הישראלית השנייה ב-WNBA? ירדן גרזון סגרה במכללת אינדיאנה

ישראל תנצל את יתרון הביתיות? גרזון | אתר רשמי, FIBA

הגארדית, שנחשבת לתקווה הגדולה של כדורסל הנשים ובגיל 18 כבר כבשה את מלכות הסלים הישראלית, תשחק בעונה הבאה באוניברסיטה היוקרתית

(גודל טקסט)
שחקנית נבחרת ישראל כדורסל נשים ירדן גרזון
ישראל תנצל את יתרון הביתיות? גרזון | אתר רשמי, FIBA

ירדן גרזון חגגה רק לפני עשרה ימים את יום הולדתה ה-18, והיא כבר ממתגת את עצמה כאחת הכדורסלניות הבולטות בארץ: על אף גילה הצעיר, היא מלכת הסלים הישראלית של ליגת העל, עם 15.8 נקודות למשחק במדי האלופה מכבי עירוני רמת גן, ואת מוקדמות אליפות אירופה פתחה כקלעית המובילה של נבחרת ישראל (16 בהפסד ללטביה).

כעת מכוונת הגארדית למטרה הבאה, והיא מאתגרת לא פחות: בעונה הבאה היא תשחק באוניברסיטת אינדיאנה היוקרתית, שהגיעה אשתקד לרבע גמר טורניר ה-NCAA. בכך היא תצטרף למעשה לאחותה הגדולה ליאור גרזון, שכבר משחקת בווילאנובה.

ירדן גרזון, שחקנית מכבי עירוני רמת גן
הפסד לדאבליסטית. גרזון | אתר רשמי, מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל

גרזון (1.86), שמלבד 15.8 נקודות תורמת גם 5.2 ריבאונדים ו-3.7 אסיסטים בערב, פוגעת ב-47.2 אחוזים לשלוש ועומדת עד כה העונה על 14 מ-15 מהעונשין. החלטתה לעבור בשנה הבאה לארה"ב עלולה למנוע ממנה להופיע בחלק מחלונות המשחקים של הנבחרת, אבל לאור העובדה שישראל תארח את שלב הבתים באליפות אירופה, הרי שמקומה בטורניר הגמר כבר מובטח.

בקיץ הקרוב ימלאו 15 שנים להופעתה של שי דורון בניו יורק ליברטי מה-WNBA, וישראל עדיין מצפה להגעתה של שחקנית מקומית שנייה לליגה הטובה בעולם.