תובע האיגוד המליץ: רדיוס וקנס גבוה למכבי ראשון לציון

שחקן הפועל גלבוע/גליל אור קורנליוס | לירון מולדובן

באיגוד הכדורסל דורשים לנקוט ביד קשה, שחקן הכתומים ארצ'י גודווין יעמוד לדין על העלבת השופטים ובקבוצה טוענים: אור קורנליוס הצית את המהומה. המשטרה פתחה בחקירה

(גודל טקסט)

מכבי ראשון לציון תעמוד לדין משמעתי באיגוד הכדורסל בעקבות אירועי המשחק אמש (שני) נגד גלבוע/גליל בבית מכבי, בו האורחת ניצחה 79:85. תובע האיגוד השתמש בצילומי הטלוויזיה בכתב האישום, ומכבי ראשון לציון תעמוד לדין על אי מתן הגנה לקבוצה האורחת, כשהתובע דרש להטיל עונש רדיוס וקנס גבוה לכתומים, ששחקנם ארצ'י גודווין יעמוד לדין בגין העלבת שופטי המשחק וכרטיס השחקן שלו נלקח, כאשר ההמלצה היא לקנס כספי נגדו. בנוסף, שתי הקבוצות יעמדו לדין על התנהגות בלתי הולמת והתפרעות של קהל האוהדים. לוואלה! ספורט נודע כי משטרת המחוז צפויה לבצע היום מספר מהלכי חקירה ראשונים בנוגע למשחק.

שחקן הפועל גלבוע/גליל אור קורנליוס
במוקד המהומה. קורנליוס | אודי ציטיאט

בראשון לציון אמנם מיהרו לגנות את התנהגות האוהדים שתקפו את שחקני ואנשי גלבוע/גליל דקות אחרי סיום הניצחון של האדומים בבית מכבי, אבל מאחורי הקלעים טענו שההתנהגות של חלק משחקני האורחת, בראשם אור קורנליוס, הם שהובילו למהומה. אנשי הקבוצה ציינו שלקורנליוס לא היה מה לחפש באזור היציע לאחר סיום המשחק וכי הוא התפרץ לעבר אוהד שזרק עליו חולצה לאחר דין ודברים ביניהם. עם זאת, בקבוצה מתכוונים לפעול גם נגד האוהדים שהתפרצו לעבר אנשי גלבוע.

כזכור, דקות אחרי סיום המשחק החלה מהומה על הפרקט. קורנליוס התעמת עם אחד מאוהדי ראשון לציון, וכשעשה את דרכו לכיוון חדר ההלבשה מלווה בקפטן יותם חנוכי הותקפו השניים על ידי מספר אוהדים מקומיים שירדו לפרקט. אל המהומה הצטרף גם מנכ"ל גלבוע/גליל ארצי פרטי שהותקף, וחלק מאוהדי האורחת הגיעו מהיציע שלהם והצטרפו אל הפרקט. לאחר מספר דקות נרגעו הרוחות.

מנכ"ל מנהלת הליגה, שלומי פרי, מסר בתגובה לתקרית: "מנהלת הליגה מגנה בכל תוקף ולא מוכנה לקבל אירועי אלימות כפי שנראו אמש באולם בראשון לציון. משקיף המשחק כתב דו"ח חמור שיועבר לתובע האיגוד אנו מצפים שבית הדין יעניש את המעורבים בחומרה. במקביל עודכנה המנהלת שמשטרת ישראל החלה לחקור את האירוע כדי לשים יד ולמצות את הדין מול אותם אוהדים שחצו כל גבול, פרצו למגרש והכו שחקנים. המנהלת יחד עם קציני הבטחון באולמות תרענן את נוהלי האבטחה בסיום משחקים כדי למנוע מקרים של כניסת אוהדים לפרקט".

ארצ'י גודווין, מכבי ראשון לציון
העליב את השופטים. גודווין | דני מרון

מטעם מועצה אזורית הגלבוע נמסר: "אנו מבקשים להביא שאת נפש וחלחלה מאירועי האלימות אמש בבית מכבי, אולמה של מכבי ראשון לציון, שהופנו כלפי שחקני וחברי הנהלת גלבוע/גליל. לבושה הזו יש פנים ושם, ויש גם כתובת, והם חייבם לשאת במלוא האחריות! המראות והתיעוד של האלימות ברורים ולא ניתנים לפרשנות או הצדקה! אנו מצפים ממנהלת הליגה ומשטרת ישראל שינקטו מיד בכל הצעדים החריפים כלפי הפורעים, לרבות מעצרים ומיצוי הליכים פליליים, וכן אחריות שילוחית כלפי מי שהיה צריך לדאוג לביטחונה של הקבוצה מהגלבוע. הסתפקות בעונש 'הרחקה מהמגרש' בלבד תהווה מתן לגיטימציה לאלימות, ונוגדת את הרוח הספורטיבית עליה מבוססת ליגת הכדורסל".