הפועל אילת ניצחה 77:84 בחוץ את ראשון לציון, שנראית בדרך ללאומית

"אסור להוריד את הראש". נתנאל ארצי | ברני ארדוב

נועלת הטבלה חזרה מפיגור דו ספרתי בזכות ריצת 3:19 ועלתה ל-42:52, אך דגלאס ואלן דאגו לניצחון קריטי בתחתית לדרומיים

(גודל טקסט)

הפועל אילת עשתה הערב (ראשון) צעד משמעותי לעבר הבטחת עונה נוספת בליגת העל עוד לפני פתיחת משחקי הבית העליון והתחתון, זאת לאחר שניצחה בחוץ את מכבי ראשון לציון. נועלת הטבלה לעומת זאת, סופרת הפסד מספר 17 בעונת השפל שעוברת עליה, ולא נראה שיש משהו שיציל את הכתומים מירידת ללאומית לראשונה מאז עלתה בעונת 1987/88.

הדרומיים החלו טוב יותר את המשחק, אך ארצ'י גודווין ברבע שני נפלא דאג לריצת 3:19 מקומית וליתרון דו ספרתי של הכתומים, אך לקראת סיום הרבע השלישי אקס ראשל"צ נועם אביבי נכנס וסייע לחבריו לשנות את המומנטום. ברבע הרביעי החבורה של דרור כהן לא הצליחה להשיג עצירות, וטוני דגלאס ובריון אלן דאגו לניצחון חשוב מאוד לאילת – שפותחת פער של ארבעה ניצחונות מהמקום האחרון ומראשון לציון.

קלעו לראשון לציון: ארצ'י גודווין 28 נקודות ו-12 ריבאונדים, נתנאל ארצי 12, דיימון סימפסון 10 ו-11 ריב', אנתוני בראון 8, טו הולוואי (6 חטיפות) וקיילב ווסון 7 כ"א, גיא פלטין 3, טל פלד 2.

קלעו לאילת: טוני דגלאס 25 נקודות, בריון אלן (6 ריב', 6 אס') 22, צוף בן משה 13, נועם אביבי 10, ג'סטין פאטון 7 ו-5 ריב', חואקין שוכמן 4 ו-8 ריב', כריסטיאן דוליטל 3.

ג'סטין פאטון, הפועל אילת
הקבוצה שלו תחפש ניצחון במקום אחר. ג'סטין פאטון | דני מרון

מהלך המשחק

רבע 1:

טו הולוואי ואנתוני בראון הוליכו את המארחת ל-2:7 בפתיחה, אך אילת הגיבה בריצת 2:13 ועלתה ל-9:15, 3:30 דקות לסיום הרבע. הכתומים לא נראו כמי שנלחמים על חייהם, וירדו בפיגור 22:18 לקראת הרבע השני.

רבע 2:

בריון אלן וטוני דגלאס המשיכו לעשות ככל העולה על רוחם והיתרון האילתי הגיע לדו ספרתי. ארצ'י גודווין, שהיה רדום ברבע הראשון, הרים את הרמה ברבע השני והוליך ריצת 3:19 שהעניקה לכתומים את היתרון והעבירה אליהם את המומנטום. 35:40 למכבי ראשון לציון במחצית.

רבע 3:

המארחת המשיכה במומנטום מהמחצית הראשונה והגדילה את יתרונה ל-42:52. אקס ראשון לציון נועם אביבי עלה נהדר מהספסל של בית הלחמי וסייע לחבריו להשלים ריצת 4:20 בדרך למהפך נוסף במשחק. 56:62 לאילת לקראת הרבע המכריע.

רבע 4:

אילת הלכה והגדילה את יתרונה בעוד ראשון לציון חזרה להראות כבויה ואפאטית וראתה את האורחת עולה שוב ליתרון דו ספרתי. הולוואי ובראון , שהיו אמורים להוביל את שחקני המארחת, המשיכו להראות נורא ואיום בעוד בצד השני דגלאס ואלן חגגו. 77:84 בסיום להפועל אילת, וימיה של ראשון לציון בליגת העל נראים ספורים.