ריפוי בפירוק: מכבי תל אביב דרסה 56:86 את מכבי ראשון לציון

יפתח זיו שחקן מכבי תל אביב | ברני ארדוב

האלופה התאוששה מהתבוסה באולימפיאקוס עם ניצחון מוחץ על נועלת הטבלה, גיא גודס נחל הפסד כואב לפני הבכורה שלו כמאמן הנבחרת. בלייזר הוביל עם 20 נקודות, 12 לסורקין, אוואנס וז'יז'יץ'

(גודל טקסט)

יומיים בלבד לאחר המהלומה הכואבת שספגה מאולימפיאקוס ביוון, מכבי תל אביב ניצלה את היריבה בהזמנה שהתייצבה מולה הערב (ראשון) – נועלת הטבלה מכבי ראשון לציון, ופירקה אותה בדרך ל-50:90. ארבעה ימים לפני הופעת הבכורה שלו כמאמן נבחרת ישראל, גיא גודס ספג תבוסה קשה ולא בטוח עוד כמה זמן הוא ישרוד בקבוצה מעיר היין.

עוז בלייזר, מכבי תל אביב מטביע מעל נתנאל ארצי, מכבי ראשון לציון
האלופה מתאוששת על חשבון האחרונה בטבלה. בלייזר מטביע | ברני ארדוב
שחקני מכבי ראשון לציון מאוכזבים
שקועים עמוק בתחתית. שחקני מכבי ראשון לציון | ברני ארדוב

כשבאופק משחק היורוליג נגד אלבה ברלין ביום חמישי, יאניס ספרופולוס העניק מנוחה לג'יילן ריינולדס, דרק וויליאמס וג'יימס נאנלי וגם ללא תפוקה גדולה מדי של סקוטי ווילבקין שהיה רגוע למדי, מכבי תל אביב השתלטה על המשחק כבר מהפתיחה בזכות דקות טובות של אנטה ז'יז'יץ' ועוז בלייזר, שרשם את משחק השיא שלו העונה וסיים עם 20 נקודות. גם יתר השחקנים שמקבלים פחות דקות ביורוליג, כמו יפתח זיו וג'ייק כהן שיצטרפו לנבחרת ישראל ולא ייצאו עם הצהובים לגרמניה, זכו לזמן פרקט ארוך מהרגיל והעניקו מנוחה לבכירים יותר ברוטציה.

עבור מכבי ראשון לציון זה ההפסד השלישי ברציפות ואם בעיר היין לא יבוצעו שינויים בסגל בזמן הקרוב, ככל הנראה נראה את הקבוצה נאבקת נגד הירידה בהמשך העונה. התבוסה הערב אפילו לא הייתה הגדולה ביותר של הכתומים העונה, שכן כזכור הפועל חולון גברה עליהם ב-34 הפרש במחזור השני. ההתקפה של גודס התקשתה מאוד כבר מהדקות הראשונות ולא הצליחה לעמוד בקצב של האורחת, שחגגה כל הדרך לניצחון קליל.

שחקני מכבי תל אביב אנג'לו קלויארו, קינן אוואנס, ג'ייק כהן, עוז בלייזר
טיילו כל הדרך לניצחון מוחץ. שחקני מכבי תל אביב חוגגים | ברני ארדוב
כריס קלייברן שחקן מכבי ראשון לציון
רק הוא הופיע במכבי ראשון לציון. קלייברן | ברני ארדוב

קלעו למכבי ראשון לציון: מוריס קמפ 15 נקודות ו-10 ריבאונדים, כריס קלייברן 12, נתנאל ארצי 6, איגור קולשוב 6 (2 מ-12 מהשדה), טו הולוואיי 6 ו-7 אסיסטים, מאליק דיים 4 ו-10 ריבאונדים, טל פלד 4, נועם דוברת 3 (1 מ-9 מהשדה). ג'ו אלכסנדר (2:20 דקות) וגיא פלטין (2:20) שותפו, אך לא קלעו.

קלעו למכבי תל אביב: עוז בלייזר 20 נקודות (7 מ-13 מהשדה) ו-7 ריבאונדים, קינן אוואנס 12, רומן סורקין 12 ו-5 ריבאונדים, אנטה ז'יז'יץ' 12 ו-6 ריבאונדים, ג'ון דיברתולומאו 9, 5 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, יפתח זיו 6 (3 מ-10 מהשדה), 7 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, ג'ייק כהן 4 ו-9 ריבאונדים, אנג'לו קלויארו 4, סקוטי ווילבקין 3, קמרון טיילור 2, עודד ברנדוויין 2.

גיא גודס מאמן מכבי ראשון לציון
הובס לפני הבכורה בנבחרת ישראל. גיא גודס | ברני ארדוב

מהלך המשחק

רבע 1:

המארחת עלתה עם טו הולוואי, קריס קלייברן, איגור קולשוב, מוריס קמפ ומאליק דיים, מכבי תל אביב העמידה חמישייה עם יפתח זיו, סקוטי ווילבקין, קינן אוואנס, אנג'לו קלויארו ואנטה ז'יז'יץ'. הקרואטי וקלויארו החליפו סלים עם הולוואי וקלייברן בדרך ל-6:7 כתום, אבל האלופה רצה 0:7 כשז'יז'יץ' המשיך בפתיחה הלוהטת וגודס הזעיק פסק זמן בפיגור 13:7. אוואנס, קלייברן, קולשוב ורומן סורקין השאירו נקודה על הקו כל אחד, עוז בלייזר עלה מהספסל עם סל מהיר ואז קלע פעמיים מהעונשין כדי לקבוע 9:19 בסוף הרבע.

רבע 2:

קלייברן פתח את הרבע עם סל, סורקין ענה באותו מטבע אבל ארצי ירה שלשה וקלייברן חדר כדי לצמק ל-21:16. קמרון טיילור ובלייזר עם הטבעות, שביניהן הגיעו קליעות עונשין של ז'יז'יץ', העלו את מכבי תל אביב לפלוס 11. בלייזר וז'יז'יץ' המשיכו לשלוט והגדילו את הריצה ל-0:13. קמפ קלע נקודה ראשונה למארחים אחרי חמש דקות וחצי עקרות, אבל סורקין השיב עם שני סלים וקבע 17:38. קלייברן המשיך להיות היחיד שתפקד אצל ראשון, ג'ון דיברתולומאו צלף שלשה, ג'ייק כהן הוסיף סל ונועם דוברת דייק מחוץ לקשת בדרך ל-22:43 לאלופה בהפסקה.

אנג'לו קלויארו שחקן מכבי תל אביב עם קינן אוואנס
עלה חד למחצית השנייה. אוואנס עם קלויארו | ברני ארדוב

רבע 3:

אוואנס פתח את המחצית עם שמונה נקודות ללא מענה, הולוואי וקמפ עצרו את הריצה שלו אבל קלויארו קלע מנגד ואז אוואנס ירה עוד שלשה שהביאה את ההפרש ל-30 לראשונה במשחק. יפתח זיו המשיך אותו עם שש נקודות רצופות, כשבמקביל קמפ קלע שש משלו והולוואי הוסיף שתיים מהקו – 34:62 לאורחת. סורקין דייק פעמיים מהקו, טל פלד עלה על הלוח אצל ראשון והפורוורד ענה לו עם עוד סל שהעלה גם אותו לדו ספרתי. קמפ ודיברתולומאו קלעו זריקת עונשין כל אחד, ארצי הוסיף שתיים משלו וחדירה טובה של קפטן האלופה הביאה ל-39:69 בתום 30 דקות.

רבע 4:

בלייזר המשיך לצלוף גם ברבע הרביעי, וביחד עם ג'ייק כהן ואפילו עודד ברנדווין שהצטרף לחגיגה, ההפרש כבר דגדג את ה-40 מלמטה. קולשוב וקמפ מזערו קצת נזקים בדקות האחרונות ובסיום, 56:86 למכבי תל אביב.