מכבי ת"א ניצחה 86:93 את הפועל ת"א ועלתה ל-0:2 בסדרת רבע הגמר

בולט בשורות האורחת. סורקין | קובי אליהו

הקבוצה של אבי אבן כמעט איבדה יתרון שעמד על 17 הפרש בשיא, אך סלים חשובים של דרק וויליאמס וקינן אוואנס בסיום סידרו לאורחת ניצחון נוסף בסדרה. רומן סורקין (20 ו-9 ריבאונדים) הוליך את קלעי המנצחת. ג'ייקובן בראון (26) היה נהדר בצד השני, אך זה לא הספיק

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב רחוקה ניצחון אחד מעלייה לחצי גמר הפלייאוף לאחר שניצחה הערב (ראשון) בחוץ 86:93 את הפועל תל אביב ועלתה ל-0:2 בסדרת רבע הגמר. השחקנים של אבי אבן השתלטו על המשחק מהפתיחה וברחו ליתרון דו ספרתי ברבע השני. ברבע השלישי הפער של האורחת הגיע כבר ל-17, כשג'יימס יאנג נאלץ לרדת מהפרקט בעקבות פציעה. בראון החזיר לבדו את המארחת למשחק, אך בסופו של דבר זה לא הספיק, והאדומים רחוקים הפסד אחד מהדחה.

רומן סורקין היה נהדר בשורות המנצחת וסיים עם 20 נקודות ו-9 ריבאונדים. סקוטי ווילבקין הוסיף 18 באחוזים לא טובים (4 מ-16) כשדרק וויליאמס (16) וקינן אוואנס (15) קלעו סלים חשובים ברבע הרביעי ודאגו להשאיר את הניצחון בצד שלהם. בראון כאמור סחב את הפועל על הגב, כאשר עידן זלמנסון ובר טימור היו טובים גם הם, אך לא הצליחו להשלים את הקאמבק.

שחקני הפועל תל אביב מול שחקני מכבי תל אביב על רקע האבוקות ביציעים
פירטכניקה ביציעי הפועל גרמו להפסקת המשחק לכעשר דקות | קובי אליהו

מהלך המשחק

רבע 1:

לאחר כשתי דקות של משחק הופסק המשחק לאור רימוני עשן ואבוקות שהודלקו ביציעים. המשחק חודש לאחר כעשר דקות או רבע שעה. האורחת הייתה זו שיצאה טוב יותר מההפסקה הכפויה והשלימה ריצת 2:16 שהעלתה אותה ליתרון 10:19. בר טימור התעורר ושתי שלשות שלו עזרו להפועל תל אביב להוריד את הפער למינוס שלוש בבלד. 18:24 למכבי תל אביב בסיום הרבע הראשון:

רבע 2:

ג'יימס יאנג שנפצע וירד לספסל במהלך הרבע הראשון חזר לפרקט ברבע השני, אך מכבי תל אביב לא התרגשה והגדילה את יתרונה. האורחים המשיכו להפעיל את סורקין, והפער לזכות האורחת גדל לדו ספרתי – 30:40. השלשות החלו להיכנס לשחקנים של אבי אבן, שהגדילו את הפער לקראת ההפסקה. 36:50 למכבי תל אביב בירידה לחדר ההלבשה.

שחקן מכבי תל אביב רומן סורקין עם דרק וויליאמס, קינן אוואנס
המצטיין של מכבי. סורקין | קובי אליהו
שחקן הפועל תל אביב ג'ייקובן בראון מול שחקן מכבי תל אבי רומן סורקין, סקוטי ווילבקין
החזיר לבדו את הפועל למשחק, אך זה לא הספיק. בראון | קובי אליהו

רבע 3:

ג'ייקובן בראון ביצע עבירה שלישית וירד לספסל בעוד המארחת לא הצליחה להוריד את הפער לחד ספרתי. טוקוטו קלע סל שדה ראשון במשחק, אך ווילבקין צלף שתי שלשות והיתרון של מכבי המשיך לטפס – 44:61. המארחת הצליחה להוריד את הפער, אך ג'יימס יאנג לא יכול היה להמשיך וירד צולע לחדר ההלבשה, נאנלי קלע שלשה והקפיץ שוב את ההפרש ל-16, והאדומים נראו בצרות. ג'ייקובן בראון התעורר וסחף את חבריו לריצת 2:12 והפיגור המקומי ירד ל-71:65 לקראת הרבע המכריע.

רבע 4:

גיל בני המשיך את הריצה המקומית והפער של מכבי ירד ל-4 בלבד, 67:71. בראון וטימור המשיכו להחזיק את הפועל תל אביב, שנותרה קרובה ליריבתה ולא נתנה לה לברוח. וויליאמס ואוואנס קלעו, אך זלמנסון סחט עבירה חמישית מסורקין ועל הדרך קלע מתחת לסל. החטאה של בראון גררה עבירה חמישית של זלמנסון שניסה לחטוף, וגם סנטר הפועל סיים את דרכו במשחק. בסיום וויליאמס ואוואנס קלעו סלים חשובים ומכבי ניצחה 86:93 בדרך ל-0:2 בסדרה.

שחקן מכבי תל אביב קינן אוואנס
סלים חשובים שלו בסיום מנעו מהאדומים להשלים את הקאמבק. אוואנס | קובי אליהו

סטטיסטיקה

קלעו להפועל תל אביב: ג'ייקובן בראון 26 נקודות ו-7 אסיסטים, עידן זלמנסון 16 ו-7 ריבאונדים, בר טימור 15 (3 מ-4 לשלוש), ג'יי פי טוקוטו 12, 11 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-5 איבודים, ג'יימס יאנג 11, רז אדם 4, גיל בני 2. ג'וש אוונס (13:26 דקות) ולוטן אמסלם (01:46) שותפו, אך לא קלעו.

קלעו למכבי תל אביב: רומן סורקין 20 נקודות (7 מ-11 מהשדה) ו-9 ריבאונדים, סקוטי ווילבקין 18 (4 מ-16 מהשדה), דרק וויליאמס 16 ו-6 ריבאונדים, קינן אוואנס 15 ו-5 ריבאונדים, ג'יימס נאנלי 11, ג'ון דיברתולומאו 4, עוז בלייזר 4, ג'יילן ריינולדס 3, ג'ייק כהן 2.