מנהלת הליגה לנשים מסירה את הכפפות

איריס שטרק
איריס שטרק |

בארגון הזהירו: "חתימת הסכם שיווק עם ההתאחדות מהווה ביזיון בית המשפט"

(גודל טקסט)

מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל שלחה באמצעות עורכי דינה מכתב חריף לשרת האוצר משה כחלון, שרת התרבות והספורט מירי רגב, יושב ראש ההתאחדות לכדורגל עופר עיני ומנכ"ל המועצה להסדר ההימורים בספורט. בפניה התריע הארגון כי "חתימת הסכם שיווק עם ההתאחדות לכדורגל מהווה ביזיון בית המשפט", וזו לשון ההודעה: 

1. ביום 27.7.2016 הוציא בג"צ צו על תנאי בתיק שבנדון. הצו הופנה למועצה להסדר ההימורים בספורט, לשרת התרבות והספורט לשר האוצר ולהתאחדות לכדורגל ועניינו באפליה תקציבית חמורה כלפי כדורסל הנשים בישראל במסגרת הסכמי השיווק של המועצה להסדר ההימורים בספורט. 

2. בנוסף, הורה בג"צ לצדדים לפעול למציאת "פתרון כולל, ולמצער, פתרון ביניים להפעלת ליגת הנשים בעונה הקרובה" (החלטה מיום 27.7.2016 מצ"ב נספח א').

3. בנוסף, במסגרת הדיון בבג"צ התחייבה המועצה להסדר ההימורים בספורט שלא לחתום על הסכם שיווק חדש עם גופי הספורט, לרבות ההתאחדות לכדורגל, בטרם יתאפשר דיון בהסכם זה בג"צ. התחייבות זו אף הודגשה בהחלטת בג"צ מיום 27.7.16.  

4. בהמשך, ביום 30.8.16, הודיעה ההתאחדות לכדורגל כי "לנוכח העובדה שעד לשעה זו טרם נחתם הסכם השיווק עם הטוטו…. הכדורגל הישראלי מפסיק את פעילותו בכל הרמות, למעט נבחרות ישראל".

5. מאז החלטת בג"צ, פנו הח"מ פעם אחר פעם, במשך שבועות רבים, לכל הצדדים, לפעול בהתאם להנחיית בג"צ ולמצוא מתווה תקציבי כולל לליגת הנשים, ופתרון דחוף שיאפשר את פתיחת העונה הקרובה העומדת בפתח. למרבה הצער פניות אלה טרם קיבלו כל מענה ענייני.

6. יוער כי גם התקציב שהובטח לעונה שחלפה, דרך משרד התרבות והספורט בסך 2.4 מיליון ₪  , טרם התקבל במלואו (התקבל רק כמחצית הסכום) ואף הסכום שכבר אושר ביום 16.6.2016 על ידי חשב המשרד בסך 800,000 ₪ בגין "מענק ישראליות" לקבוצות טרם הועבר (סכום זה האמור לשמש לכיסוי הלוואה שנטלו המנהלת והקבוצות מהאיגוד על סמך הבטחת משרד הספורט).

7. הח"מ אף פנה בשבועות האחרונים, שלוש פעמים, לב"כ המועצה לקבל לידיו את נוסח הסכם השיווק לעונה הבאה עם מנהלת ליגת הגברים בכדורסל, אך ב"כ המועצה בחר להתעלם מפניות אלה. 

8. בנסיבות אלה, קיבלה מנהלת ליגת הנשים בתדהמה את הודעת משרד הספורט מהיום (6.9.2016) לפיה הושג סיכום עם משרד האוצר, וכי "סיכום זה מאפשר את החתימה על הסכם השיווק של הכדורגל ובכך הוסר איום השבתת הליגה וכן את הודעת ההתאחדות לכדורגל על חזרה לפעילות לאחר ש- "התקבלו הערבויות הנדרשות והובטח לנו כי ההסכם שהושג עם הטוטו לארבע שנים יכובד וייחתם בימים הקרובים"  

(הודעת משרד הספורט מיום 6.9.16; הודעת ההתאחדות לכדורגל מיום 6.9.16 מצ"ב נספח א')

9. מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל רואה בחומרה רבה כל התנהלות המתעלמת מהחלטות בג"צ ומהתחייבויות הצדדים. 

10. דברים ברורים אלה מתייחסים הן לעניין הסכם השיווק עם ההתאחדות לכדורגל ומנהלת הליגה לגברים בכדורסל והן לעניין הצורך הבהול במציאת פתרון תקציבי שיאפשר את קיומו של כדורסל הנשים בישראל. 

11. לא ניתן לראות זאת אחרת מאשר ביזיון בית המשפט הגבוה לצדק.

12. וגם זאת יש לומר. היחס לו זוכה מנהלת הליגה לנשים בכדורסל, הן ממשרד התרבות והספורט והן מהמועצה להסדר ההימורים בספורט, מותיר את תחושה קשה כי ספורט הנשים בישראל פשוט לא נמצא על סדר יומם. מעבר לעובדה שהתנהלות זאת מנוגדת להצהרותיהם ברומו של עולם בפני בית המשפט העליון, הרי שיש בכך מעילה בתפקידם הציבורי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי