ריאל מדריד הודיעה: פאבלו לאסו לא ימשיך בעונה הבאה

play
לאן עכשיו? לאסו לאסו | רויטרס
ריאל מדריד אלופת ספרד אחרי שהשלימה 1:3 בסדרה נגד ברצלונה 03:13

הבלאנקוס הודיעו כי בעקבות התקף הלב שעבר המאמן הוא לא יישאר בתפקידו: "המועדון לא חשוב יותר מהבריאות שלו, מבינים את העצב שלו"

(גודל טקסט)

סוף עידן בריאל מדריד: קבוצת הכדורסל של המועדון הודיעה הערב (שני) כי החליטה לא להשאיר בתפקיד המאמן את פאבלו לאסו – "אך ורק בעקבות סיבות רפואיות". כידוע, מאמן הקבוצה מאז שנת 2011 עבר אירוע לב לפני כחודש והובהל לבית החולים. הוא אמנם שוחרר לביתו ואף עשה זאת כשהוא נוהג ברכבו הפרטי כעבור יומיים בלבד, אך הוא לא שב לעמוד על הקווים בסדרת הגמר בה ריאל מדריד הבטיחה את הזכייה באליפות ספרד עם 1:3 על ברצלונה. עוד לא יצאה על כך הודעה רשמית, אך עוזרו שהחליף אותו בסדרת הגמר, צ'וס מתאו, ימונה למחליפו.

ללאסו נותרה עוד עונה אחת בחוזה, אך בעקבות התייעצות עם מספר רופאים ומומחים בה הובהר כי קיים סיכון בהשארת המאמן בתפקיד, הבלאנקוס החליטו לשחרר את הספרדי: "בראש סדר העדיפויות של המועדון נמצא המצב הבריאותי של לאסו, זאת מתוך הערכה כלפיו. ריאל מדריד מבינה שההחלטה העציבה אותו, אך שום דבר, אפילו לא ריאל מדריד, לא יותר חשוב מבריאות של בן אדם".

פאבלו לאסו מאמן ריאל מדריד
סוף עידן. לאסו | אימג'בנק GettyImages, Sonia Canada

בספרד דיווח כי ריאל הגישה מספר הצעות בפניו של לאסו על מנת "להמתיק את הגלולה", כולל שנת שבתון בה המועדון ישלם את מלוא שכרו. עם זאת, לאסו שמרגיש טוב ומוכן לשוב לתפקיד לא רצה להישאר בצד וכעת הוא עשוי לחפש מועדון חדש. הצוות שעבד לצד לאסו ימשיך בריאל כאשר מתאו יעמוד בראשו.

במהלך הקדנציה הארוכה שלו במועדון, לאסו זכה בשש אליפויות ספרד (כולל האחרונה בה לא עמד על הקווים בסדרת הגמר), שישה גביעים ובשני גביעי יורוליג – ב-2015 וב-2018. תחתיו, ריאל מדריד גם הפסידה שלושה גמרי יורוליג – לאולימפיאקוס ב-2013, למכבי תל אביב ב-2014 ולאנאדולו אפס בעונה החולפת.