אלי רבי: אשדוד אגרסיבית יותר, רמת חן יותר מהירה

דורון וצעירי נאבקות. מי תניף גביע?
דורון וצעירי נאבקות. מי תניף גביע? | צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל

המאמן לקראת גמר הגביע ב-18:30: "השביתה לא תשפיע, העומק יכריע"

(גודל טקסט)

מאמן הנשים המעוטר, אלי רבי, שהחליט לפני למעלה משנה לקחת פסק זמן מאימון בליגת הנשים ובנבחרת ישראל אותה אימן שבע שנים, מכיר היטב את שתי הקבוצות שהעפילו לגמר הגביע, אך מתפתל כשמתבקש לנבא מי תהיה הקבוצה שתניף את הגביע ב-18:30. "לגמר הגיעו שתי הקבוצות הטובות בליגה וזה עומד להיות גמר מאוד מעניין ומרתק. קשה להמר מי כאן הפייבוריטית, למרות שלאשדוד יש כלים נהדרים. יש לה הרכב שהרבה זמן לא נראה בכדורסל הנשים. מצד שני, רמת חן היא קבוצה שנכון לעכשיו יותר מחוברת מאשדוד, אם כי הכלים שיש לאשדוד מאזנים זאת".

 

לדעתך השתיים ייפגשו גם בגמר הפלייאוף של ליגת הנשים?
"זה נראה ככה. לשתיים יש סגלים הרבה יותר רחבים מאשר לא.ס. רמה"ש או לבנות הרצליה שהעפילו אף הן לחצי גמר הפלייאוף ולהערכתי גם האליפות תוכרע בין אשדוד לרמת חן, כי בסדרות העומק על הספסל הוא זה שמכריע ולאשדוד ולרמת חן יש את זה".

 

 

מה כל אחת מהשתיים צריכה לעשות כדי לחזור הביתה עם הגביע?
"אשדוד חייבת לעצור את המשחק המהיר של רמת חן. יש לרמת חן שחקניות מאוד מהירות שיבלטו במיוחד לעומת הרכבים מסוימים של האשדודיות. במשחק מסודר יש לאשדוד יתרון על רמת חן והיא תצטרך להתמודד עם האגרסיביות ההגנתית של אשדוד. אם התנועה של רמת חן תהיה סבלנית וטובה, הן יצליחו לכפות את המשחק שלהן. אם אשדוד תעצור את המתפרצות של אשדוד, להן יהיה את היתרון.

 

מי הן לדעתך השחקניות הדומיננטיות בשתי הקבוצות?
"באשדוד אלישיה קלארק וברמת חן קיילה תורנטון. מעבר לכך, כל שחקנית בכל אחת משתי הקבוצות יכולה להיות אקס פקטור במשחק כזה. באשדוד אנחנו מדברים על קטיה לויצקי, לייני סלווין ובטח ששי דורון, שיכולות להיות אלו שיכריעו את המשחק. לרמת חן יש את שירן צעירי, נעמה שפיר, דייזי פדר, דניאל דיאמנט ואלכס כהן שהן שחקניות מצוינות. לכל אחת מהקבוצות יש כלים להכריע את המשחק ואני חושב שזו טעות לבנות על שחקנית כזו או אחרת. שתי הקבוצות צריכות להגיע מוכנות טקטית ועם חשיבה כיצד הן מצליחות להביא את היכולות שלהן למגרש. שם המשחק יוכרע".

 


ענבר והעליון. מחפשים תואר ראשון (עודד קרני, איגוד הכדורסל)

 

עד כמה תשפיע השביתה שהייתה בליגה?
"אם זה היה משחק ראשון אחרי השביתה זה יכול היה להשפיע. היות וזה לא משחק ראשון, אני מאמין שזה ישפיע פחות. לאף אחת מהשתיים אין יתרון כי הקבוצות נחו באותה מידה. חוץ מזה שהשביתה הפכה לחלק מהיסטוריה".

 

הלב שלך חצוי?
"בקבוצות שאני לא מאמן אני משתדל שלא להיות מעורב. יש לי סימפטיה מן הסתם  לשתיים ומי שתנצח נפרגן לה".

 

רבי לא נכח העונה באף משחק בליגת העל לנשים. "לא הייתה לכך סיבה", הוא טוען, "יחד עם אשתי התחלנו במשהו מיוחד, פרויקט חדש בגני תקווה שבו אני מנהל את המועדון יחד עם אריאנה באופן פרטי. אני רוצה להאמין שזה יהיה בידיים שלנו כמה שנים. אין לנו כוונה להעלות קבוצה לליגת העל, כי אין לנו תמיכה עירונית, אז אנחנו מתמקדים במחלקת הנוער. יש לנו 450 ילדים ועבודה מעל לראש".

 


רבי. מחכה לרגע הנכון (עדי אבישי)

 

באופן אישי לא מדגדג לך לחזור ולאמן בליגת העל?
"אני מאוד רוצה לחזור ולאמן. אני מקווה להשתלב באימון גברים למרות שאני לא פוסל בכלל אימון נשים. אצל הגברים יש בעיה לקבל ג'וב. הייתי מוכן אפילו לשמש כעוזר מאמן שנה-שנתיים ואז אולי לאמן קבוצה. מצד שני, אני לא פוסל אימון נשים ואם תבוא הצעה אטרקטיבית מקבוצה טובה אשמח לחזור ולאמן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי