מכבי תל אביב רוצה לייצר ערב הגנתי במדריד: "טבארס הוא מאמץ קבוצתי"

ריאל תנצח את הכוכב האדום בבית אחרי שני הפסדים מולה? טבארס | GettyImages, Sonia Canada

אחרי משחקי הנפל ההגנתיים מול אולימפיאקוס ואלבה ברלין, הצהובים יתארחו אצל ריאל מדריד (21:45) עם הסנטר הענק ששולט ביורוליג. קלויארו: "זה שבוע חמישי ברציפות שאנחנו טסים")

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב תקווה לעצור את רצף ההפסדים הנוכחי שלה כשתתארח הערב (חמישי, 21:45) בויזינק סנטר במדריד אצל ריאל מדריד. הצהובים הפסידו את שלושת משחקי החוץ האחרונים שלהם ביורוליג, ומחזיקים במאזן של שבעה ניצחונות מול חמישה הפסדים, בעוד הקבוצה הביתית ניצחה עשרה משחקים, והפסידה רק שניים.

בכמה מילים: שני הפסדי החוץ האחרונים של הצהובים הפכו את מצב הרוח בקבוצה והביאו את מכבי תל אביב למדריד מאוד דרוכה. הצהובים יודעים שהיכולת ההגנתית שהציגו בהפסדים ביוון ובגרמניה לא רק שלא יספיקו להם כדי לנצח במדריד, הם גם עלולים להכניס אותם לבעיות בהמשך מאבקי הפלייאוף. השיפור ההגנתי שהצהובים רוצים להציג אמור להגיע דווקא נגד אחת הקבוצות הטובות ביורוליג בהתקפה, כשבכל הנוגע לצד ההתקפי של מכבי, הצהובים מגיעים עם ביטחון גם למשחק במדריד.

וולטר טבארס שחקן ריאל מדריד חוסם את ג'יילן ריינולדס שחקן מכבי תל אביב
מאצ' אפ קשה מאוד. טבארס חוסם את ריינולדס | דני מרון

בצוות המקצועי השתדלו שלא להתמקד באלמנט אחד במשחק של ריאל, שמחזיקה בהרבה מאוד נשקים, גם לא בוולטר טבארס הגדול, אלא בניסיון לעצור את שטף המשחק של ריאל. המטרה של מכבי היא לא לתת לריאל לייצר מומנטום גדול מדי במהלך המשחק ולהישאר איתם צמודים, בניגוד למה שקרה במשחקים האחרונים.

"התקשנו בשני המשחקים האחרונים, במיוחד בברלין", אמר אנג'לו קלויארו, "אפשרנו להם לקלוע יותר מדי נקודות. התמקדנו בזה ועבדנו על זה, ואני מקווה שזה ישפיע על המשחק מחר. זה השבוע החמישי ברציפות שאנחנו טסים, זה לא היה קל. אנחנו צריכים להמשיך להשתפר וזו המטרה שלנו".

"יהיה מאצ'אפ קשה, לא רק נגד טבארס – בכל עמדה", הכריז אנטה ז'יזי'ץ', "אנחנו צריכים לשחק חזק ולהשוות את המאמץ שלהם ואת היכולת שלהם להוריד ריבאונדים. איך עוצרים את טבארס? זה עניין של הגנה קבוצתית, זה לא רק אני. יש לו גוף גדול ואני צריך למצוא את הפתרון. המפתח הוא המאמץ הקבוצתי".

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב
יפגוש פרצופים מוכרים. ספרופולוס | דני מרון

"יהיה מאצ'אפ קשה, לא רק נגד טבארס – בכל עמדה", הכריז אנטה ז'יזי'ץ', "אנחנו צריכים לשחק חזק ולהשוות את המאמץ שלהם ואת היכולת שלהם להוריד ריבאונדים. איך עוצרים את טבארס? זה עניין של הגנה קבוצתית, זה לא רק אני. יש לו גוף גדול ואני צריך למצוא את הפתרון. המפתח הוא המאמץ הקבוצתי".

במרכז ההתמודדות: ג'יילן ריינולדס. כדי להתמודד עם משחק הפנים המשובח של ריאל מדריד, מכבי תל אביב תצטרך את שני הגבוהים שלה, ובעוד אנטה ז'יז'יץ' בעונה מצוינת, ג'יילן ריינולדס נמצא בנסיגה עם 6.5 נקודות בפחות מ-15 דקות בממוצע בארבעת המשחקים האחרונים.

סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב מול ג'אלין סמית' שחקן אלבה ברלין
התצוגה ההתקפית שלו לא הספיקה. ווילבקין | אודי ציטיאט

הנתונים: 11 שנים וכמעט שמונה חודשים עברו מאז מכבי תל אביב ניצחה במדריד. הצהובים הפסידו מאז עשרה משחקי חוץ רצופים נגד ריאל. המחר מחר יהיה ה-30 בין הצדדים ביורוליג וה-63 בכל הזמנים בין המועדונים כשהמאזן הכללי עומד על 28:34 לטובת ריאל.

ההתקפה של מכבי תל אביב היא החמישית הכי טובה ביורולי עם 79.1 נקודות למשחק. ריאל מדריד מדורגת שנייה עם 80.3 נקודות לערב. ההבדל? במשחק ההגנה. בעוד ריאל מציגה את ההגנה השנייה הכי טובה במפעל וסופגת 71.2 נקודות למשחק,, מכבי תל אביב מדורגת עשירית וסופגת 76.8 נקודות לערב.

וולטר טבארס רשם את שיא הקריירה שלו בחסימות, 5, נגד מכבי בינואר 2020. למרות שהצליח במספר הזדמנויות להיות דומיננטי מאוד נגד הצהובים, לטבארס יש ברקורד גם משחקים חלשים מאוד נגד אלופת ישראל, כולל 2 נקודות בלבד במשחק אותו ניצחה ריאל בשלשת ניצחון של ג'ייסי קארול רק לפני שנתיים. טבארס מוביל העונה את טבלת היורוליג באחוזים לשדה עם 79.7 אחוזים בממוצע, ראשון עם 1.7 חסימות לערב ושני ביורוליג עם 7.1 ריבאונדים.

סקוטי ווילבקין רחוק רק 2 שלשות מדימיטריס דיאנטידיס המדורג 13 בשלשות ביורוליג עם 372. ווילבקין מדורג שמיני העונה ביורוליג עם 14.8 נקודות למשחק ושלישי במפעל עם 2.5 שלשות לערב.

היריבה: ריאל מדריד עברה טלטלה משמעותית במהלך העונה שעברה כשאיבדה כמה משחקני המפתח שלה תוך כדי העונה, ביניהם פקונדו קמפאצו וגבריאל דק. הקבוצה עברה רענון קל בקיץ עם צירופם של נייג'ל וויליאמס-גוס, תומא הרטל, אדם האנגה וגרשון יבוסלה, וממשיכה להיות חלק משמעותי מצמרת היורוליג עם שני הפסדים בלבד אחרי 12 משחקים. יבוסלה ואדי טבארס הם השחקנים היחידים בריאל קולעים בספרות כפולות, אבל הקבוצה מקבלת עוד ארבעה שחקנים מעל 7 נקודות. ריאל צפויה להמשיך לשחק ללא אנתוני רנדולף וטריי תומפקינס שסוחבים פציעות מתחילת העונה.

שימו לב ל: ונסנן פוארייה. הסנטר הצרפתי הצטרף עוד בשלהי העונה שעברה לריאל, והוא מנגן כינור שני לטבארס, אבל בפחות מ-18 דקות מצליח להיות סופר אפקטיבי עם 7.6 נקודות ו-6.4 ריבאונדים בממוצע למשחק וצפוי לעשות חיים קשים לכל מי שמכבי תל אביב תעלה מהספסל.