עלתה לגמר: 64:75 להפועל חיפה על קטאיה במוקדמות היורופקאפ

שחקן הפועל חיפה עמית שמחון | אתר רשמי, מתוך אתר פיב"א

אנתוני היקי להט עם 22 נקודות, שמחון וריימן קלעו 11 כל אחד והחבורה של דרוקר זקוקה לניצחון נוסף כדי להבטיח את עלייתה לבתים

(גודל טקסט)

הפועל חיפה החלה את דרכה במוקדמות היוורופקאפ ברגל ימין. הקבוצה הישראלית הראשונה שהתחרתה במפעלים האירופיים לעונת 2022/23, גברה הערב (רביעי) בבולגריה 64:75 על קטאיה הפינית והיא כעת רחוקה ניצחון אחד נוסף מהעפלה לשלב הבתים, כשמצפה לה מפגש בין המנצחת בין רילסקי הבולגרית לבי.סי וולבס הליטאית. הגמר ייערך ביום שישי בשעה 20:00 שעון ישראל.

חשוב לציין שגם אם הפועל חיפה תפסיד בגמר, היא ככל הנראה תעפיל ליורופקאפ מאחר ש-7 מ-8 משתתפות משחקי הגמר תעפלנה לבתים, כשיחס הסלים הכללי ייקבע.

מאמן בני הרצליה שרון דרוקר
פתיחה מוצלחת לפרק בהפועל חיפה. שרון דרוקר | דני מרון

מעבר למינויו של שרון דרוקר למאמן, הפועל חיפה ערכה מספר שינויים מהותיים הקיץ ועד כה התקשתה במשחקי ההכנה, אבל היום בבולגריה מול הפינים זכתה הקבוצה לתרומה נאה מהרכז האמריקאי החדש אנתוני היקי שקלע 22 נקודות (10 מ-19 מהשדה) ומסר 6 אסיסטים וכן בלטו וויל ריימן ועמית שמחון עם 11 נקודות כל אחד. הפורוורד ג'יילן ג'ונס הוסיף 8 נקודות ו-8 ריבאונדים והגארד שהאריך חוזה, אלן קאדים, הוסיף 7 נקודות ומסר 4 אסיסטים. גם ספנסר וייס סיים עם 7 נקודות.

הפועל חיפה עלתה ליתרון ראשון במשחק בדקה הרביעית של הרבע הראשון והחלה לברוח לפינים בשלוש הדקות האחרונות של אותו רבע, ממנו ירדה ביתרון 17:25. הפינים ניסו לחזור לכל אורך המשחק, אבל עד הסיום לא הצליחו להשוות – גם כשהפועל חיפה ברחה ליתרון דו ספרתי והפינים הצליחו לצמק את היתרון למרחק מינימלי, כולל ברבע האחרון, חניכיו של דרוקר השכילו לשמור על היתרון על אף שהתקשו במיוחד מול אמנזה אגקזה שנעצר על 19 נקודות.

קלעו להפועל חיפה: היקי 22, ריימן ושמחון 11 כל אחד, ג'ונס 8, וייס ואלן 7 כ"א, אפסון 6, לוטאטי 3. שותפו: אביטל ולביא.