סקוטי ווילבקין נפרד ממכבי תל אביב: "אזכור את התקופה הזו לעד"

play
29 נקודות, וניצחון. ווילבקין | דני מרון
אלכסנדר דז'יקיץ' מאמן הפועל ירושלים 01:14

הצהובים אישרו את עזיבת הכוכב שחתם בפנרבחצ'ה. ווילבקין: "תודה להנהלה ולאוהדים, נתגעגע לישראל ולתחושה הביתית שהייתה לנו"

(גודל טקסט)

זה היה באוויר בשבועיים האחרונים, אבל כעת זה הפך לרשמי וסופי: סקוטי ווילבקין עוזב את מכבי תל אביב ובעונה הבאה ישחק בפנרבחצ'ה שתרכוש אותו ממכבי תל אביב בסכום שמוערך בלמעלה ממיליון דולר.

ווילבקין נפרד ברשתות החברתיות וכתב: "ארבע השנים הללו זה זמן שאזכור ואוקיר לעד. אני רוצה להודות למכבי ולהנהלה על ההזדמנות ועל הדאגה במהלך התקופה שלי בישראל. אני אסיר תודה על האליפויות בהן זכינו ועל היחסים שיצרתי לאורך הדרך. אני רוצה להודות לאוהדים על כל האהבה והתמיכה. אשתי ואני נתגעגע לישראל ולתחושת הבית שהייתה לנו. יאללה מכבי".

סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב
אמר שלום. סקוטי ווילבקין | דני מרון

ווילבקין (29, 1.88) הגיע לצהובים בקיץ 2018 אחרי שנקנה מדרושפאקה הטורקית בכמיליון דולר, הקבוצה בה שיחק במשך שלוש שנים והוביל לזכייה ביורוקאפ עונה קודם לכן. מיד הוא הפך לכוכב של מכבי תל אביב ולאחד השחקנים המשמעותיים ביותר שלה ביורוליג. אחרי עונה וחצי במדי הקבוצה הוא חתם לשלוש שנים נוספות, כשהקבוצה בתקופה שלו מצליחה להיכנס לפלייאוף היורוליג פעם אחת, העונה, ופעם נוספת סיימה במקום הרביעי, אבל הפלייאוף לא התקיים בעקבות התפרצות נגיף קורונה.


תצוגת השיא שלו במדים הצהובים הגיעה העונה במשחק הבית נגד מונאקו כשקלע 37 נקודות וסיים עם מדד 37. הוא קלע 1,771 נקודות ביורוליג במדי מכבי ב-124 משחקים, ממוצע של 14.2 נקודות למשחק. עונתו הטובה ביותר הייתה עונת 2019/20, כשרשם 16.1 נקודות בממוצע למשחק. בליגת העל סיים עם שלוש אליפויות וגביע המדינה אחד, כשהוא קולע 1,262 נקודות עם ממוצע של 13.4 נקודות למשחק. שיא הקריירה שלו הגיע במחזור ה-15 של עונת 2018/19 כשהפציץ 36 נקודות במשחק החוץ נגד הפועל תל אביב.