"עם הניסיון שצברתי, יש לי יכולת לסייע להנהגה"

אלי רבי | יחצ

לאורך השנים הפך אלי רבי לדמות מרכזית בכדורסל הנשים. כעת, בעודו מנהל את א.ס. רמת השרון, הוא מתמודד גם על מקום במועצת גני תקווה ומדבר על השאיפות העתידיות ("בעתיד אולי אשלים את החזון כראש עיר") והחיבור בין העיסוקים: "הייתי שמח לחקות את תרבות הספורט בארה"ב"

(גודל טקסט)
אלי רבי רץ למועצת גני תקווה
דווקא פוליטיקה, דווקא עכשיו. אלי רבי | יח"צ – חד פעמי, יחצ

אלי רבי הוא דמות מוכרת בעולם הכדורסל. אחרי קריירה ענפה כמאמן בליגת הנשים, בשנה האחרונה הוא מנהל א.ס רמת השרון, וכעת, בנוסף לעיסוקו, הוא פונה לכיוון אחר. לפני מספר שבועות הודיע רבי, תושב גני תקווה, על רצונו להקים סיעה עצמאית ולהתמודד בבחירות המקומיות.

אלי, למה פוליטיקה ולמה דווקא עכשיו?

"את האנרגיות שלי אני מקבל מעשייה, מתרומה ומהשפעה על תוכניות ופרויקטים. אין מאושר ממני כשאני מצליח להטביע חותם על פרויקט שהצליח. שנים רבות עשיתי כמיטב יכולתי לתרום כמעט בכל אספקט הקשור לעולם הספורט: אימון, ניהול מקצועי, ניהול מועדונים ועוד לא מעט מיזמים שהייתי שותף להם.

"לפני 8 שנים הגעתי לגני תקווה על מנת לנהל את הכדורסל ביישוב, התאהבתי במקום ותוך זמן קצר עברתי יחד עם משפחתי להתגורר במקום. כאחד שעבר לא מעט לאורך השנים אני יכול להגיד כי עבורי גני תקווה הוא יישוב מדהים, עם חומר אנושי נפלא. עם הניסיון שצברתי לאורך השנים אני מרגיש, כי יש לי את היכולת לסייע מאד להנהגה היישובית על מנת להקפיץ את איכות החיים ביישוב לפחות צעד אחד קדימה ולהפוך את היישוב לפנינה של בקעת אונו, ולפורץ דרך כלל ארצי בחדשנות ויוזמות עירוניות".

מתחם צים אורבן לייף, גני תקווה
ממשיכה לפרוח. מתחם צים אורבן לייף, גני תקווה | יח"צ – חד פעמי, מאיר אדרי

במהלך העשור האחרון גדל הישוב בכ-50% (16,000 אלף תושבים בשנת 2013, כיום הוא מונה מעל 25,000 תושבים), בשנה האחרונה אף הוכרז לעיר ולמרות זאת, צפוי הרכב חברי המועצה להישאר כפי שהוא ללא אנשים חדשים, רעיונות חדשים ואנרגיות חדשות. "סיעת 'גנת' בהנהגתי מכילה בתוכה אנשים (מועמדים) נהדרים", אומר רבי, "בפריסת גילאית ותחומי עיסוק שונים עם מוטיבציית שיא להצטרף לסייע ולשפר את פני היישוב. מטרתנו להכניס משב רוח מרענן ואחר. הדבר מתבקש בכל ארגון השואף למצוינות ומתבקש על אחת כמה וכמה בישוב גני תקווה".

אז למה לא להתמודד לראשות העיר?

"חשבתי על זה לא מעט וזה בהחלט הכיוון לקראת הבחירות הבאות, אולם כרגע חשוב שאצבור קצת ניסיון מוניציפאלי יחד עם חברי סיעתי, אתרום מהיכולות שלי, אשתף פעולה עם ההנהגה שתיבחר, אניח את היסודות לתחומים בהם אני אוכל לסייע ולשפר, ובעתיד אוכל להשלים את החזון שלי ממקום של ראש עיר, במידה וכמובן אקבל את אמון התושבים".

מה היית משמר בעיר ומה היית משפר?

"אני מאד אוהב את רוח ההתנדבות אצל לא מעט מתושבים. כשניהלתי את הכדורסל ביישוב לא הייתי צריך להתאמץ על מנת לגייס מתנדבים. בנוסף, קיימות לא מעט קבוצות של תושבים מתנדבים במגוון תחומים, סיורי לילה, עזרה לנזקקים וכו'. זה מחמם את הלב ואני מקווה שקבוצות אלה ילכו ויגדלו בכמות וגם בתחומים אחרים כמו: קיימות, איכות סביבה ובטחון אישי.

"יש לא מעט דברים לשפר ועל רובם התמקדתי במצע הסיעה שהפצנו בקרב ציבור התושבים ביישוב. הנהגת היישוב משקיעה לא מעט משאבים בחינוך ילדינו. יחד עם זאת, עקב ההתדרדרות הדרמטית של מערכת החינוך במדינת ישראל בכלל, אנו בהנהגת היישוב חייבים באופן מידי ליזום פעולות, לייעל ולתעדף תקציבי חינוך, על מנת שילדינו לא יישארו מאחור, לבנות תוכניות עבודה בהתאם לתנאים הסביבתיים והפוטנציאל היישובי, על מנת לא לעקב את התפתחותם של ילדינו".

אלי רבי, מאמן כדורסל
שנים של עשייה. אלי רבי | אתר רשמי, מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל

"ברוב המקומות בהם עסקתי בחינוך (בעיקר אוכלוסיות מוחלשות), המשימה הייתה לעשות הכל על מנת שהילדים יזכו לקבל תעודת בגרות", אומר רבי, "בגני תקווה תעודת בגרות זה אובייס עבור למעלה מ-90% מהילדים. אני טוען כי על בסיס הפוטנציאל הקיים, אין שום סיבה שמנהיגי המחר בחברה הישראלית לא יהיו בני היישוב גני תקווה, אולם צריך לגרום לזה לקרות באמצעות פעולות יצירתיות, לפתח מיומנויות אישיות, בקיאות בטכנולוגיה לחשיבה והסתכלות על הלמידה בצורה אקטיבית, ובשילוב פעילויות מקומיות ובינלאומיות.

"יש עוד לא מעט נושאים בהם אני חושב שהסיעה שהקמתי יכולה לסייע, כדוגמה נושא התחבורה. הישוב הוא סוג של מובלעת המוקפת על ידי מספר יישובים. אנחנו תלויים בגחמות של מנהיגי היישובים הסמוכים הדואגים בעיקר לתושבים שלהם. אנו נאלצים להתאים את עצמנו להחלטות של שכנינו, כמו הקטנת נתיבי מעבר שלנו ליישובים הסמוכים, נעילת מעברים בשעות מסוימות וכו'. עלינו לדאוג לפתרונות תחבורתיים גם עבורנו, ישנם לא מעט דברים לעשות בתחום הזה. תחנות רכבת קלה בפאתי היישוב ואוטובוס קהילתי פנימי 'ממותג על גלגלים'" הם חלק מהתוכניות שלנו.

עמדה פוליטית שאתה מזדהה איתה?

"אנחנו מגיעים לשרת קהילה ובמצב כזה אין שום משמעות לשיוך פוליטי, לפיכך בחרנו לא לחבור למפלגה כזו או אחרת. באופן אישי אני איש מרכז המוכן להקשיב לכל אחד ואחת ולהתאים את עצמי למי שיישמע הכי משכנע והכי אמין. אני לא נעול על אף מפלגה ו/או מועמד כלשהו. אני תמיד רואה לנגד עיני רק את טובת בני משפחתי וטובת מדינת ישראל. מפלגה זו לא קבוצת כדורגל שצריך להיות נאמן לה לנצח. מפלגה נמדדת בעשייה שלה יום יום, שעה שעה ורק על סמך עשייתה היא מקבלת את התמיכה שלי. אני מאמין גדול בסולידריות, בלדעת לקבל, לכבד, להכיל והכי חשוב, ללמוד לחיות עם האחר. יש לי חברים טובים כמעט מכל המגזרים, אני משתדל תמיד לנסות לחבר ביניהם. עם גורמים קיצוניים ופנאטים באופן כללי יש לי יותר בעיה. ואף על פי כן, אני מודה כי למרות היותם קיצוניים בדעותיהם גם איתם אין לי בעיה להתווכח וכמעט לעולם אני לא מרים ידיים".

אלי רבי
ספורט הוא עולם ומלואו. רבי | יח"צ – חד פעמי, יחצ

מה הדבר המשמעותי שאתה מביא למועצת העיר בעקבות הניסיון שלך מעולם הספורט?

"המומחים הגדולים מעולם החינוך טוענים, כי פיתוח היצירתיות אצל ילדים חשוב לא פחות מללמד קרוא וכתוב. לכל ילד כשרון מולד, חלק מהילדים לא יגלה זאת לעולם, כיוון שמערכת החינוך במתכונתה לא תמיד מאפשרת להיחשף לכך. אנחנו נקים מסגרת לפיתוח היצירתיות ומצוינות שנקראת THE GT PROJECT ,יחידה מסוגה בארץ. מטרתה של התוכנית היא לאתר את המצוינים ביישוב, לתת להם מעטפת ולהכווין אותם על מנת למקסם את הפוטנציאל שלהם. בנוסף, נקדם תוכניות יישוביות לפיתוח היצירתיות אצל כלל בני הנוער ביישוב.

"אנו נטמיע את ערכי גאוות היחידה בכל התחומים ונשאף לייצג את עירנו בגאווה בכל מקום. בעבר, לפני שהוקם התיכון הראשון בגני תקווה, בני היישוב שהיו לומדים ביישובים הסמוכים נקראו בחצי כינוי חיבה וחצי גנאי "גנתים" ומשם בחרתי את שם הסיעה שלנו".

ראיון שלם, בלי לדבר מילה על ספורט, המקום שממנו אתה מגיע?

""ספורט עבורי הוא עולם ומלואו. לריגושים והחוויות שהספורט יכול לנפק אין כמעט אח ורע בשום תחום אחר. קצרה היריעה מלהכיל על התרומה והפוטנציאל שהספורט יכול להשפיע על התפתחות בני הנוער וכלל בני היישוב בגני תקווה, ובכלל הישובים ברחבי מדינת ישראל. בחזוני אני רואה את הספורט ביישוב שלנו כמשהו שונה לגמרי מהנורמות שהתרגלנו להם במדינת ישראל. אני רואה את בתי הספר שלנו שמים את הספורט במרכז ונותנים לו מעמד ראוי בתוך המגוון החינוכי ערכי, בעיקר על מנת לחנך ולעודד את כלל בני היישוב לעסוק בספורט. אני מעדיף ליזום רעיונות ופרויקטים מקוריים שיהיו שלי, (כמו למשל: פרויקט "שכנות טובה" מהמצע שלנו לשיפור איכות החיים ברבי הקומות ביישוב), אולם בכל הקשור לספורט, הייתי שמח אם היינו מחקים את תרבות הספורט בבתי הספר בארצות הברית".

מילה לסיום?

"לברך בשנה טובה את כל עם ישראל, את תושבי גני תקווה, לאחל הצלחה לכל המתמודדים ושהלוואי ונזכה תמיד לעשות רק טוב למען החברה שלנו. המטרה כרגע לשכנע כמה שיותר תושבים לתמוך בנו ושלא ישכחו לבחור 'גנת' בפתק השני למועצת גני תקווה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי