החתמה מפתיעה? מכבי תל אביב במשא ומתן עם השוטינג גארד מאט תומאס

play
מאט תומאס במדי שיקגו בולס | GettyImages, Jonathan Daniel
תיקתקנו: סיכום היום בספורט, 11.10 06:28

על רקע פציעת היליארד, הצהובים מנסים לצרף את הצלף ששיחק בעונה שעברה בשיקגו. קטש אחרי קרית אתא: "שיחקנו בהרכבים לא רגילים"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב לא התקשתה היום (שלישי) מול העולה החדשה עירוני קרית אתא והביסה אותה 68:94 ביד אליהו בפתיחת המחזור השני בליגה, הודות לריצת 8:34 במחצית הראשונה שלמעשה הכריעה את ההתמודדות בשלב מוקדם. הצהובים, שצלפו 16 שלשות בדרך לניצחון, יחלו כעת בהכנות למשחק נגד פנרבחצ'ה ביום שישי בטורקיה, שיהיה הראשון מבין שלושה ביורוליג תוך שישה ימים.

כעת הצהובים עוסקים גם בשאלת החיזוק לקבוצה, על רקע הפציעה של דארן היליארד. הקבוצה נמצאת בשיחות עם הגארד האמריקאי מאט תומאס ששיחק בעונה שעברה במדי שיקגו בולס. הצהובים ניסו לצרף את תומאס במהלך הפגרה הנוכחית ללא הצלחה וכעת מקווים במועדון להשלים את המהלך ולהביאו. תומאס נחשב לקלע מצוין מבחוץ, ושיחק בעבר בולנסיה ואוברדוירו.

בסיום המשחק היום המאמן עודד קטש: "אני מרוצה, אבל נתפס לי הגב חצי דקה לפני המשחק והייתי חצי כוח. זה טוב לשחק נגד קבוצה שמתרגלים מולה מספר סוגי הגנות והיו דברים שאהבתי, אבל גם היו דקות הרבה פחות טובות ויש לנו הרבה דברים לתקן. מבחינת האנרגיות היה שינוי (לעומת משחקים קודמים, א.ש). ניסינו לנהל את הדקות של ווייד ולורנזו והיינו חסרים גם את היליארד אז שיחקנו בהרכבים שאולי לא היינו רגילים".

מאט תומאס במדי שיקגו בולס
החיזוק שקטש חיפש? מאט תומאס | אימג'בנק GettyImages, Jonathan Daniel

קטש גם נשאל על 16 השלשות ב-50 אחוז, אחרי שמכבי ת"א התקשתה לקלוע מחוץ לקשת עד כה: "ההגנה שלהם נתנה לנו, וכמו שאמרתי היו דקות טובות שבהן הזזנו את הכדור והיינו יכולים לקלוע אפילו יותר. זו לא הייתה התכנית, לקחנו את מה שנתנו לנו".

לקראת פנרבחצ'ה אמר: "זה סיפור אחר לגמרי. זו קבוצה ברמה גבוהה ואנחנו קצת פצועים ונצטרך לעשות התאמות. יש לנו יומיים להתכונן וננסה לבנות תכנית משחק כדי שנדע מה לעשות מבחינה הגנתית. אם אנחנו מוכנים? זו עדיין פתיחת עונה ויהיה יותר מסובך בלי דארון".

ג'ון דיברתולומיאו שקלע 18 נקודות (6 מ-10 לשלוש) הוסיף: "אנחנו שיחקנו את המשחק שלנו, קלענו זריקות וזה שהורדנו אותם למתחת מ-70 נקודות עזר לנו. לא יודע אם הרגשתי חם, גם החטאתי זריקות שהיו קלות לדעתי, אבל החברים תמכו בי ואפשרו לי לזרוק ואני שמח שיכולתי לעשות זאת. דיברנו על זה גם היום במחצית (שיש הרבה עליות וירידות, א.ש) וזה דבר שאנחנו צריכים לעבוד עליו ולהשתפר".

מאמן עירוני קרית אתא שרון אברהמי
מחכה לבריסקר. שרון אברהמי | לירון מולדובן

בצד המפסיד שרון אברהמי לקח את ההפסד בעירבון מוגבל. "מכבי קבוצה הרבה יותר טובה", הסביר. "פתחנו טוב כמו שקיווינו, אבל נתנו להם לרוץ. כדי להגיע למשחק צמוד מול קבוצה כזאת צריכים לקרות הרבה דברים. לא היינו מספיק קשוחים, ניסינו לעשות מה שאנחנו יכולים ובחלק מהדקות הצלחנו. היו דקות פחות טובות, יש מה לתקן אצלנו לקראת ההמשך. ניסיתי לעשות דברים קצת אחרת, בהתחלה זה עבד ואחר כך קצת פחות טוב. היינו רכים בחלק מהדקות, אבל אלה לא המשחקים שניבחן בהם. האם מייקל בריסקר יגיע? לא יודע, בוא נראה. זה תלוי בהנהלה".

סייע בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן