ליגת העל לנשים הסתיימה, מכבי עירוני רמת גן הוכתרה לאלופה

טיפאני ג'קסון מול אדוט בולגק
טיפאני ג'קסון מול אדוט בולגק | אודי ציטיאט

מנהלת הליגה ואיגוד הכדורסל החליטו לסיים את פעילות הליגה לאלתר ולהעניק את התואר לקבוצה שמוליכה את הטבלה בתום העונה הסדירה. הירידות הוקפאו, השחקניות ייצאו לחופשה ללא תשלום

(גודל טקסט)

החלטה דרמטית התקבלה היום (ראשון) בכדורסל הנשים הישראלי בעקבות התפשטות נגיף הקורונה שהביא להשבתת התחרויות. בתום דיון מיוחד, בעקבות הוראות השעה של משרד הבריאות ומשרד התרבות והספורט, החליטה מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל, בראשותה של הילה קניסטר בר דוד, להקפיא את עונת המשחקים 2019/20 ולסיים את פעילותה לאלתר. ההחלטה התקבלה בדיון משותף עם ראשי איגוד הכדורסל בהשתתפות היו"ר עמירם שפירא, המנכ"ל יעקב בן שושן והגזבר נאור גלילי ובהסכמה טלפונית עם ראשי קבוצות ליגת העל. ההחלטה נפלה מתוך דאגה ואחריות לבריאות השחקניות, המאמנים והצוותים המקצועיים.

עוד סוכם כי הקבוצה שסיימה במקום הראשון בטבלת הליגה בתום שלושת הסיבובים, מכבי עירוני רמת גן, תוכרז כאלופת המדינה לעונת 2019/20 וסגניתה היא מכבי בנות אשדוד שסיימה במקום השני. באשר ליורדת לליגה הלאומית הוחלט להקפיא את הירידות, וכך הפועל פתח תקווה תישאר בליגה עונה נוספת. עוד סוכם שהקבוצה שתסיים במקום הראשון בליגה הלאומית תהיה זכאית לשחק בעונה הבאה בליגת העל, ואם אכן תצטרף, בליגה יהיו 11 קבוצות.

בנוסף, מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל תמליץ בפני הנהלת איגוד הכדורסל לקיים את משחקי חצי גמר וגמר גביע המדינה לנשים, שהיו אמורים להתקיים השבוע, בנובמבר 2020 – בתחילתה של עונת המשחקים הבאה. יו"ר מנהלת הליגה הילה בר דוד סיכמה עם ניר אלון, יו"ר אירגון השחקנים, כי השחקניות הישראליות ייצאו לחופשה ללא תשלום בגלל הסיום המוקדם של העונה, כדי שיוכלו לקבל את החזר שכרם עד סוף העונה מהביטוח הלאומי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי