יצחק פרי: "איגוד הכדורסל טיפס על קיר גבוה מאוד"

יו"ר מכבי ראשון לציון יצחק פרי | דני מרון

יו"ר מכבי ראשון לציון התייחס לקרב על השליטה בליגת העל ("עימות מיותר לחלוטין") וטען: "בשנים האחרונות הליגה טובה, מעניינת וגם הישראלים בולטים בה"

(גודל טקסט)

בהמשך להחלטת איגוד הכדורסל להחזיר אליו את השליטה בליגת העל החל מהעונה הבאה, בעקבות חילוקי דעות עם מנהלת הליגה בנוגע למספר העולות מהלאומית, יו"ר מכבי ראשון לציון יצחק פרי התראיין הערב (חמישי) ל-103FM והביע את עמדתו בנושא, כאשר בנוסף הוא התייחס לטענות חברי הפאנל כי הליגה הראשונה היא "מוצר פגום".

"אני מקווה שיגיעו לפשרה כי אני חושב שהאיגוד טיפס על קיר גבוה מאוד ומכיוון שהוא יודע את זה, הוא לקח החלטה שזה יהיה רק בעונה הבאה", אמר פרי. "אני מקווה שכשיירדו קצת הכאבים בבטן, יישבו ביחד ויפתרו את בעיות כפי שהיה בפעמים קודמות".

יו"ר הכתומים דיבר על בעיית ריבוי הזרים בליגת העל: "רוב הקבוצות עם ארבעה זרים. יש בעיה כלל אירופית, שארצות הברית פתחה את ליגת הפיתוח ויצאו מהשוק קרוב ל-300 שחקנים טובים שהיו בשנים קודמות. זה גרם לקבוצות בכל מקום לא למצוא זרים מספיק טובים. אחת הסיבות שאני התנגדתי להגדלת הליגה ל-14 קבוצות, היא שלצערנו אין מספיק שחקנים ישראלים טובים בשביל זה. כשאתה מביא ארבעה זרים, אתה מציל קבוצות סבירות בליגה. הבעיה היא שזר טוב מוצא קבוצה בצרפת ובטורקיה בשכר פי 3, וזר שהוא רע – משחררים אותו. כל הניסיונות שלנו להחתים זרים לשנתיים ומעלה עולים בתוהו. אנחנו מספיק פיקחים ומנוסים ולא מצליחים לעשות את זה".

כריס קלייברן, מכבי ראשון לציון מול אייק וואמו, עירוני נס ציונה
מי תשיג ניצחון שני ברציפות? קלייברן מול וואמו | אתר רשמי, עודד קרני

באשר לתפקוד הגופים שמנהלים את הענף טען פרי: "אני חושב שהאיגוד עושה עבודת קודש ברמת קידום הישראלים והנבחרות. אני חושב שהמנהלת ב-20 שנה שהיא מתפקדת באופן עצמאי עושה עבודה טובה מאוד, הביאה מתח, לפני כן הייתה אלופה אחת במשך 35 שנים רצופות".

לסיום, הוא התייחס לכך שליגת העל לא מצליחה לגייס ספונסר ראוי: "אני לא מסכים. המנהלת מגייסת מיליוני שקלים מדי שנה, לא מספונסר גדול אלא מהרבה קטנים. אני אשמח מאוד אם תמצא מישהו שייתן את הסכומים של 'ווינר'. הליגה בשנים האחרונות טובה, מעניינת, גם השחקנים הישראלים בולטים בה. אני נמצא כבר 37 שנה בליגת העל וכמעט 50 שנה בכדורסל וראיתי כמה דברים. המנהלת מתנהלת בצורה טובה, כל העימות עם האיגוד הוא מיותר לחלוטין".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי