ראשי כדורסל הנשים: "לגבות את ההתחייבויות במעשים ובמספרים"

עמירם הלוי יושב ראש איגוד הכדורסל | אריאל שלום

יו"ר איגוד הכדורסל ויו"ר מנהלת הליגה לנשים שיגרו מכתב לראש מינהל הספורט, ובו דרשו להציג בחודש הקרוב הוכחות לכוונת משרד הספורט להבטיח את עתידו הפיננסי של הענף

(גודל טקסט)

"אנחנו מברכים על התחייבות השר לתקצוב ולחיזוק ספורט הנשים בישראל, ובטוחים כי זו התחייבות כנה ואמיתית. יחד עם זאת נדרש לגבות התחייבות זו במעשים ובמספרים, שיבטיחו שאכן תקצוב כדורסל הנשים יגדל משמעותית בכל שכבות הגיל ולא ייפגע חלילה".

יו"ר איגוד הכדורסל, עמירם הלוי, ויו"ר מנהלת הליגה לנשים, הילה קניסטר בר-דוד, שיגרו היום (רביעי) מכתב לראש מינהל הספורט עופר בוסתן, ובו דרשו מסמכים והוכחות לכוונה המוצהרת לתמוך בענף.

שחקנית נבחרת ישראל כדורסל נשים ירדן גרזון
ישראל תנצל את יתרון הביתיות? גרזון | אתר רשמי, FIBA

במכתב, שהעתק ממנו יצא בין היתר גם לשר הספורט חילי טרופר, הבהירו הלוי וקניסטר בר-דוד כי "אמירות כלליות, שלפיהן לא ייפגעו התקציבים לקידום ספורט הנשים, אינן ברורות מספיק". הם כתבו כי "לא ייתכן שענף הכדורסל, המייצר את מספר הספורטאיות הגדול ביותר במדינה, ועומד כמעט לבדו בחזית לצמצום הפערים המספריים בין הגברים לנשים העוסקות בספורט בישראל, לא יקבל תמרוץ כלשהו להמשיך להקים קבוצות כדורסל ולגייס ולגדל שחקניות צעירות חדשות.

"לאור האמור לעיל", סיכמו השניים את מכתבם, "בשים לב לשלבים המתקדמים של פעילות עונת הכדורסל לתקופה הארוכה שאנו ממתינים למתן מענה סדור וכתוב, וכן לחשש הממשי מפגיעה אנושה בתשתיות כדורסל הנשים ולחוסר הוודאות המונעת מקבוצות הנשים לקדם תוכניות ולאייש משרות מקצועיות, נבקש כי התיקונים הנדרשים והמובטחים יבוצעו ויובאו לידיעתנו, לא יאוחר מ-10 בפברואר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי