בארון: "חולמת לשחק במדי נבחרת ישראל"

בארון. השנה זה התחבר מהר יותר
בארון. השנה זה התחבר מהר יותר | צילום: באדיבות מנהלת ליגת הנשים

המתאזרחת של רמת השרון מאושרת להיות כאן. ויש לה גם עוזר לא צפוי

(גודל טקסט)

בעונתה השנייה בישראל, אליסה בארון כבר מרגישה בבית. אחוזים נאים מחוץ לקשת וכמעט 11 נק' בממוצע למשחק העונה, מוכיחים כי ההתאקלמות הושלמה בהצלחה. תשאלו אפילו את הכלב קופר, אותו הביאה עימה ארצה הישר מארה"ב. "רואה את עצמי משחקת בישראל שנים רבות", היא אומרת.

 

הסיבוב ה-2 בליגת אתנה ווינר לנשים בכדורסל הסתיים ביום שני האחרון. אחת מהקבוצות הבולטות של הסיבוב הייתה ללא ספק רמה"ש, שהשלימה סיבוב מצוין, שהציב אותה במאזן זהה לבנות הרצליה ומכבי אשדוד (4:10).

 

 

אחת מהאחראיות לשיפור הניכר ביכולת של הקבוצה מאולם אורנים היא הגארדית אליסה בארון, עבורה זוהי עונה שנייה במדים האדומים-לבנים. השבוע האמריקנית הייתה מהגורמים המרכזיים לניצחון קבוצתה במסגרת המחזור ה-14 מול הפועל פ"ת (61:76), עם 25 נקודות, 5 כדורים חוזרים ו-2 אסיסטים, שזיכו אותה גם בתואר ה-MVP של המחזור.

 

"ההורים שלי הגיעו מארה"ב לצפות בי, כך שהייתה לי אקסטרה מוטיבציה", סיפרה בסיום בארון החייכנית, שהעמידה אחוזים מצוינים מחוץ לקשת עם 5 שלשות מתוך 7 ניסיונות, והוסיפה בנימה יותר רצינית: "יש לנו עוד דרך ארוכה העונה לעבור, אבל זה לא סוד שאנחנו שואפות להילחם למעלה עד סוף העונה".

 

בארון (23, 1.80), בוגרת אוניברסיטת פנסילבניה עבור מי שאינו זוכר, נכנסה לתודעת חובבי כדורסל הנשים בישראל, עת שיחקה במסגרת המכביה ה-19 לפני כשנתיים וחצי, וזכתה להניף את מדליית הזהב יחד עם נבחרת ארה"ב. העונה היא מעמידה ברמה"ש ממוצעים של 10.9 נק', 5 ריב', 2.4 אס' ו-40.4% מחוץ לקשת. "אני מרגישה השנה הרבה יותר בטוחה בעצמי", היא אומרת. "כיף לי בישראל, האנשים כאן נחמדים מאוד וגם מבחינת כדורסל התאקלמתי בליגה".

 

אליסה והכלב האהוב קופר (צילום: אלבום פרטי)

 

אגב, מי שמסייע בהתאקלמות של בארון בישראל הוא לא אחר מאשר הכלב קופר, אותו הביאה עימה אליסה ארצה בטיסה מארה"ב. "הוא שוקל 27 ק"ג, כך שהיה קצת קשה להביא אותו יחד איתי. כל האופרציה עלתה הרבה, אבל זה שווה את זה. גם אן מארי ארמסטורנג, שותפתי לדירה, הביאה את פיט הכלב שלה. אנחנו מטיילים איתם ביחד, וזה כיף נורא".

 

אליסה, במה שונה ברמה"ש של העונה מזו של אשתקד?

 

"גם בשנה שעברה היו כאן שחקניות טובות, אבל אני חושבת שהעונה הצלחנו להתחבר כבר בשלבים מוקדמים יותר, למרות שההתחלה הייתה לא פשוטה. ייאמר לזכותו של עדני דגן שהוא יודע למצות את הפוטנציאל מהקבוצה. היה לנו סיבוב שני טוב, אבל כעת חובת ההוכחה תהיה עלינו להמשיך באותה יכולת קדימה גם בסיבוב השלישי וכמובן בפלייאוף".

 

האם ההדחה ברבע גמר הגביע ע"י אשדוד פגעה במורל שלכן?

 

"אף פעם לא נעים להפסיד, במיוחד כשמדובר בנוק אווט של משחק אחד, אבל אנחנו כבר עם הפנים קדימה. יש לנו מטרות ברורות השנה. אנחנו בהחלט מכוונות למעלה ורוצות לקחת אליפות העונה. אני מאוד מאמינה בשחקניות ובצוות ברמה"ש".

 

כיהודייה שמשחקת בישראל על תקן מתאזרחת, האם היית רוצה לשחק במדי נבחרת ישראל?

 

"זה יהיה כבוד ענק מבחינתי לקבל זימון שכזה. בשנה שעברה התאמנתי באופן לא רשמי עם נבחרת העתודה. יהיה נהדר לייצג את ישראל במסגרת בינלאומית, אבל זה כבר לא תלוי בי".

 

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי