ראשון בליגת העל: מכבי תל אביב תמשיך את המאזן הנהדר בבית מכבי?

הנסיך פירק את הקבוצה מהנסיכות. ווילבקין | דני מרון

המחזור השביעי בליגת העל: מכבי ראשון לציון תארח את הצהובים (21:00) שניצחו באולמם ב-17 מ-19 מפגשי ליגה. הפועל חולון תארח את בני הרצליה (19:45), גלבוע/גליל את נס ציונה (19:00) עם האקס ליובין

(גודל טקסט)

משחקי המחזור השביעי בליגת העל יימשכו מחר (ראשון). אחרי ההפסד לאולימפיאקוס תרצה מכבי תל אביב לשמור על עצמה בצמרת הגבוהה של ליגת העל כשתתארח אצל נועלת הטבלה מכבי ראשון לציון. הפועל חולון תשאף להתאושש משני ההפסדים בשבוע החולף במשחק ביתי לא פשוט נגד בני הרצליה ואילו ליאור ליובין ישוב לגן נר כשיתארח אצל האקסית שלו הפועל גלבוע/גליל עם קבוצתו הנוכחית עירוני נס ציונה.

בכל משחקי המחזור מקיימת מנהלת הליגה טקסים ליום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה. בחלק מהמגרשים אף התארחו נכי צה"ל כאורחי הקבוצות.

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין מול שחקן מכבי ראשון לציון נועם דוברת
אוהב מאוד להתארח בבית מכבי. ווילבקין במאבק עם נועם דברת | דני מרון

מכבי ראשון לציון – מכבי תל אביב (21:00)

הנתונים: 19 משחקי ליגה נערכו בין הקבוצות בבית מכבי בראשון לציון, המאזן? 2:17 למכבי תל אביב, שמלבד הפסד בתקופת הקורונה, הובסה בבית מכבי במשחק שנערך רגע לפני סדרת פלייאוף ביורוליג. הפעם האחרונה שראשון לציון פתחה את העונה עם ניצחון אחד משישה מחזורים הייתה בעונת 2013/14. המאמן מתן חרוש החזיק מעמד בתפקידו עד לתום הסיבוב הראשון, אז הוחלף בצביקה שרף. יאניס ספרופולוס פתח את העונה הזאת במקום הראשון בתולדות ליגת העל באחוזי הצלחה בליגה הסדירה, אך בינתיים ירד למקום השני. אם ירצה לעלות לשם בחזרה ולעקוף את רלף קליין יצטרך לרשום כעת ארבעה ניצחונות רצופים.

במרכז ההתמודדות: נועם דוברת. כן שוב נועם דוברת, אחרי שסופסל במשחק האחרון ארוכות על ידי גיא גודס, מעניין לראות כיצד מי שסומן כמועמד לשחקן העונה בליגה יתאושש אם בכלל נגד מכבי תל אביב.

בכמה מילים: פתיחת העונה הנוראית שעברה על ראשון לציון גורמת ללחץ גדול במועדון. בשלב הזה מגבים בעיר היין לחלוטין את המאמן גיא גודס, למרות שקיימת ביקורת גדולה על בניית הסגל וגם על ניהול חלק מהמשחקים. בקבוצה מעריכים כי עד לאחר הפגרה ינחתו לפחות שני שחקנים זרים חדשים לחיזוק הסגל. במכבי תל אביב שבו רק היום לישראל אחרי ההפסד לאולימפיאקוס ביורוליג ויגיעו כמעט ללא הכנה לבית מכבי. ג'לן ריינולדס, דרק וויליאמס וג'יימס נאנלי הם הזרים שלא נרשמו למשחק.

מייקל קייזר עם פרדריק בורדיון, שחקני הפועל חולון
מדד הפלוס/מינוס הגבוה ביותר. בורדיון | דני מרון

הפועל חולון – בני הרצליה (19:45)

הנתונים: הפועל חולון מחזיקה בתשעה ניצחונות ליגה רצופים על בני הרצליה מאז הפסידה לה בביתה 59:55 במרץ 2017. להפועל חולון עשרה ניצחונות ליגה רצופים בעונה הסדירה מאז הפסידה בבית לעירוני נס ציונה בפברואר. כריס באב מוביל את ליגת העל בזריקות לשלוש למשחק עם 7.5 נסיונות מחוץ לקשת בממוצע.

במרכז ההתמודדות: כריס באב. אחרי שחגג על הפועל ירושלים, ירצה הגארד של הרצליה, שהוגדר על ידי זופי אבדיה כאחד הטובים בליגה, להוביל את קבוצתו להפתעה גם נגד הפועל חולון.

בכמה מילים: שבוע לא טוב עבר על הפועל חולון. אחרי ההפסד להפועל תל אביב נוצחו הסגולים לראשונה גם באירופה, והסתבכו במאבק על המקום הראשון בבית ליגת האלופות. הסגולים מקווים שבמשחק האחרון לפני היציאה לפגרה הם יוכלו לחזור להציג את הכדורסל השוטף שאפיין אותם בפתיחת העונה, ובמקביל ממשיכים לבחון את השוק באפשרות להתחזק. בבני הרצליה מרוצים מאוד מפתיחת העונה וקרובים להבטחת המקום ברבע גמר גביע המדינה. שון דאוסון צפוי לשוב לסגל אחרי שנעדר מהמשחק הקודם.

מאמן עירוני נס ציונה ליאור ליובין עם שחקניו בפסק זמן
סיימו את דרכם כבר במוקדמות. ליובין עם שחקני נס ציונה | אתר רשמי, האתר הרשמי של פיב"א

הפועל גלבוע/גליל – עירוני נס ציונה (19:00)

הנתונים: שבעה מתשעת המשחקים האחרונים בין הקבוצות נגמרו בניצחון ביתי. ליאור ליובין אימן את גלבוע/גליל עד אמצע העונה שעברה, כשעזב להיות עוזר המאמן של עודד קטש בפנאתינייקוס. לונדון פראנטס מוסר 7.3 אסיסטים בממוצע למשחק, שאר שחקני גלבוע/גליל מוסרים 10.2 אסיסטים.

במרכז ההתמודדות: ליאור ליובין. המאמן שהוביל את גלבוע לשנתיים נהדרות חוזר לגן נר אחרי שהצליח לייצב את נס ציונה ויקווה לצאת משם עם מאזן חיובי.

בכמה מילים: אחרי שסיימה את העונה האירופית שלה, גלבוע/גליל רוצה להבטיח מקום ברבע גמר גביע המדינה, והדרך לשם עוברת בניצחון על נס ציונה. סשה קיליה-ג'ונס שלא שיחק נגד סראטוב באמצע השבוע שעבר צפוי לשוב לסגל, ולאחר מכן לצאת למשחקי נבחרת בריטניה במוקדמות המונדובאסקט. בנס ציונה קרובים לצרף שחקן פנים כשהגיעו להבנות עם הסנטר הקנדי סיסו שיטו, והעסקה אמורה להיחתם בתחילת השבוע. בינתיים, עם שלושה גארדים ושחקן פנים אחד בסגל, ינסו הכתומים להמשיך ולהפתיע.