ראשון בליגת העל: ירושלים רוצה להישאר מושלמת נגד חולון

שחקן הפועל ירושלים רטין אובאסוהן מקדים את שחקן הפועל חולון רפי מנקו | דני מרון

מוליכת הטבלה מהבירה תארח את הסגולים שרוצים לשמור על סיכוי לסיים במקום הראשון את הבית העליון, אובסוהאן הפצוע לא ישחק, רולאנד יערוך בכורה מחודשת (20:30). גלבוע/גליל תארח את הפועל תל אביב (20:00), נס ציונה את הפועל באר שבע (18:00)

קבוצות: הפועל חולון
(גודל טקסט)

משחקי הבית התחתון והעליון בליגת העל יימשכו מחר (ראשון). במוקד המשחקים יעמוד מפגש הצמרת בין מוליכת הטבלה הפועל ירושלים לשלישית הפועל חולון (0:2 לירושלים בעונה הסדירה עד כה). בבית התחתון תנסה הפועל תל אביב להבטיח את המקום השביעי כשתתארח בגן נר אצל גלבוע/גליל שנאבקת על מקומה בפלייאוף (0:2 להפועל תל אביב בעונה הסדירה עד כה). גם עירוני נס ציונה נמצאת חזק במאבקי הפלייאוף והיא תארח את הפועל באר שבע שבמלחמה על חייה בליגה (0:2 לנס ציונה בעונה הסדירה עד כה).

שחקן הפועל חולון כריס ג'ונסון
פוגש את האקסית. ג'ונסון | ברני ארדוב

הפועל ירושלים – הפועל חולון (20:30)

הנתונים: הפועל חולון הצליחה לנצח לפחות פעם אחת 9 מ-11 יריבותיה בליגת העל מלבד הפועל ירושלים והפועל אילת. הפועל ירושלים היא קבוצת הבית הטובה ביותר בליגת העל עם 12 ניצחונות מ-13 משחקים כשהיחידה שיכולה להשתוות אליה עד סוף העונה היא מכבי תל אביב. הפועל חולון לא שיחקה כבר שמונה ימים, כשפגרה כל כך ארוכה לא הייתה לה מאז סוף חודש פברואר.

במרכז ההתמודדות: כריס ג'ונסון. אקס ירושלים והכוכב הנוכחי של חולון חוזר לארנה וירצה להוביל את קבוצתו לניצחון ראשון העונה על ירושלים.

בכמה מילים: בהפועל ירושלים מגיעים למשחק החשוב נגד חולון מהמקום הראשון בטבלה כשניצחון יבטיח לה שהיא תסיים מעל הסגולים את העונה וישאיר לה מאבק עם מכבי תל אביב על ראשות הטבלה. בבירה הסתדרו בשבוע שעבר מצוין ללא רטין אובסוהן שנפצע והם הביסו את הפועל חיפה בצורה משכנעת. אי. ג'יי. רולאנד הצטרף רשמית ויערוך בכורה מחודשת בקבוצה מהבירה. קייזר גייטס לא יתלבשו. בהפועל חולון חוזרים לשחק אחרי ההפסד המאכזב לגליל עליון בשבוע שעבר. אם הסגולים רוצים לשמור על סיכוי למקום הראשון הם חייבים לנצח את ירושלים. הפסד, וגם יתרון הביתיות של חולון ברבע גמר הפלייאוף לא מובטח. סטיב זאק ואיידן דלטון לא בסגל.

ג'יימס יאנג, שחקן הפועל תל אביב
נהנה לשחק נגד גלבוע. יאנג | ברני ארדוב

הפועל גלבוע/גליל – הפועל תל אביב (20:00)

הנתונים: הפועל תל אביב ניצחה בארבעה מחמשת ביקוריה האחרונים בגן נר, והיא מחזיקה במאזן של שישה ניצחונות מ-11 משחקים נגד גלבוע בחוץ. בשני הניצחונות של הפועל תל אביב על גלבוע העונה רשם ג'יימס יאנס מדד פלוס מינוס משותף של פלוס 43. יותם חנוכי השווה את שיא העונה שלו במחזור הקודם עם 18 נקודות, כשהשיא המקורי נקבע בהפסד להפועל תל אביב בסיבוב הראשון.

בכמה מילים: אחרי מאורעות המשחק נגד מכבי ראשון לציון בגלבוע חוזרים למאבקים ספורטיביים ועם רצון גדול לתפוס את המקום ברבע גמר הפלייאוף. האדומים יודעים שהם יהיו חייבים לנצח את הפועל תל אביב בבית, אחרת נס ציונה עשויה לברוח לה וגם הפועל אילת תתקרב בצורה מאיימת. אחרי הניצחון על נס ציונה להפועל תל אביב נותר להשיג ניצחון אחד כדי להבטיח את המקום השביעי. האדומים ירצו להשיג אותו כבר בגן נר כדי להתחיל בהכנות לקראת הפלייאוף מוקדם מכולם. סשה קיליה ג'ונס לא יתלבש בגלבוע, ג'יימס יאנג וג'ייקובן בראון בהפועל תל אביב.

טל דן שחקן עירוני נס ציונה
נראה טוב במשחקי הבית. טל דן | קובי אליהו

עירוני נס ציונה – הפועל באר שבע (18:00)

הנתונים: שמונת משחקיה האחרונים של עירוני נס ציונה הוכרעו לטובת הקבוצה הביתית. טל דן רשם בשני משחקי הבית האחרונים 11.5 נקודות ומדד 17 בממוצע, ובשני משחקי החוץ האחרונים 3.5 נקודות ומדד 4. הפועל באר שבע עומדת על שישה הפסדים רצופים, רצף ההפסדים הארוך ביותר שלה בליגת העל.

במרכז ההתמודדות: פרנק בארטלי. הגארד עומד על 23 משחקים בספרות כפולות ובשני המשחקים הראשונים העונה עם באר שבע רשם 20 נקודות, 8 ריבאונדים ו-3 אסיסטים בממוצע.

בכמה מילים: משחק קריטי לשתי הקבוצות. הכתומים חייבים ניצחון כדי להגיע עם יתרון מסוים לקראת שני המשחקים הקריטיים נגד גלבוע/גליל והפועל אילת בשני מחזורי הנעילה במאבק על הפלייאוף. מנגד בבאר שבע יודעים שניצחון יכול להשאיר אותם בליגה כבר ביום שני אם מכבי ראשון לציון תפסיד, ואילו הפסד בלב המושבה והמצב של האדומים עשוי להתדרדר בצורה משמעותית. קודי דמפס שב לסגל באר שבע על חשבון ג'וניור איטו.