ג'ון דיברתולומיאו: "קרו במשחק הרבה דברים שהם מעבר לכדורסל, נטפל בהם"

הצהובים מובסים במשחק השלישי בסדרה | אודי ציטיאט

ג'ון דיברתולומאו "התבייש" ביכולת מכבי תל אביב בהפסד בדרבי במשחק מספר 3: "היה לנו ערב רע ולא הגבנו". ביקורת על הקריסה של ריינולדס בפלייאוף: "יצא מקצב", וגם: כעס על השיפוט בתחילת ההתמודדות

(גודל טקסט)

אחד אחרי השני יצאו אנשי מכבי תל אביב מיד אליהו אמש (רביעי), כשהתחושה שליוותה את כולם נעה בין הלם לבושה. הצהובים היו בטוחים שהם מגיעים למשחק השלישי בסדרה נגד הפועל תל אביב כדי לטייל בדרך לחצי הגמר, אך בפועל פיגרו בהפרש דו ספרתי מהפתיחה, הובסו ללא תנאי 93:75, וזה נגד קבוצה ששיחקה במשך 20 דקות עם שני שחקנים זרים בלבד.

הצהובים נקלעו לפיגור לקראת סוף הרבע הראשון, ולא הצליחו למצוא פיתרונות ליכולת הקליעה מחד של האדומים, אך גם לא לאגרסיביות שהוציאה לא מעט שחקנים של מכבי מהעניינים. דווקא לקראת המחצית הצליחה הקבוצה הביתית לצמצם ל-9 בלבד עם שלשה מהחצי של דרק וויליאמס, אך עלתה למחצית השנייה חסרת אנרגיות וראתה את הפועל בורחת עם הניצחון.

מאמן מכבי תל אביב אבי אבן עם סקוטי ווילבקין
הרבה עבודה לקראת המשחק הבא. אבן עם ווילבקין | אודי ציטיאט

"הפסד מאכזב ומתסכל. אני מתבייש באיך ששיחקנו, אנחנו צריכים להיות יותר טובים, בתמונה הגדולה אנחנו מובילים 1:2 ויכולים לסגור את זה ביום ראשון", סיכם הקפטן ג'ון דיברתולומיאו שהוביל את קלעי מכבי עם 18 נקודות ב-23 דקות, כשחוץ ממנו רק קינן אוואנס וג'יימס נאנלי קולעים בספרות כפולות, "המטרה הייתה להמשיך את המומנטום, הייתה לנו ריצה לפני המחצית, לא היינו מרוצים מאיך ששיחקנו במחצית הראשונה ולא הגבנו, בדקות הראשונות צמצמנו עוד, והם פתחו את ההפרש. המשחק הזה עלינו, אנחנו צריכים להתקדם ולהיות יותר טובים".

דיברתולומיאו נשאל האם הקבוצה הגיעה למשחק יהירה וענה, "היה לנו ערב רע ולא הגבנו, אנחנו לא יודעים ש-2:0 לא מספיק, יודעים כמה הם מסוכנים, ובמיוחד נגדנו, אי אפשר לזלזל בהם. צריכים להיות בפוקוס ויותר באינטנסיביות".

לבסוף נשאל לגבי מה יהיה במשחק הרביעי בסדרה ביום ראשון בדרייב אין, "אם נצליח או לא, אין אופציה אחרת. המשחק הזה נגמר, אנחנו יכולים לתת לזה לפגוע בנו, אבל נלמד מזה. היו כאן הרבה דברים במשחק הזה בעיקר דברים שמעבר לכדורסל שנצטרך להתמקד בהם. אנחנו מובילים 1:2 וצריכים עוד ניצחון אחד להמשיך לסיבוב הבא".

שחקן מכבי תל אביב ג'יילן ריינולדס מול שחקן הפועל תל אביב ג'יימס יאנג
לא הופיע לסדרה. ריינולדס | אודי ציטיאט

במכבי התייחסו בסיום המשחק ארוכות להופעה המאכזבת של ג'יילן ריינולדס שלא קלע ב-11 דקות, סיים את המשחק עם מדד של מינוס 7, ועם פלוס מינוס של מינוס 21. "ג'יילן יצא לגמרי מהקצב של המשחק, הוא גם איבד את הביטחון שלו", סיפרו בקבוצה, "הוא לא מזלזל או רוצה ללכת מכאן, הוא פשוט לא שיחק תקופה מסוימת, יכול להיות שהוא חשב שהוא לא יתלבש יותר, ואז אחרי הפציעה של אנטה הוא לא מצליח לחזור לעניינים".

בנוסף במכבי באו בטענות לשיפוט במשחק, כשלטענת אנשי הקבוצה בתחילת המשחק שופטי ההתמודדות נתנו לשחקני הפועל תל אביב לשחק יותר מדי אגרסיבי, מה שיצר את הפער הראשוני לטובת האדומים.