדר את הרבע השלישי והריץ את מכבי תל אביב ליתרון 39:61. היתרון עלה כבר ל-25 הפרש, כשהפועל ירושלים לא מצליחה לעצור את הסחף ולמצק את הפער. 57:79 למכבי תל אביב בסיוום הרבע השלישי.

רבע 4:

הרבע האחרון היה גארבג' טיים אחד ארוך, במהלכו מכבי תל אביב רקדה על הפרקט, כשווילבקין מסר כדור גדול מאחורי הגב להטבעה של בלייזר והתגרה בקהל של הפועל ירושלים. אוהדי החוץ הגיבו בקללות לעבר הגארד הצהוב, אך זה לא השפיע על המשחק. סורקין הצטרף לחגיגה גם הוא וזה 80:104 גדול למכבי תל אביב בסיום.

מאמן עירוני נס ציונה ליאור ליובין עם שחקניו בפסק זמן
סיימו את דרכם כבר במוקדמות. ליובין עם שחקני נס ציונה | אתר רשמי, האתר הרשמי של פיב"א

הפועל גליל עליון – עירוני נס ציונה 79:85

הצפוניים הגיעו מעודדים לאחר שהשיגו ניצחון בכורה גדול על מכבי ראשון לציון בבית מכבי, אך נקלעו לפיגור בפתיחה מול האורחת, שהגיעה עדיין ללא ניצחון. ריצת 0:11 בפתיחת הרבע השני קבעה מהפך מקומי, אך המשחק המשיך להיות צמוד עד הרבע האחרון, במהלכו הצליחו השחקנים של ברק פלג לפתוח פער קטן ולשמור עליו עד הסיום. אייק אייריבו הוליך חמישה שחקנים בספרות כפולות אצל המנצחת עם 16 נקודות. פרנק בארטלי קלע 20 מנגד, אך זה לא עזר לנס ציונה, שעדיין ללא ניצחון בליגת העל.

קלעו לגליל עליון: אייק אייריבו 16 נקודות, נמרוד לוי (6 ריבאונדים) וקייל גיבסון 13 כ"א, שאבון לואיס 12, גבי צ'צ'שווילי 11 ו-9 ריב', ברייס וושינגטון 7, אייזאה אייזנדורף 6, עומר טל 5, איתי מושקוביץ' 2.

קלעו לנס ציונה: פרנק בארטלי 20 ו-8 ריבאונדים, מארין מאריץ' 18, דיאנטה גארט 17, גולן גוט 15, טל דן 5 ו-7 ריב', תומר לוינסון וטי סוארס (7 ריב') 2 כ"א. נמרוד טישמן (16:28 דקות) שותף, אך לא קלע.

האורחת פתחה טוב יותר והוליכה לאורך הרבע הראשון. פרנק בארטלי הוליך את שחקני נס ציונה, שירדה לקראת הרבע השני ביתרון 17:21. הצפוניים נכנסו לעניינים ופתחו את הרבע השני עם ריצת 0:11, שהמשיכה עוד מהרבע הראשון, ועלו ל-21:26. אייק אריבו ושאבון לואיס הוליכו את שחקני גליל עליון, בעוד גולן גוט התעורר בצד השני. 40:43 לגליל עליון במחצית.

האורחת רצה 0:8 בפתיחת הרבע השלישי ונטלה את ההובלה. הצפוניים לא נבהלו, הצליחו לחזור ולכפות משחק צמוד, והצליחו לרדת לקראת הרבע המכריע ביתרון 61:62. הרבע הרביעי היה בסימן המארחת שבהובלת אירייבו הצליחה לעלות ליתרון דו ספרתי. בסיום השיגה המארחת ניצחון ביתי ראשון העונה ועלתה למאזן חיובי עם ניצחון 79:85 על נס ציונה.

משחקי יום ראשון בליגת העל:

הפועל אילת – הפועל באר שבע (18:00)
הפועל חולון – הפועל גלבוע/גליל (19:30)