ספרופולוס הנרגש חיבק את השחקנים: "התקופה הרעה איחדה אותנו"

ספרופולוס עבר שחקן-שחקן והודה לו | דני מרון

היווני הודה ש"אנחנו מלאי אמוציות" אחרי הניצחון על הפועל ירושלים: "אני הרבה זמן בעסק ויודע מה כותבים. מודה לבעלים על התמיכה". הלפרין: "מי שחשב שננצח פה בגדול, טועה לגבי מכבי תל אביב"

(גודל טקסט)

במכבי תל אביב הייתה התרגשות רבה הערב (שבת) אחרי ניצחון החוץ 78:83 על הפועל ירושלים. הצהובים התייצבו בארנה (הפעם במדים כחולים) אחרי שמונה הפסדי יורוליג רצופים, בנוסף להפסד ביתי בדרבי, והמאמן יאניס ספרופולוס – שחיבק כל שחקן לאחר הבאזר האחרון – הודה בסיום שהוא והשחקנים מלאי אמוציות.

המאמן היווני הסביר: "כולם יודעים שאנחנו משחקים לא טוב לאחרונה ונמצאים בתקופה קשה, אבל אנחנו תמיד מאוחדים. הצוות, השחקנים, כולנו יחד. עשינו הכול כדי להוציא את הקבוצה מהמומנטום השלילי, זה ניצחון מאוד חשוב שייתן לנו דחיפה. אני רוצה להודות אישית לשחקנים, לבעלים וכמובן לאוהדים שתמיד תומכים בנו, גם ברגעים הלא טובים. התקופה הרעה איחדה אותנו. איבדנו ביטחון בזמן הזה, מאוד רצינו לנצח היום ולכן אנחנו מלאי רגשות כרגע. מה צריך לעשות בהמשך? לשחק באותה רמת ריכוז ועם אותה תשוקה. שלטנו בקצב רוב המשחק וגם כשהם עלו ל-63:67 ברבע האחרון, נשארנו רגועים. זה המפתח".

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב עם יפתח זיו
ספרופולוס עבר שחקן-שחקן והודה לו | דני מרון

לאחר מכן, ספרופולוס אמר במסיבת העיתונאים: "בירכתי את השחקנים על משחק קבוצתי, הקבוצה נלחמה ביחד ולכן ניצחנו. אני מודה לאוהדים שבאו לכאן לתמוך בנו, השארנו להם טעם מתוק אחרי תקופה ארוכ בלי תוצאות. אני רוצה להודות גם לבעלים על התמיכה האישית בי ובקבוצה. אני הרבה זמן בעסק הזה ויודע מה אתם כותבים, אבל לא קורא. אני חלק מהקבוצה ורוצה שהיא תצליח, היינו במומנטום רע ולא אשתמש בתירוצים. מקצועית, כשאתה לא עושה הכנה לעונה, יש לך רגעים שאתה נופל. הכי חשוב זה שנלחמנו, גם ביורוליג בחוץ, שם הפסדנו בגלל החלטות רעות. היום כולם התעלו והוכיחו שמגיע להם להיות במכבי. אנחנו מאמינים בהם, הם לא שכחו לשחק כדורסל".

לגבי הפציעה של ז'יז'יץ': "אנחנו לא יודעים מה מצבו, זה לא נראה רציני אבל נדע יותר מחר. הכל תלוי איך הברך תגיב ואם נצטרך MRI".

על החיפושים אחר חיזוק: "ההנהלה ואני מחפשים שחקנים, בריימו היה כאן שנתיים ובשבילם היה קל להחזיר אותו. הרבה קבוצות יורוליג מחפשות שחקנים ולא מוצאות".

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב מודה לקהל
התרגשות גדולה בארנה | דני מרון

מאמן הפועל ירושלים, יותם הלפרין: "היה משחק כדורסל טוב. במחצית הראשונה הם קלעו ב-86% לשתיים, וזה בטוח לא יכול לקרות. אני לא חושב שאיבדנו את המשחק דווקא בכדורסל, אלא יותר על הדברים הקטנים. בסדר, צריך ללמוד מזה. בדקות הסיום היו לנו התקפות לא מספיק טובות, כמה זריקות לא טובות. למכבי תל אביב יש גודל והרבה מאוד עומק. בסוף היינו קצת עייפים עם השחקנים היוצרים שלנו. יש מה ללמוד מהמשחק הזה לקראת שבועיים וחצי קשים".

בהמשך הוסיף הלפרין: "שיחקנו נגד קבוצת יורוליג טובה, עם שחקנים שהיו במעמדים האלה. מי שחשב שזה מובן מאליו שננצח פה – טועה בגדול לגבי מכבי. בנוגע לנו, קבוצת כדורסל זה מפעל שלם, זה לא שהכל ברור ומובן. יש הרבה קשיים בדרך, כשמוסיפים שחקן או שניים זה לוקח זמן. דוברת? הוא חי את הליגה הזאת כבר 3-4 שנים, הוא ייתן לנו גם בטווח הקצר וגם בהמשך, אני שמח שהצלחנו להוסיף שחקן כזה למערכת שלנו. חווינו דרך טובה בחודשיים האחרונים, יבואו עוד הרבה רגעים קשים ונפסיד עוד משחקים חשובים. קבוצה טובה ומאוזנת וגם בריאה יודעת להתגבר על משוכות כאלה. חדר ההלבשה שלנו היה מאוד מאוכזב, אני גאה על הדרך שהם שיחקו היום".

מאמן הפועל ירושלים יותם הלפרין
הרצף של ירושלים נעצר. הלפרין | דני מרון

אדם אריאל אמר: "היינו שם, שיחקנו כדורסל טוב ומזה אנחנו יחסית מעודדים. ברור שמבאס להפסיד פה, הקהל שלנו נתן הצגה והיה באנרגיות מטורפות. נפלנו בדברים הקטנים וזה מה שעלה לנו במשחק. חילופים בהגנה, ריבאונד התקפי, שלשה במעבר. חבל, אבל נלמד מזה. אנחנו משחקים טוב ומשתפרים. רצינו, נלחמנו, במחצית השנייה היינו חזק שם, אבל מול מכבי אתה טועה בדברים קטנים ונענש מיד".