אנטה ז'יז'יץ' הוחלף בדרק וויליאמס; הפועל חולון: "אם יש תקנון, ראוי לעמוד בו"

play
ינסה להוריד את הנטל מווילבקין. דרק וויליאמס | דני מרון
רק 2 נקודות לים מדר ב-85:71 של פרטיזן בלגרד מול טורק טלקום 01:48

מכבי תל אביב גברה על החולונים 79:80 בתום משחק דרמטי, אבל מאחורי הקלעים התחוללה סערה: מנהלת הליגה אישרה לצהובים לרשום אחרי הדדליין את האמריקאי במקום הקרואטי שלא חש בטוב, אף שלא נמצא עדיין חיובי לקורונה

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב הצליחה לצאת הערב (שבת) עם ניצחון דחוק בשיניים, 79:80 בבית על הפועל חולון, במשחק שהבלתי שגרתי הפך בו לנורמה. הסקאוט הראשי אבי אבן עמד על הקווים במקומו של יאניס ספרופולוס, שנדבק בקורונה, ואנטה ז'יז'יץ' הוחלף בדרק וויליאמס אחרי הדדליין לרישום הסגל.

מלכתחילה, הסנטר הקרואטי נכלל בין 12 שחקני מכבי במועד המקורי, אמש ב-19:00, אבל הבוקר הוא לא חש בטוב. הצהובים היו יכולים להחליף אותו אם היה נמצא חיובי בבדיקת PCR, אלא שתוצאתה מיאנה להגיע. כבר בשלב מוקדם של היום הם קיבלו אישור ממנהלת הליגה לבצע את ההחלפה, ולרשום את וויליאמס במקומו. בחולון טוענים כי לא היו חלק מההחלטה – אף שהיא מנוגדת לתקנון – ובמנהלת אמרו בתגובה כי המהלך תואם עם הסגולים בזמן אמת.

מחולון נמסר בתגובה: "במועדון התקבלה הודעה ממנהלת הליגה שמודיעה על כך שלמכבי יש עוד שחקן זר שרשום לסגל שנבדק, ואם יימצא חיובי יאושר להם להחליף אותו, לפי התקנות. בסופו של דבר התברר שז'יז'יץ' לא מאומת, אלא אינו מרגיש טוב – כך שהנושא לא צריך היה לעלות בכלל לדיון.

"אנחנו לא צד בסוגיה. אם יש תקנון, ראוי ורצוי לכבד אותו ולנהוג על פיו, לשם כך הוא נועד. לא נשאלנו, ומהסיבה הזאת גם לא אישרנו את ההחלפה, מה גם שהדבר לא בסמכותנו לאשר או להתנגד. חבל מאוד שנכתב למועדון שהדבר נעשה על פי התקנון, ובפועל לא כך הוא הדבר. ישנו תקנון בן שבעה סעיפים, שאף לא אחד מהם עונה על המקרה לו היינו עדים היום, ואנו נשקול את צעדינו".

אבי אבן (מימין) עם נועם לוי עוזרי מאמן מכבי תל אביב
אבי אבן ונועם לוי על הקווים | מערכת וואלה!, דודי מודן

עם ז'יז'יץ' או בלעדיו, ביום שלישי תתארח מכבי תל אביב אצל ז'לגיריס קובנה בפתחו של מחזור כפול גורלי מבחינתה ביורוליג, וכעבור 48 שעות תשחק במינכן נגד באיירן.

"אני לא רוצה לדבר על דברים ברומו של עולם. המשחק הזה היה אבן דרך חשובה לקראת שני המשחקים הקרובים. זה ניצחון שייתן לנו ביטחון ויחזק אותנו עוד יותר לקראת המשחק ביום שלישי", אמר אבן על הניצחון. "הקשר בתוך המערכת הוא חזק מאוד, ויש המון שיחות, כך שלא באמת הרגשתי משהו חדש או שונה. שיחקנו נגד קבוצה מנוסה ומאומנת, ונפלנו בכמה דברים שהצבנו לעצמנו כמפתחות: ריבאונד ההתקפה (7 לעומת 16 של חולון) ואיבודי כדור (13). אני שמח שבסופו של דבר מצאנו את הדרך והכוחות שמחברים קבוצה והופכים אותה למנצחת".

קינן אוואנס היה המצטיין במגרש עם 21 נקודות, אבל את השתיים שעשו בדיעבד את ההבדל קלע סקוטי ווילבקין מקו העונשין, 70 שניות מהסיום. "אני חושב שראינו עוד שחקנים שלקחו אחריות", הוסיף אבן. "באופן טבעי, סקוטי הוא אחד ממנהיגי הקבוצה ולוקח גם כדורים קריטיים. אני שמח שקינן ידע לקחת כדורים מכריעים לא פחות. אני רוצה לאחל ליאניס, לוואסיליס יראגוטליס ולדורון פרקינס החלמה וחזרה מהירה. הם היו חסרים מאוד".

השתתף בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן