"מאוזנת יותר, טובה יותר": מכבי תל אביב החדשה על שולחן הניתוחים

play
בונזי קולסון, אלכס פויתרס, דארון היליארד | מערכת וואלה! NEWS, Gettyimages
ריאל מדריד אלופת ספרד אחרי שהשלימה 1:3 בסדרה נגד ברצלונה 03:13

מה יהיה שונה ביחס לקבוצות שנבנו סביב ווילבקין, איך טביעת האצבע של דיוויד בלאט כבר מורגשת ומי המועמד הטבעי לפרוץ? בפודקאסט של האתר "באסקטניוז" מנתחים את הסגל התגבש של קטש, ומתרשמים לטובה: "חסר להם רק דבר אחד כדי להפוך לקבוצה מושלמת"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב החדשה מקבלת צורה, ובאירופה כבר מתחילים לנתח את הסגל המתגבש. אלכס פויתרס, דארן היליארד, בונזי קולסון, אוסטין הולינס, גיא פניני ורפי מנקו כבר הצטרפו רשמית, לורנזו בראון, ג'וש ניבו וטי ג'יי ליף אמורים לחבור אליהם, ונראה שכבר אפשר להסיק מסקנות ראשוניות על הקאדר שיעמוד לרשותו של עודד קטש. זה מה שעשו גארד קרשיאקה אריק מקולום והכתב הליטאי דונטאס אורבונאס בפודקאסט של האתר "באסקטניוז".

"בהשוואה לעונה שעברה, הסגל הזה נראה הרבה יותר טוב", אמר מקולום. "יש יותר עומק, יש יותר אופציות בהתקפה. בשנים קודמות ההתקפה שלהם הייתה חד גונית, היא הייתה מאוד תלויה בווילבקין. עכשיו זה אמור להיראות אחרת. לורנזו בראון שחקן שיכול לא רק לקלוע בכמויות, אלא גם לחלק 6-7 אסיסטים למשחק בקלות. ראינו מה הוא עושה בקאזאן, ואיך הכדור זז שם בין כל השחקנים. הוא היה המנוע של הקבוצה, ויכולה להיות לו את אותה השפעה גם במכבי תל אביב. קינן אוואנס יהיה הרכז המחליף, וזה התפקיד הנכון עבורו. יש לו את הכישרון, אבל הוא היה צריך לעבור עונת התחשלות ביורוליג. עכשיו הוא מוכן לזה".

שחקן מכבי תל אביב קינן אוואנס מול שחקן קאזאן לורנזו בראון
אמורים להיות שני שחקני המפתח. לורנזו בראון וקינן אוואנס | דני מרון

מקולום המשיך: "דארן היליארד שחקן מנוסה, יש לו סייז טוב, הוא סקורר שלא צריך לכדרר הרבה כדי להגיע לזריקות שלו. אוסטין הולינס שחקן שמדביק את כולם. הוא שומר מצוין ויודע להתאים את עצמו לשיטה של המאמן, כמו שהוא עשה בזניט ובכוכב האדום. הוא יעשה את זה בקלות גם הפעם. בונזי קולסון הוא סיכון מחושב. היה אפשר לראות את הכישרון שלו בשנים האחרונות, והעונה הוא יהיה מוקף בשחקנים מנוסים שיקלו עליו להתאקלם ליורוליג. מבחינת מכבי ההחתמה שלו היא סיכון נמוך, עם פוטנציאל גבוה להצלחה. הוא יכול ממש לעזור להם, למרות שיהיו לו עליות וירידות. אלכס פויתרס סנטר נהדר, הוא ולורנזו בראון יחברו הרבה אלי-הופים. ג'וש ניבו הוא אתלט משוגע, יש לו כוח עצום וניתור מטורף".

לדבריו של מקולום, "הקבוצה הזאת בנויה בצורה מושלמת, ורואים שלדיוויד בלאט יש חלק בזה. הם יכולים לעשות חילופים אוטומטיים בכל העמדות, יש להם גארדים גדולים, הם יכולים לרוץ, הם יכולים לשחק בהתקפה העומדת בזכות האופציות שיש להם בפיק אנד רול. זו קבוצה אטרקטיבית מאוד, וכל מה שחסר לה זה עוד סקורר מהספסל. הם צריכים צלף, קלע שלשות אבסולוטי, אבל עכשיו הם בנויים להיות קבוצת פלייאוף".

אורבונאס טען שהצהובים מתמקדים כעת במציאות פאוור פורוורד עם יכולות קליעה. בין האפשרויות שנמצאות בשוק אפשר למצוא שמות כמו אדריאן מוארמן, בן בנטיל, דשון תומאס, טריי תומפקינס ואנתוני גיל שלדברי אורבונאס, "צפוי לחזור ליורוליג אחרי הניסיון הקצר ב-NBA".

יו"ר הוועדה המקצועית של מכבי תל אביב דייויד בלאט
טביעת האצבע שלו מורגשת. בלאט | ברני ארדוב

אורבונאס מסמן את קינן אוואנס כמועמד לפריצה העונה. "לכל אורך התקופה של ווילבקין במכבי תל אביב, הקבוצה חיפשה את השותף האידיאלי שלו. לכולם זה היה קשה, וגם לקינן אוואנס. אולי השנה הטא יעשה את הצעד הענק הזה, כמו שכריס ג'ונס עשה העונה בוילרבאן. אוואנס נמצא בסיטואציה נכונה יותר, הוא מנוסה יותר. יש סיכוי גבוה שיעשה קפיצת מדרגה. בכל מקרה, ביחס לעונה שעברה, לסגל הזה יש סיכוי גבוה יותר להפוך לקבוצה אמיתית על ומחוץ למגרש".