קניסטר בר דוד דורשת 12 מיליון שקל מהאוצר: "אפליה מגדרית בוטה"

הילה קניסטר בר דוד
הילה קניסטר בר דוד | באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל

יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים הציגה את הדרישה התקציבית כדי שעונת 2020/21 תצא לדרך ב-26 באוקוטבר: "אבסורד שהמדינה מעבירה 100 מיליון שקל לספורט הגברים בלבד כפיצוי על כך שאין קהל"

(גודל טקסט)

הילה קניסטר בר דוד, יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל, הציגה בפני דירקטוריון המנהלת את הדרישה התקציבית שהעבירה בימים האחרונים למשרד האוצר ולמשרד התרבות והספורט, העומדת על סך של 12 מיליון שקלים לעונה הקרובה.

על פי התכנית התקציבית, כל קבוצה בליגת העל לנשים בכדורסל, תקבל תקציב של מיליון שקל (המינימום הנדרש על ידי הרשות לבקרה תקציבית) וסכום של שני מיליון שקל שישמש לתקציב המנהלת להפעלת ליגת העל לנשים בכדורסל.

על פי מכתבה של קניסטר בר דוד שנשלח למשרד האוצר ומשרד התרבות והספורט: "בעוד ליגת העל לנשים בכדורסל סופגת שנה אחר שנה קיצוץ בתקציבה, זוכות ליגות הגברים בכדורגל ובכדורסל בשנתיים האחרונות לתוספות תקציביות של עשרות מיליוני שקלים, ללא שום הצדקה עניינית לאפליה בוטה זו".

הילה קניסטר בר דוד | באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל

במכתבה, כך לפי מנהלת ליגת העל בכדורסל, "חשפה קניסטר בר דוד את כלל מרכיבי התקציב אשר יועברו בשנת 2020 לליגות הגברים בכדורגל ובכדורסל, ובהם רשת ביטחון בסך 110 מיליון שקל לפיצוי על אבדן הכנסות מכרטיסים, החזרי הוצאות סדרנות בסך כ-50 מיליון שקל ותוספת לעידוד השחקן הישראלי בסך 14 מיליון שקל. בנוסף, חשפה בר דוד כי משרד האוצר נתן למועצה להסדר ההימורים בספורט התחייבות לממן את הסכם השיווק של הטוטו עם ההתאחדות לכדורגל בסכום של 30 מיליון שקל ככל שהכנסותיה יפגעו וכי המועצה להסדר ההימורים בספורט תעביר גם השנה את הסך של 50 מיליון שקלים לליגות הגברים, סכום המשולם עבור שיווק במגרשי הגברים, וזאת למרות שהמשחקים יערכו ללא קהל".

עוד על פי מכתבה של קניסטר בר דוד, מדובר באפליה מגדרית: "באופן אבסורדי מעבירה המדינה ביד אחת 110 מיליון שקל לספורט הגברים בלבד, כפיצוי על כך 'שאין קהל' במגרשים וביד השנייה מעבירה 100 מיליון שקל נוספים לגברים בלבד, בטענה שמדובר בהסכם שיווק מסחרי שלא מתאים לספורט הנשים שבו 'אין קהל'".

בינתיים, דירקטוריון המנהלת החליט לדחות את מועד פתיחת העונה מה-12 באוקטובר ל-26 באוקטובר בכפוף לקבלת התקציב המבוקש בסך 12 מיליון שקל ממשרד האוצר ומשרד התרבות והספורט.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי