בדרך לדרבי בגמר: מכבי תל אביב גברה 91:97 על הפועל חולון

שחקני מכבי תל אביב כדורסל | דני מרון

פויתרס עם דאבל דאבל של 17 נקודות ו-11 ריבאונדים, ולורנזו בראון בבכורה עם דאבל דאבל משלו (13 נק' ו-12 אס') העלו את הצהובים לגמר היסטורי בגביע ווינר מול הפועל תל אביב. 24 נקודות של רגלנד לא הספיקו לאלופה

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב עלתה הערב (חמישי) לגמר גביע ווינר אחרי ניצחון 91:97 על הפועל חולון באנרבוקס בחדרה. הצהובים, יחד עם הרכש הנוצץ לורנזו בראון, נראו הרבה יותר טוב מקבוצתו של גיא גודס ותפגוש את הפועל תל אביב שניצחה 71:76 את הפועל ירושלים, בדרבי ראשון אי פעם בגמר המפעל. היריבות התל אביביות יפגשו במעמד גמר לראשונה מאז 93/94 בגביע ובליגה מאז 2004/5.

הרכז הספרדי שזכה באליפות אירופה עם נבחרתו רשם בכורה מוצלחת עם 13 נקודות ו-12 אסיסטים, ויחד עם חמישה שחקנים נוספים קלעו בספרות כפולות, כולל 47.6 אחוז מחוץ לקשת. רפי מנקו קלע 14 עם 4/5 מהשלוש מול האקסית ואלכס פויתרס עם דאבל דאבל משלו של 17 נקודות ו-11 ריבאונדים.

האלופה לא נראתה מספיק טוב מול הצהובים, ורק רבע אחרון מדהים צמצמה את ההפרש לחד ספרתי, אחרי שהיה בשיאו 21 לטובת מכבי. ג'ו רגלנד (24 נקודות ו-8 אסיסטים) ומרווין ג'ונס עם 17 נקודות בלטו אצל הסגולים שיצאו מאוכזבים מהמשחק אחרי שכמעט הצליחו לחזור למשחק בסיום.

מאמן מכבי תל אביב עודד קטש
יחפש תואר ראשון כמאמן מכבי תל אביב. עודד קטש | דני מרון

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: פויתרס 17 נק' ו-11 ריב', ניבו, בולדווין ומנקו 14 נק' כ"א, בראון 13 נק' ו-12 אס', קולסון 11 נק', דיברתולומיאו 9 נק', זיו 3 נק', סורקין 2 נק'. כן שותף, גיא פניני.

קלעו להפועל חולון: רגלנד 24 נק' ו-8 אס', ג'ונס 17 נק', משגב 14 נק', דאוסון וקאדג'י 10 נק' כ"א, ג'ונסון 7 נק', בורדיון 6 נק', דלטון 3 נק'.

שחקן מכבי תל אביב רפי מנקו
ערב קליעה גדול שלו מול האקסית. רפי מנקו | דני מרון

מהלך המשחק

רבע 1:

אחרי יותר מדקה וחצי ראשונה לתוך המשחק ללא נקודות, בונזי קולסון קלע את השתיים הראשונות של הצהובים. שלשה ענקית של דיברתולמאו כמעט מהחצי מצד אחד, וסל מחוץ לקשת של כריס ג'ונסון מהצד השני העמיד את השתי הקבוצות על 8:9 לצהובים. לורנזו בראון עלה מהספסל וקלע שלשה שהורידה את מכבי ביתרון 8:14 לפסק זמן של גודס. הספרדי נכנס נהדר למשחק ומסר אסיסט יפה לניבו, לפני שאקס חולון, רפי מנקו, העלה את מכבי ליתרון 8. שון דאוסון החזיר את חולון למשחק, אבל בראון עם אסיסט שלישי בשלוש וחצי דקות פתח בצורה טובה את הקדנציה במדי הצהובים וניבו עם שש נקודות שמר על היתרון, 19:27 למכבי תל אביב בסוף הרבע הראשון.

רבע 2:

הרבע השני נפתח גם הוא עם סל של ניבו וסל מחוץ לקשת של קפטן הצהובים בדרך ליתרון 13 ופסק זמן סגול. חולון חזרו מפסקי הזמן עם שלשה גדולה של בורדיון וחדירה קלה לצבע של רגלנד הורידה את ההפרש לחד ספרתי, עד עוד קליעה מהשלוש של מנקו. בולדווין המשיך להרשים מהצבע עם סל מחצי מרחק ובראון עם שלשה נוספת העלה את הצהובים ליתרון 28:40. רגלנד החזיר את הסגולים למשחק עם קליעות מהקו, כשמהצד השני בולדווין דייק גם הוא. מרווין ג'ונס עם דאנק ענק על סורקין סחט סל ועבירה, לפני ריבאונד התקפה מוצלח של פויתרס וקליעות שלו מהקו. מהלך נהדר נוסף של בראון הסתיים בהטבעה קלה, לפני אסיסט יפה של מנקו לסורקין שהטביע ועוד שתיים של רגלנד. בולדווין סחט סל ועבירה עד סל של משגב שקבע כי מכבי תרד למחצית ביתרון 40:52.

לורנזו בראון, מכבי תל אביב
הופעות מרשימות של השניים. רגלנד ובראון | דני מרון

רבע 3:

קולסון פתח את הרבע השלישי עם חמש נקודות רצופות והעלה את מכבי ליתרון שיא של 19. רגלנד עם נקודות ראשונות ברבע אחרי שתיים וחצי דקות ניסה להחזיר את הקבוצה של גודס למשחק, אבל ריבאונד הגנתי רע של חולון שלח את פויתרס פעמיים לקו ושם הוא דייק כדי להעלות את הצהובים ליתרון 46:65. בראון סחט סל ועבירה במהלך אדיר, קלע מהקו וראה את דאוסון חודר יפה לצבע של מכבי ומוריד את היתרון מ-20 הפרש. מנקו עם 4/5 מהשלוש קבר שלשה נוספת וסל נוסף של ניבו העלה את קבוצתו של קטש ל-54:77. קאדג'י החזיר את חולוניה עם ארבע נקודות רצופות וג'ונס עם שלשה רשם ריצה של 0:7 של הסגולים בסוף הרבע השלישי בדרך ל-61:79 צהוב.

רבע 4:

בראון עם מסירה ליפתח זיו שקלע מחוץ לקשת, העלה את מאזנו הערב לדאבל דאבל עם 13 נקודות ו-10 אסיסטים. רגלנד לא נח וקלע ארבע נקודות רצופות, כשבצד השני ג'ונס חסם את כהן וחולון נראתה טובה יותר בדקות האלה. פויתרס מצליח שוב מתחת לסל ועם עוד שני ריבאונד הגנה שומר על הפרש דו ספרתי. ניבו עם חדירה נוספת לטבעת המשיך לבלוט בצבע, כשקאדג'י עם עבירת תוקף יצא מהמשחק וחימם את האווירה בחדרה. שון דאוסון קלע מחוץ לקשת כדי להוריד את היתרון ל-11 בלבד כשקטש קרא לפסק זמן צהוב. חולון עם ריצת 14:32 חזרה בענק למשחק וההפרש ירד לחד ספרתי שתי דקות לסיום המשחק, אחרי שלשה גדולה של משגב. הצהובים איבדו את הראש בדקה האחרונה, ואחרי איבוד של בולדווין, מנקו ביצע עבירה ודאוסון צמצם לארבע בלבד. בולדווין אחרי האיבוד חדר יפה לצבע והוריד את הקבוצות לפסק זמן סגול דקה לסיום. רגלנד קלע מהקו, אבל זה לא הספיק ומכבי תל אביב עלתה לגמר גביע ווינר עם 91:97 בסיום הרבע האחרון.

אלכס פויתרס, מכבי תל אביב
דאבל דאבל לגבוה של הצהובים בדרך לגמר. אלכס פויתרס | דני מרון

מכבי תל אביב תחל את עונת היורוליג שלה במשחק ביתי מול ז'לגיריס קובנה ביום חמישי שבוע הבא (6.10), בעוד הפועל חולון תפתח את ליגת האלופות ביום שני (3.10) במשחק חוץ בפולין מול לגיה ורשה.