הילה קניסטר בר-דוד פנתה לאיתמר גרוטו: חסנו את השחקניות

הילה קניסטר בר דוד | באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל

יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים הגישה מכתב רשמי למשנה למנכ"ל משרד הבריאות: "אנו חווים קשיים רבים בהמשך פעילות הקבוצות תחת המגבלות הקיימות והתחלואה הגוברת. מדובר בעשרות בודדות של שחקניות"

(גודל טקסט)

לאור הקשיים בתנאי הבידוד החלים על שחקניות ליגת העל בכדורסל נשים והעלייה הגבוהה בתחלואה, יו"ר המנהלת הילה קניסטר בר-דוד הגישה מכתב רשמי המשנה למנהל הכללי של משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, בבקשה לחסן את כלל שחקניות הליגה ולערוך להן בדיקת קורונה קבועה אחת לשבוע.

בפנייה של הילה קניסטר בר-דוד נכתב: "ליגת העל לנשים בכדורסל, היא ליגת הנשים הבכירה והגדולה ביותר בישראל, והיחידה שמשחקיה משודרים באופן קבוע בשידורים ישירים בערוץ פתוח לציבור. מנהלת הליגה פועלת החל מפתיחת עונת המשחקים 2020/21 בהתאם להנחיות משרד התרבות והספורט ומשרד הבריאות בדבר קיום משחקים בליגות בוגרים בענפי הכדור ואימצה את מתווה 'התנהלות במקרה של הופעת חולה מאומת בקבוצת ספורט מקצוענית' שהופץ על ידך ביום 11.11.2020".

"יחד עם זאת, בשל גל התחלואה הגובר בימים אלה, והצורך בשמירה על בריאותם של השחקניות והצוותים הרפואיים, אנו חווים קשיים רבים בהמשך פעילות הקבוצות תחת המגבלות הקיימות והתחלואה הגוברת, וחוששים מהתפרצות של המחלה בתוך קבוצות הליגה וביניהן".

"לאור האמור, אבקשך לאשר לחסן את שחקניות ליגת העל לנשים בכדורסל. המדובר בעשרות בודדות של שחקניות ואנשי צוות, אשר המשך פעילותן חיוני לספורט, לחברה, לתודעה הציבורית ובסופו של דבר לחוסנה הערכי של מדינת ישראל. כן אבקש לבצע בדיקות קורונה אחת לשבוע לכל השחקניות (בין אם באמצעות ניידות מד"א ובין אם באמצעות קופות החולים), וזאת על מנת לאפשר ניתור וקטיעת שרשראות הדבקה בתוך הליגה".

איתמר גרוטו
איתמר גרוטו | אבשלום ששוני

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי