נועם דוברת: "טעמתי את הקהל של הפועל ירושלים, וההרגשה הייתה מטורפת"

הרכז מוכן להופעת הבכורה שלו בליגת האלופות, הערב (21:00) בסדרת הפלייאין נגד פרומיטיי. ג'יילן אדאמס: "גם כשהפסדנו, האמנו שאנחנו יכולים להגיע לכאן". הצפי במועדון הוא ל-5,000 אוהדים בארנה. משחק הגביע נדחה

(גודל טקסט)

לפני פחות משבוע, בשעה שרוב סדרות הפלייאין כבר שוחקו, הפועל ירושלים סיימה את הופעותיה בשלב הבתים כשניצחה במנרסה. שמונה שחקנים בלבד עמדו לרשותו של יותם הלפרין, והערב (רביעי, 21:00) נגד פרומיטיי הוא ייהנה מסגל מלא – או לפחות כמעט מלא – לראשונה מאז השינויים הפרסונליים שבוצעו במצבת השחקנים.

שון קילפטריק, שהחמיץ את הנסיעה לספרד בגלל שנדבק בקורונה, סיים את שבוע הבידוד והוא רשאי לשחק, אם כי לא ברור כמה המאמן ישתמש בו לאחר ההשבתה שנכפתה עליו. מי שיערכו את הופעת הבכורה בליגת האלופות הם נועם דוברת וג'ון אגבונו, שנותרו בשבוע שעבר מחוץ לסגל מכיוון שבמועד המקורי של המשחק הם עוד לא היו חלק מהקבוצה.

"השחקנים והצוות עזרו לי להשתלב ולהיכנס לעניינים, ואני מרגיש מצוין", סיפר דוברת, שבמשחקו האחרון במפעל אירופי, לפני שנתיים, קלע 11 נקודות וניצח עם מכבי ראשון לציון את אולם בהארכה במסגרת היורוקאפ. "טעמתי את הקהל במשחק מול מכבי תל אביב, וההרגשה הייתה מטורפת, הקהל בראשון היה יותר מצומצם, וכאן זה דוחף את הקבוצה".

שחקן הפועל ירושלים ג'יילן אדאמס חוגג
ערב עצום שלו לא הספיק. ג'יילן אדאמס | דני מרון

כוכב הקבוצה, ג'יילן אדאמס, מדורג במקום השישי בקרב קלעי ליגת האלופות עם 17.3 נקודות במשחק. "כולנו רעבים לעלות למגרש ולהוכיח מה אנחנו שווים. האמנו שנוכל להגיע למקום הזה", אמר הגארד האמריקאי. "גם כשהפסדנו, היינו תחרותיים, ותמיד ידענו שיש לנו את הכישרון. המאמנים מציבים אותי בעמדות שבהן אני יכול לשחק ברמה הכי גבוהה, והחברים לקבוצה עוזרים לי לנפק הופעות גדולות".

למרות שבהפסד למכבי תל אביב, לפני כשבוע וחצי, הגיעו 9,170 אוהדים משני הצדדים – הצפי לקראת המשחק הגורלי הערב הוא ל-5,000 צופים בקירוב. סדרת הפלייאין (הטוב משלושה) תעבור ביום שלישי לאוקראינה, ואם יהיה צורך במשחק מכריע, הוא יתקיים בארנה, ככל הנראה בשישי הבא בשעת צהריים.

בינתיים, איגוד הכדורסל הודיע על דחיית המשחק של הירושלמים נגד הפועל תל אביב ברבע גמר גביע המדינה, שתוכנן למוצאי השבת הקרובה. הפועל תל אביב הודיעה אתמול כי ג'ייקובן בראון ולוטן אמסלם נמצאו חיוביים לקורונה, יחד עם אחד מאנשי הצוות.